וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקלאים זועמים: נהגי טרקטורונים משמידים שדות ופוגעים ביבול

28.11.2018 / 19:25

מדובר בתופעה שהחמירה בשנים האחרונות - אחרי הגשם הראשון, נהגי טרקטורונים ואופנוענים יוצאים לרכיבת שטח, פוגעים בתחילת הנביטה ובצמיחה. "נגביר את האכיפה, ונמצה את הדין עם פורעי החוק", אמרו במועצה האזורית חוף הכרמל

צילום אווירי להרס השדות בין קיבוץ נוה ים למושב הבונים בחוף כרמל. אנטוני ארנסון, .
הנזקים לשדה ליד קיבוץ נווה ים/., אנטוני ארנסון

מדי שנה, בסוף עונת הגשמים הראשונה, נהגי הטרקטורונים והאופנועים יוצאים לרכיבת שטח בשדה הלח, פוגעים פגיעה אנושה ביבול וגורמים לזנק כלכלי לבעלי השדות. מדובר בתקופה של תחילת הנביטה, והנזק שנגרם כתוצאה מדריסת היבול הוא בלתי הפיך לשדה. כך, השדות שמהווים עבור הנהגים מרחב להשתוללות חסרת רסן, הגלגלים שמהדקים את האדמה, רומסים את הצמחים ופוגעים בתנובת השדה העתידית.

נזק כבד נגרם השבוע לשדה חיטה שנמצא בין קיבוץ נווה ים למושב הבונים. "אנשים שבאו לנפוש על החוף בשבת השתוללו עם טרקטרונים על שטח זרוע בחיטה", אמר לוואלה! NEWS ערטל טובין, מנהל התאגיד החקלאי שמעבד את השטח שנפגע. "זו נטו עבריינות, וזו עוד פגיעה בחקלאים שגם ככה מתמודדים עם גזרות וקשיים רבים. אני פונה לציבור רוכבי השטח - הפסיקו את ההשתוללות והרס השדות שלנו".

עוד בוואלה! NEWS
עשרות ק"מ מעבר לקווי האויב: חילוץ לוחמי השייטת מעומק לבנון נחשף
ירושלים בתחתית ומי מדורגת ראשונה? איפה הכי טוב לחיות בישראל
"עלוב נפש" ו"פופוליסטית": דיון על פורנו בכנסת ירד לפסים אישיים

הרס שדות חקלאיים על ידי טרקטורונים, קיבוץ דליה. רן פרץ, קיבוץ דליה, מערכת וואלה! NEWS
שדות הרוסים בקיבוץ דליה/מערכת וואלה! NEWS, רן פרץ, קיבוץ דליה

"מדובר בתופעה ארצית מכוערת שחייבת טיפול נוקשה של משטרת ישראל", אמר אסיף איזק, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, בשטחה נמצא השדה הפגוע בנווה ים. "מלבד ביצוע עבירה פלילית שמביאה להשחתת הגידולים החקלאיים והרס התוצרת החקלאית, פורעי החוק הללו מסכנים את תושבי המועצה והמטיילים באזור ונוהגים בצורה פרועה שעלולה עוד להסתיים במוות חלילה", הסביר איזק.

עוד הוסיף, כי "אנחנו לא מתכוונים להשלים עם כך בחוף הכרמל, וכחלק ממיגור התופעה במרחב המועצה הנחתי את אגף הביטחון של המועצה והשיטור הכפרי להגביר את הסיורים בסופי השבוע ולמצות את הדין עם פורעי החוק".

כבר בסוף השבוע הקרוב יתגברו את הסיורים במועצה בעזרת מתנדבים, תושבי המועצה, במטרה לעצור את התופעה. "לצערנו, מלבד הפגיעה בשדות, אנו חווים גם גניבות חקלאיות רבות בשטחנו. לאחרונה אף נתפסו גנבי אבוקדו בקיבוץ נחשולים וחוליית גנבים שגנבו דגים מבריכות הדגים של קיבוץ מעגן מיכאל", הוסיף.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הרס שדות חקלאיים על ידי טרקטורונים, קיבוץ דליה. רן פרץ, קיבוץ דליה, מערכת וואלה! NEWS
שדות הרוסים בקיבוץ דליה/מערכת וואלה! NEWS, רן פרץ, קיבוץ דליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully