וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי החליף את מפקד משמרות המהפכה ברקע הגדרתו ארגון טרור בארה"ב

21.4.2019 / 19:00

המנהיג העליון של איראן מינה את הגנרל סלאמי לתפקיד במקומו של הגנרל ג'עפרי, ימים אחרי שוושינגטון הכניסה את כוח העלית לרשימת ארגוני הטרור שלה. עם זאת, לא ברור אם יש קשר בין הדברים

עריכה: שניר דבוש

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי החליף את מפקד משמרות המהפכה - כך דיווחה היום (ראשון) הטלוויזיה הרשמית במדינה. זאת ימים אחרי שוושינגטון הכריזה על הכוח הצבאי ארגון טרור. עם זאת, לא ניתנה סיבה לקידומו של חוסיין סלאמי לתפקיד במקומו של הגנרל מוחמד עלי ג'עפרי.

"המנהיג העליון מינה את סלאמי כמפקד החדש של משמרות המהפכה, והוא יחליף את מוחמד עלי ג'עפרי", נאמר בדיווח. ג'עפרי, שהחזיק בתפקיד במשך 11 שנה.

בתחילת החודש הכריז נשיא ארצות הברית על משמרות המהפכה ארגון טרור, בצעד חסר תקדים נגד ישות צבאית של מדינה זרה. בתגובה, טהראן הגדירה את צבא ארצות הברית ארגון טרור וגורמים אמריקניים הביעו חשש מפני תגובה איראנית. המהלך של טראמפ נכנס לתוקף ביום שני שעבר.

לקריאה נוספת:
מחשש למעצר: המתאגרפת האיראנית הראשונה לא חוזרת הביתה
רוחאני מאיים: "נשתמש בכוחות הצבאיים רק נגד ציונים ופולשים"
השיטפונות באיראן גרמו לנזק של 2.2 מיליארד דולר

סגן מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, 2010. רויטרס
סגן מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, 2010/רויטרס

סלאמי, בן 59, אמר לפני שלושה חודשים כי האסטרטגיה של איראן נועדה למחות את "המשטר הציוני" מהמפה הפוליטית, על פי דיווח בטלוויזיה האיראנית. "אנחנו מכריזים שאם ישראל תנקוט כל פעולה לניהול מלחמה נגדנו, זה ללא ספק יוביל להשמדתה", הוא אמר אחרי תקיפה המיוחסת לישראל נגד מטרות איראניות באותו החודש.

הדברים נאמרו על רקע התנגדותה של ישראל לתכנית הטילים הבליסטיים של איראן, שאותם היא רואה כאיום על קיומה, אף שטהראן טוענת שמדובר בתכנית למטרות שלום בלבד. משמרות המהפכה, שהוקמו אחרי הקמת הרפובליקה האסלאמית ב-1979, אחראים על תכנית הטילים והגרעין של איראן. טהראן הזהירה כי לטילים שלה יש טווח של עד 2,000 ק"מ, המכסה את ישראל ואת הבסיסים האמריקניים באזור. ראש הממשלה בנימין נתניהו תמך בשנה שעברה בהחלטתו של טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015 ולחדש את הסנקציות על איראן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בטקס דתי בטהראן, 15 באפריל 2019. רויטרס
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בטקס דתי בטהראן, אפריל 2019/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully