וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למחוק את המשטר הציוני": זהו מפקד משמרות המהפכה החדש

22.4.2019 / 8:33

חוסיין סלאמי קיבל לידיו את הפיקוד על הכוח המונה 125 אלף לוחמים, ושרק לאחרונה הוכנס לרשימת הטרור של ארה"ב. "אם ישראל תנהל נגדנו מלחמה, זה ללא ספק יוביל להשמדתה", הזהיר לאחרונה

עריכה: שניר דבוש

מפקד משמרות המהפכה החדש של איראן, חוסיין סלאמי, צפוי להמשיך בקו הנוקשה של קודמו, שאותו החליף אתמול בהוראת המנהיג העליון עלי חמינאי. לא ניתנה סיבה רשמית לכך, אבל המפקד היוצא, מוחמד עלי ג'עפרי, היה בתפקיד מאז 2007 וסגנו סלאמי נחשב זה זמן רב למחליפו העתידי. הוא יידרש להתמודד עם הכנסת משמרות המהפכה לרשימת ארגוני הטרור של ארצות הברית בתחילת החודש, שנועדה להגביר את הלחץ על טהראן.

סלאמי, בן 59, אמר לפני שלושה חודשים כי האסטרטגיה של איראן נועדה למחות את "המשטר הציוני" מהמפה הפוליטית, על פי דיווח בטלוויזיה האיראנית. "אנחנו מכריזים שאם ישראל תנקוט כל פעולה לניהול מלחמה נגדנו, זה ללא ספק יוביל להשמדתה", הוא אמר אחרי תקיפה המיוחסת לישראל נגד מטרות איראניות בסוריה באותו החודש.

לקריאה נוספת בנושא
חמינאי החליף את מפקד משמרות המהפכה ברקע הגדרתו ארגון טרור בארה"ב

מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי. AP
צפוי להמשיך בקו הנוקשה של קודמו. סלאמי (צילום: אי-פי)/AP

הדברים נאמרו על רקע התנגדותה של ישראל לתכנית גרעין של איראן, שאותה היא רואה כאיום על קיומה, אף שטהראן טוענת שמדובר בתכנית למטרות שלום בלבד. משמרות המהפכה, שהוקמו אחרי הקמת הרפובליקה האסלאמית ב-1979, אחראים על תכנית הטילים והגרעין של איראן. טהראן הזהירה כי לטילים שלה יש טווח של עד 2,000 ק"מ, המכסה את ישראל ואת הבסיסים האמריקניים באזור. ראש הממשלה בנימין נתניהו תמך בשנה שעברה בהחלטתו של טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015 ולחדש את הסנקציות על איראן.

סלאמי יקבל לידיו כוח של 125 אלף לוחמים, שהפך לתעשייה צבאית נרחבת מאז שהוקם כדי לוודא את נאמנות כוחות הביטחון למשטר החדש שהחליף את זה של השאה. משמרות המהפכה אחראים גם על מיליציית הבסיג', כוח מתנדבים דתי, ויש להם גם חיל אוויר וים נפרדים מזה של הצבא. גם כוח קודס, בפיקודו של גנרל קאסם סוליאמני, הוא חלק ממשמרות המהפכה ואחראי על פעילותה מחוץ לגבולות המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully