וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנער הפלסטיני שנורה בעודו כפות טוען: "ניסיתי לרוץ - וירו בי"

22.4.2019 / 19:53

בצה"ל חוקרים את הירי באוסמה חג'ג'יה בן ה-16, שתועד כשחיילי צה"ל יורים בו כשידיו קשורות ועיניו מכוסות. בריאיון ממיטת בית החולים טען: "הייתי מבולבל, נוריתי ונפלתי על הקרקע". אביו הודה לחייל שהעניק לו טיפול רפואי אך אמר: "רק אדם חולה יירה בילד מכוסה עיניים"

צילום: מוסטאפה אל-באדאן

הנער הפלסטיני שנורה באזור תקוע, בתקרית המתוחקרת על ידי צה"ל, סיפר היום (שני) לסוכנות הידיעות אי-פי על הרגעים שבהם נורה בעודו כפות עם עיניים מכוסות. אוסמה ח'ג'ג'יה, בן 16, אמר שהאירוע החל אחרי הלווייתו של מורה מבית הספר שלו מהעיירה הפלסטינית תוקוע, שנהרג מפגיעת מכונית ישראלית בעת חציית צומת סואן.

לדברי אוסמה, בית הספר שלו אפשר לתלמידים לצאת מוקדם כדי להשתתף בהלוויה. אחרי הטקס, לטענתו, הוא תוקל על ידי חייל שהסתער עליו ממטה זית סמוך והצמיד אותו לקרקע. אוסמה טוען כי החייל קשר את ידיו מאחורי גבו וכיסה את עיניו.

אחרי מעצרו, מספר אוסמה, הוא שמע נערים פלסטינים צועקים לעבר החיילים, שהשיבו בצעקות בעברית ובערבית. "הייתי מבולבל וקמתי", אמר הנער. "נוריתי במיידית ברגל הימנית שלי. אחר כך ניסיתי לרוץ, ונוריתי ברגל השמאלית שלי ונפלתי על הקרקע".

עוד בוואלה! NEWS:
שלושה ילדים שנדרסו למוות מפגיעת אוטובוס: רחוב הדמים של ביתר עילית
נסראללה: אי אפשר לכפות על הפלסטינים את עסקת המאה של טראמפ
"למחוק את המשטר הציוני": זהו מפקד משמרות המהפכה החדש

אוסמה,נער פלסטיני  בן 16 שנורה על ידי כוח צה"ל בעודו כפות ועיניו מכוסות, 22 באפריל 2019. AP
אוסמה חג'ג'יה/AP
אוסמה,נער פלסטיני  בן 16 שנורה על ידי כוח צה"ל בעודו כפות ועיניו מכוסות, 22 באפריל 2019. AP
תיעוד מזירת התקרית/AP

אוסמה התראיין ממיטתו בבית החולים בבית ג'אלה שמדרום לירושלים, והרופאים טוענים שמצבו יציב. אביו של אוסמה, עלי, אמר כי הוא היה אסיר תודה בפני החייל שהעניק לבנו טיפול רפואי. עם זאת, לדבריו לא היו צריכים לירות בבן שלו מלכתחילה. "רק אדם חולה יירה בילד מכוסה עיניים", תקף האב.

התקרית התרחשה ביום חמישי האחרון, במהלך הפגנות סמוך לכפר תקוע שבגוש עציון. מהסרטון ומרצף התיעודים נראה כי הפלסטיני פצוע, לאחר שנורה תוך ניסיון להימלט מהכוחות. בסרטון, שמתעד את המתרחש לאחר הירי, ניתן לראות את אוסמה שנורה שרוע על הקרקע, וסביבו מתאספים אנשים נוספים. הלוחמים שהיו במקום ניסו להרחיק את הפלסטינים, שלפי גורם בצה"ל חלקם השתתפו בהפגנה האלימה. וזאת, בעת שאחד החיילים מעניק לפצוע טיפול רפואי.

מדובר צה"ל נמסר כי בתקופה האחרונה מתקיימות הפרות סדר בציר הסמוך לתוקוע הערבית, בהן גם זו שתועדה וכללה זריקות אבנים וחפצים שונים לעבר כלי רכב, והבערת צמיגים. "ביום חמישי האחרון התקיימה הפרת סדר אלימה במרחב הכפר תוקוע שכללה יידוי אבנים מסיבי כלפי כוחות צה"ל ולעבר רכבים ישראלים הנוסעים בציר, דבר שסיכן את חיי האזרחים והכוחות", אמרו בדובר צה"ל. "הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובמקביל עצרו את אחד ממפרי הסדר, שניסה לברוח לאחר מעצרו. העצור עוכב בנקודה סמוכה ולאחר זמן קצר החל לברוח מהכוח. הלוחמים ניהלו אחריו מרדף במהלכו ירו לעבר פלג גופו התחתון. הכוח הגיש לפלסטיני טיפול רפואי מיידי. האירוע יתוחקר".

בארגון "בצלם" טענו כי זוהי התקרית האחרונה מבין סדרת אירועים של "ירי בלתי מוצדק על נערים וצעירים פלסטינים". מאז תחילת חודש מרץ, ארבעה צעירים פלסטינים נהרגו בגדה המערבית. "כמו בארבעת המקרים האחרונים שחקרנו, זוהי דוגמה לשימוש המופרז של ישראל בירי ולערך הנמוך שיש לחיי הפלסטינים בעיני הצבא", האשימו ב"בצלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully