וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאלי: הממשלה התפטרה בעקבות טבח בו נרצחו 160 בני אדם

ראש הממשלה והשרים הודיעו על התפטרותם אך לא הצהירו באופן רשמי על הסיבה. זאת, ארבעה שבועות לאחר שחמושים פשטו על שני כפרים של רועים משבט הפולני והרגו 160 אזרחים במתקפה הקשה ביותר באזור בשנים האחרונות. לשכת הנשיא הכריזה כי "הנשיא מאשר את התפטרות הממשלה"

עריכה: שניר דבוש

ראש ממשלת מאלי, סומילו בוביה מאייגה, וכל שרי הממשלה, הודיעו הלילה (שישי) על התפטרותם, ארבעה שבועות לאחר הטבח בו נרצחו כ-160 רועים משבט הפולני במרכז מאלי. "הנשיא מאשר את התפטרות ראש הממשלה וחברי ממשלתו", נכתב בהודעת הנשיא איברהים בובאכר.

הממשלה לא הצהירה באופן רשמי על סיבת התפטרותה, אך מחוקקים דנו באפשרות של הצבעת אי-אמון בממשלה בעקבות הטבח והכישלון בפירוק המיליציות החמושות מנשקן.

זאת נחשבת למתקפה הקשה ביותר באזור בשנים האחרונות, שאופיין באלימות אתנית וג'יהאדיסטית. החמושים היו לבושים כציידים מקהילת הדונזו היריבה. גורמי ביטחון אמרו כי בין ההרוגים היו נשים בהיריון, ילדים ומבוגרים.

עוד ידיעות מהעולם:
"המשחק נגמר": מולר הסיר את האיום שריחף על נשיאותו של טראמפ
פתחו את הכיס: עשירי צרפת תרמו חצי מיליארד אירו לשיקום קתדרלת נוטרדאם
במרחק של 700 ק"מ מהבית: דוב קוטב שוטט בכפר ברוסיה

רועים משבט הפולני, מאלי, 2016. רויטרס
סוחרים משבט הפולני, 2016/רויטרס

ההתקפה על הכפרים אוגוסאגו וולינגארה התרחשה בזמן ביקור של צוות משימה של מועצת הביטחון של האו"ם, המחפש פתרונות לסיום האלימות שבה נהרגו מאות אזרחים בשנה האחרונה, ושהתפשטה ברחבי הסהל שבמערב אפריקה.

אחד מתושבי הכפר אוגוסאגו, שביקש לא להזדהות, אמר כי המתקפה הייתה ככל הנראה נקמה על קבלת אחריות של שלוחת אל-קאעדה על פשיטה שהתרחשה בשבוע שעבר, שבה נהרגו 23 חיילים. אותה שלוחה אמרה כי המתקפה הייתה נקמה על האלימות שנוקט צבא מאלי ואנשי מיליציות נגד הפולני.

ההרג של 23 במאי על ידי ציידים חשודים מקהילת דוגון על אוגוסגו, כפר במרכז מאלי המאוכלס על ידי רועים פולאניים יריבים, היה אפילו מדמם על פי הסטנדרטים האחרונים של אלימות מתמדת של מלי.

הם עקבו אחרי תקיפה קטלנית של ג'יהאדיסטים על מוצב של הצבא, שבו נהרגו לפחות 23 חיילים, גם באזור המרכז של מלי, אשר נטען על ידי אל-קאעידה, המונה הרבה רועי פולאנים בשורותיה.

  • עוד באותו נושא:
  • מאלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully