וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה ילדים שנדרסו למוות מפגיעת אוטובוס: רחוב הדמים של ביתר עילית

התאונה הקטלנית בביתר עילית, שבה ברוך אייזנברג בן השלוש ירד לכביש ונפגע מאוטובוס, מצטרפת לשני מקרים נוספים מהשנים האחרונות שבהם ילדים נהרגו מפגיעת אוטובוס ברחוב החוזה מלובלין בעיר. בארגון "בטרם" הזהירו את ההורים: "יש להשגיח על הילדים ללא הסחת דעת"

זירת תאונה בביתר עילית בה נהרג ילד בן 3, 22 באפריל 2019. מד"א
ילד הרוג שלישי מפגיעת אוטובוס בשנים האחרונות. זירת התאונה בביתר עילית, היום/מד"א

מותו של ברוך אייזנברג, ילד בן שלוש, בתאונת הדרכים בביתר עילית היום (שני) מצטרף לשני מקרים נוספים מהשנים האחרונות שבהם נהרגו ילדים מפגיעת אוטובוס באותו הכביש שברחוב החוזה מלובלין שבעיר. מחקירה ראשונית עולהכי אייזנברג, תושב ניו יורק שהגיע לביקור בעיר לרגל חופשת הפסח, עמד על המדרכה כשהוא אוחז בידי אמו ומסיבה שאינה ידועה ירד אל הכביש ונפגע.

לפני כשנה נהרג יצחק רוזנפלד, ילד בן שבע, מפגיעת אוטובוס באותו הרחוב בעת שרכב על אופניים. "כשהגענו למקום ראינו על הכביש אופניים ובסמוך שכב ילד כבן שבע מחוסר הכרה עם פגיעת ראש", סיפר אז חובש רפואת חירום משה ציינוירט. "הוא היה ללא דופק וללא נשימה. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצעו החייאה. בהמשך העלנו אותו לאמבולנס שפינה אותו לבית החולים תוך פעולות החייאה". רוזנפלד פונה לבית החולים הדסה עין כרם במצב אנוש תוך פעולות החייאה, אך שם נקבע מותו.

בנוסף אליהם, בדצמבר 2015 נהרג ישראל דוד ויינגרטן, בן ארבע, לאחר שאוטובוס פגע בו באותו הרחוב. צוות מד"א שהוזעק למקום דיווח כי הוא סבל מפגיעה רב-מערכתית, ולאחר פעולות החייאה מרובות נאלץ לקבוע את מותו במקום. על פי עדויות שפורסמו אז, הוא התפרץ עם אחיו לכביש, אך אישה שהבחינה בהם הצליחה לעצור את האח.

עוד בוואלה! NEWS:
נסראללה: אי אפשר לכפות על הפלסטינים את עסקת המאה של טראמפ
הנער הפלסטיני שנורה בעודו כפות טוען: "ניסיתי לרוץ - וירו בי"
באורך 4.6 מטר: לוויתנית מתה נפלטה לחוף דור סמוך לחיפה

ברוך אייזנברג שנדרס למוות בביתר עילית. אתר רשמי
נהרג בתאונה. ברוך אייזנברג/אתר רשמי
זירת תאונת האוטובס בו נהרג ילד בן 7 ביתר עילית. -, מערכת וואלה! NEWS
יצחק נהרג בעת שרכב על אופניו. התאונה הקטלנית בביתר עילית לפני כשנה/מערכת וואלה! NEWS, -

בעקבות התאונה הקטלנית היום, נהג האוטובוס של חברת "קווים" עוכב לחקירה. יוסי רייניץ, מתנדב זק"א במחוז ש"י, תיאר את המראות בזירה, שבה נכחו קרובי משפחתו של הילד. "כשהגעתי לזירת התאונה המראות היו קשים מאוד. ילד קטן היה שרוע על הכביש כשהוא סובל מפגיעה קשה מאוד וללא הכרה לאחר שנדרס על ידי אוטובוס", אמר. "נקרע לנו הלב לטפל בזירה הקשה ולראות את קרובי המשפחה של הפעוט שהיו במקום".

חובש רפואת חירום במד"א, חיים ברנשטיין, אמר כי "מדובר בטרגדיה קשה מאוד. הייתי ברחוב סמוך עם האמבולנס כשקיבלתי את הקריאה. ילד כבן ארבע שכב על הכביש בסמוך לאוטובוס כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב-מערכתית קשה ביותר. ביצעתי מספר בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

"ילדים צעירים אינם יכולים להבין את הסכנות שבכביש"

על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, החל מתחילת השנה נהרגו תשעה ילדים בתאונות דרכים ויותר מ-500 נפצעו בדרגות חומרה שונות. מאז שנת 2014, ארבעה ילדים בין הגילאים 0 עד 14 נהרגו בביתר עילית בלבד. 99 בני אדם נהרגו מתחילת השנה בכל הגילאים, בהם 31 הולכי רגל, בהם שלושה הרוגים מתחילת חג הפסח בלבד.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, אמרה הערב כי "ליבנו עם המשפחה הכואבת. ילדים צעירים אינם יכולים מבחינה התפתחותית להבין את הסכנות שבכביש. אין באפשרותם להעריך מרחק, לחזות מצבי סיכון או להבין כי גם אם הם רואים רכב - אין זה אומר שהנהג רואה אותם. בשל גובהם הנמוך, קשה לנהג להבחין בילד הנמצא מסביב לרכב".

סילבינגר הוסיפה כי "תפקיד המבוגרים להשגיח על הילד - ילד מתחת לגיל תשע אינו חוצה כביש לבד. ליד הכביש יש להשגיח על הילד השגחה צמודה, במרחק נגיעה וללא הסחת דעת. על הנהגים לנהוג בזהירות יתירה בסביבת ילדים ולוודא כי אין ילדים בסביבת הרכב".

(עדכון ראשון: 20:33)

זירת תאונה בביתר עילית בה נהרג ילד בן 3, 22 באפריל 2019. קבוצת מדברים תקשורת, אתר רשמי
נהג האוטובוס עוכב לחקירה. זירת התאונה, היום/אתר רשמי, קבוצת מדברים תקשורת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully