וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני מאיים: "נשתמש בכוחות הצבאיים רק נגד ציונים ופולשים"

18.4.2019 / 8:31

בעקבות הכרזת ארצות הברית על משמרות המהפכה כארגון טרור, הבהיר הנשיא האיראני כי צבאו לא יפעל נגד מדינות האזור ואיים כי "הכוחות הצבאיים נועדו לתקוף את הפולשים ולתקוף את שורש הבעיה שלנו - המשטר הציוני וארה"ב האימפריאליסטית''

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר הבוקר (חמישי) כי הכוחות הצבאיים של איראן אינם מהווים איום על מדינות אזוריות, על רקע קיום טקס צבאי בטהראן הנועד לחשוף את הציוד הצבאי החדיש שלה. לדברי רוחאני ''אני רוצה להגיד למדינות האזור שהכוחות המזוינים של הרפבוליקה האסלאמית של איראן אינם נגדם או נגד האינטרסים הלאומיים שלהם. הכוחות הצבאיים נועדו לתקוף את הפולשים ולתקוף את שורש הבעיה שלנו- המשטר הציוני וארצות הברית האימפריאליסטית''.

ארצות הברית הכריזה החודש באופן רשמי על משמרות המהפכה כארגון טרור זר. מדובר במהלך חסר תקדים שגונה על ידי איראן ואף ייצר חששות לגבי תקיפת כוחות ארצות הברית כגמול. רוחאני כינה את המהלך האמריקני נגד משמרות המהפכה כמהלך ''מתועב'' ואמר כי ''זהו עלבון למשמרות המהפכה האיראניים ועלבון לעם האיראני עצמו''.

נשיא איראן, חסן רוחאני, מתבטא נגד ישראל וארצות הברית לאחר ההכרזה על משמרות המהפכה כארגון טרור. רויטרס, אתר רשמי
"נתקוף רק את המשטר הציוני''. חסן רוחאני, החודש/אתר רשמי, רויטרס

בתגובה להכרזת ארצות הברית, המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן הכריזה עליה כעל "מדינת תומכת טרור" ועל הכוחות האמריקניים באזור "ארגום טרור". בהודעה שפרסמה סוכנות הידיעות הרשמית אירנ"א, נאמר כי המהלך הוא בתגובה להגדרת משמרות המהפכה "ארגון טרור".

המועצה תקפה את המהלך של וושינגטון וכינתה אותו "מעשה לא חוקי וטיפשי". היא אמרה כי היא רואה "במשטר של ארצות הברית 'מדינת חסות לטרור' ובפיקוד המרכזי של צבא ארצות הברית, המכונה 'CENTCOM' ואת כל הכוחות הקשורים אליו 'ארגוני טרור'". בין האזורים שעליהם אחראי הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית הם אפגניסטן, עיראק, סוריה, תימן והמפרץ.

זאת הפעם הראשונה שבה וושינגטון מכריזה על ישות כלשהי במדינה זרה כעל ארגון טרור, וברפובליקה האסלאמית מזהירים מפני השלכות המהלך, שלו היו גם מתנגדים בתוך מערכת הביטחון האמריקנית. עם זאת, בישראל ובערב הסעודית שיבחו את הממשל על הצעד.

עוד באותו נושא

ארה"ב הכריזה על משמרות המהפכה של איראן ארגון טרור

לכתבה המלאה
נשיא איראן רוחאני עם ראש ממשלת עיראק במסדר כבוד בטהראן, 6 באפריל 2019. רויטרס
רוחאני עם ראש ממשלת עיראק במסדר כבוד בטהארן. החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully