וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה ממצרים: משרד החקלאות נערך לכניסת נחילי ארבה לישראל

23.2.2019 / 10:49

אחרי נדידת להקות ארבה מאריתריאה וסודן לערב הסעודית ולמצרים, ישראל נערכת לאפשרות שהם ינועו צפונה. צוותי הגנת הצומח החלו בבדיקת מלאי חומרי הדברה ידידותיים. במשרד החקלאות מדגישים כי הנחילים לא מסכנים בני אדם ובעלי חיים

הארבה מתרבה ברמת נגב: "לא רואים את הסוף". שי מכלוף
לא נותרו נזקים ממשיים בפעם הקודמת. ארבה ברמת הנגב ב-2013/שי מכלוף

צוותי השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות החלו בהיערכות לאפשרות של כניסת נחילי ארבה לשטחי מדינת ישראל. לפי תמונת המצב, אין עדיין צפי לכניסת הארבה והוא עודנו נמצא בערב הסעודית ובמצרים, במרחק של 300 ק"מ משטחי ישראל.

משרד החקלאות נמצא בקשר רציף עם ארגון המזון והחקלאות של האו"ם (FAO) לקבלת תמונת מצב על תנועת הארבה בשטחי מדינות ערב הסעודית ומצרים. אף שלא הבשילו התנאים לתעופת הארבעה צפונה לכיוון ישראל בשלב זה, המשרד ערוך ומוכן על כל מקרה.

במשרד החקלאות מדגישים כי נחילי ארבה לא מסכנים את בריאות הציבור ובעלי החיים, אך מהווים מטרד לחקלאות, ובשל כך המשרד נערך בהתאם. במקביל, צוותי משרד החקלאות נערכים והחלו בבדיקת מלאי חומרי ההדברה הידידותיים, שאינם מסכנים את בני האדם, שבהם יוכלו להשתמש במידת הצורך.

עוד בוואלה! NEWS:
חדשות טובות לדגים: דוח חדש חושף את התאוששות הים התיכון
כדי להציל דגים נדירים: כתב אישום נגד תושבי הצפון שדגו עם רובה
החקלאים זועמים: נהגי טרקטורונים משמידים שדות ופוגעים ביבול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מזיק חקלאי בולט של צמחים. נחילי ארבה שחדרו לישראל ב-2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת מעקב של משרד החקלאות אחר תנועת נחילי הארבה עלה כי בעקבות הגשמים החריגים שפקדו את מזרח תימן וגבול אריתראה-סודן, החלה נדידת להקות ארבה לכיוון ערב הסעודית. במסגרת דוח שפרסם האו"ם בימים האחרונים, זוהתה התקדמות בתנועתם של הנחילים לכיוון ישראל, אך המרחק לישראל עודנו גדול. במשרד מדווחים כי בימים הקרובים התמונה תתבהר עוד יותר, והמשרד ימשיך לעדכן.

החשש לארבה אינו גדול בשלב זה, אך במשרד החקלאות מסרו כי "לא לוקחים סיכון". כחלק מההיערכות, המשרד סקר את המצאות נחילי הארבה בעולם, בדק את מלאי חומרי ההדברה הידידותיים, שאינם מסוכנים לבני אדם, ואף מוכן לקראת אירוע מתמשך מסוג זה. הבוקר אף נערכו ישיבות היערכות בנושא בניהול שר החקלאות אורי אריאל. המשרד ממשיך לעקוב אחר האירוע, ומעדכן את כלל הנוגעים בדבר, לרבות ראשי המועצות האזוריות בדרום הארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נחילי ארבה ענקיים בגבול מצרים. שי מכלוף
במשרד החקלאות לא לוקחים סיכון. נחילי ארבה בגבול מצרים, ב-2013/שי מכלוף

הפעם האחרונה הייתה בשנת 2013, כאשר צפה משרד החקלאות מבעוד מועד את כניסתם של להקות ארבה ותנועתן מאילת ועד הערבה. במהלך מיגור התופעה ועד לסיומה, פעלו צוותים של משרד החקלאות לנטר את השטחים ולרסס מהקרקע ומהאוויר על בסיס יומי, שבעה ימים בשבוע מסביב לשעון גם מהאוויר וגם מהקרקע, עד לסיומה. לא נותרו נזקים ממשיים בחקלאות המקומית.

ככלל, ארבה המדבר הוא מזיק חקלאי בולט של צמחים. שכיחותו בשטחי המדינה תלוי, בין היתר במזג אוויר, בלהקות ארבה, גודלן ומהירות נדידתן. תפוצתו נרחבת - קרוב ל-30 מיליון קמ"ר ב-60 מדינות. הארבה ניזון ממגוון רחב ביותר של מיני צמחים, וכן מעלים, פרחים, פירות, זרעים וקליפות עצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully