וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייג, קפל את החכה: מהשבוע הבא מפסיקים לדוג - ולא כולם מרוצים

24.4.2019 / 8:18

עונת האיסור על הדיג בים התיכון מתחילה, ותימשך בהתאם לשיטות הדיג השונות עד סוף אוגוסט, כדי להבטיח רבייה שקטה של מיני הדגים בים. אבל הדייגים כועסים: "למועד ההשבתה אין השפעה, עושים ניסוי על גב הדייגים"

דייג בחוף אכזיב. פברואר 2016. AP
דגים בחוף אכזיב/AP

מיום ראשון הבא הדייגים מושבתים. עונת האיסור על הדיג בים התיכון מתחילה, ותימשך בהתאם לשיטות הדיג השונות עד סוף אוגוסט. העונה מוכרזת על ידי מנהל אגף הדיג במשרד החקלאות, בהתאם לתקנות הדיג, במטרה להבטיח תהליך רבייה תקין וסדיר של הדגים, ושמירה על משאב הדגה. בין היתר, דיג ספינת המכמורת נאסר בכלל בחודשים יולי-אוגוסט.

דיג בכל השיטות, למעט חכה מהחוף ודיג מכמורת, נאסר עד ה-30 במאי. דיג לוקוסים נאסר בכל שיטות הדיג עד ה-29 ביוני. היחידה הימית של רשות הטבע והגנים מתכוונת להגביר את מאמצי ההסברה בתקופה זו אבל גם את פעילויות הפיקוח בים, במעגנות ובחנויות הדיג.

היחידה הימית ברשות הטבע והגנים אמונה מטעם משרד החקלאות על פיקוח הדיג. מנהל היחידה, יגאל בן ארי, אומר כי לו ולדייגים המקצועיים והחובבים אינטרס משותף, "להגן על הדגים בעונת ההטלות למען שמירה על התפתחות טבעית של משאב הדגה שמדי שנה הולך ופוחת". הוא מסביר כי "איסור הדיג בעונת הרבייה נועד לאפשר לדגים להתרבות בשקט".

עוד בוואלה! NEWS:
היעלמות הדג המדאיגה מהכנרת - והשיטה החדשנית שתציל אותו
הכישלון האקדמי של העולם הערבי. דעה
מכה ממצרים: משרד החקלאות נערך לכניסת נחילי ארבה לישראל

דייג בחוף אכזיב. פברואר 2016. AP
דג בים התיכון/AP

בימים הקרובים הוא מתכוון לפעול מול קהילת הדייגים, כך שיהיו מעודכנים על מועדי ומשך תקופת איסור הדיג. במקביל, הוא מזהיר: "נגביר את פעולות הפיקוח בשיתוף גורמי אכיפה נוספים כדי לאכוף בהצלחה את איסור הדיג ובכך לשמור בהצלחה על מצב הדגה".

לדברי ניר פרוימן, מנהל אגף הדיג במשרד החקלאות, "בעונת הרבייה נוצר הדור הבא של הדגיגים. כמקובל במרבית מדינות הים התיכון. לפני שלוש שנים קידמנו את אישורן של תקנות הדיג המעודכנות, כך שיחד עם ציבור הדייגים, נוכל לקדם את השמירה על הדגה בים ועל פרנסת הדייגים למקום טוב יותר. אנו קוראים לדייגים לשתף פעולה ובכך לשמור על משאב חשוב זה".

עוד באותו נושא

באורך 4.6 מטר: לוויתנית מתה נפלטה לחוף דור סמוך לחיפה

לכתבה המלאה

הדייגים כועסים - ודורשים פיצוי מהמדינה

הדייגים זועמים. "להשבתת הדיג החופי בחודש מאי, היו השלכות מינימליות אם בכלל, על שפעת הדגים והשלל", אומר חבר הנהלת איגוד הדייגים בישראל, סמי עלי, "הנתון מראה שהצורך בהשבתה במאי לא קיים למיטב ידיעתנו והדבר הינו בבחינת עשיית ניסוי, על גב הדייגים".

באיגוד טוענים שמשיחות עם ביולוגים ימיים למדו ש"מועד עצירת הדיג כמעט חסר משמעות. יש דגים שעונת הרבייה שלהם היא חצי שנה, כאלה שמתרבים ארבע פעמים בשנה, וכאלה שמתרבים כשהמים חמים", והכל "מול כגון התחממות המים, זיהום וסגירת השפד"ן". הדייגים דורשים פיצוי על ההשבתה, וטוענים ש"המדינה מגבילה את הזכות לעבוד".

בראשית החודש פנה שלום ביטון, יו"ר איגוד הדייגים, למנהל אגף הדיג פרוימן, בבקשה לדחות את עצירת הדיג עד חודש יוני בכדי לסייע לדייגים "לפרנס את משפחותיהם מהים". אבל, משרד החקלאות בשלו וכאמור האיסור ייכנס לתקפו כבר בסוף אפריל. ביטון אומר כי "לא ייתכן כי על הדייגים, שנשלל מהם חופש העיסוק המעוגן בחוק יסוד ומופקעת מהם הזכות לעבוד חודש ימים, מוטל הנטל לנהל מאבק כל שנה על מנת להשיג תקציב לפיצויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully