וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: לעולם לא נאפשר לסעודיה נשק גרעיני שיאיים עלינו ועל ישראל

פומפאו הבהיר כי וושינגטון לא "תחתום על צ'ק של 150 מיליון דולר" כדי שריאד תפתח נשק להשמדה המונית, תוך שהוא עוקץ את ההסכם שנחתם עם איראן בממשל הקודם. תמונות לוויין הראו כי ריאד קרובה להשלמת הכור המחקרי הראשון שלה

נשיא ארה"ב טראמפ, יועצו קושנר ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בריאד, מאי 2017. רויטרס
טראמפ, לצד קושנר, עם יורש העצר בן סלמאן בריאד, מאי 2017/רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו אמר היום (שישי) כי וושינגטון לעולם לא תאפשר לערב הסעודית להפוך למעצמה גרעינית. "לעולם לא נכתוב צ'ק של 150 מיליארד דולר לסעודים וניתן להם את היכולת לאיים על ישראל ועל ארצות הברית עם נשק גרעיני, לעולם לא", אמר פומפאו בריאיון לרשת CBS.

הוא נקב בסכום 150 מיליארד דולר בהתייחסותו לכסף שלכאורה קיבלה איראן מהסכם הגרעין שנחתם בממשל הקודם. הממשל הנוכחי פרש מההסכם במאי שעבר, אך הוא נתון לביקורת על שיתוף הפעולי הגרעיני שהוא מנהל מאחורי הקלעים עם ריאד.

אתמול חשפו תמונות לוויין שהממלכה קרובה להשלמת הכור הראשון שלה, ימים אחרי שסנאטורים משתי המפלגות דחקו בשר האנרגיה ריק פרי שלא למכור טכנולוגיה גרעינית כלשהי לערב הסעודית. זאת בשל סירובה להתחייב לפרוטוקלים שיבלמו את נתיביה האפשריים לפיתוח נשק גרעיני, ועל רקע תשומת הלב הגוברת להפרות זכויות האדם בשטחה. זו התחזקה אחרי הרצח של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י.

תמונות לווין מכור גרעיני שהתגלה בריאד, סעודיה. אתר רשמי
תמונות לוויין של הכור ההולך ונשלם בפאתי ריאד, השבוע/אתר רשמי

בחודש שעבר דווח ברויטרס כי פרי אישר בחשאי שבע בקשות שיאפשרו לחברות אמריקניות למכור טכנולוגיה גרעינית לערב הסעודית. הקונגרס מנסה לקיים שימועים בנושא, אך הבית הלבן לא מתלהב לשתף פעולה.

ערב הסעודית טוענת כי תכנית הגרעין שלה היא למטרות שלום ומחקר, אך יורש העצר אמר בשנה שעברה כי אם איראן, האויבת האזורית של ערב הסעודית, תפתח נשק גרעיני, גם הממלכה תעשה זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully