וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופכים את מדיניות אובמה: ממשל טראמפ יאפשר לתבוע את קובה

וושינגטון מכבידה את הלחץ על הוואנה בשל תמיכתה בנשיא ונצואלה, וחברות זרות הפועלות בנכסים שהולאמו עומדות בפני סכנה. "לא ניכנע", הבטיח נשיא קובה, ורוסיה אמרה כי היא תסייע לה ולוונצואלה. גם באירופה ובקנדה זועמים. בולטון: מתקנים את הנזק של אובמה

צילום: רויטרס

ארצות הברית הכריזה אתמול (רביעי) כי ניתן יהיה לתבוע חברות זרות שמשתמשות בנכסים בקובה שהוחרמו מאזרחיה. מדובר בשינוי חד במדיניות של וושינגטון ביחס להוואנה, וזו התקבלה בהתנגדות על ידי קנדה והאיחוד האירופי, שמאיימות בהליכים משפטיים בארגון הסחר הבינלאומי.

השינוי הוכרז על ידי היועץ לביטחון לאומי הנצי ג'ון בולטון, בנאום שנשא במיאמי לציון יום השנה ה-58 לפלישה הכושלת של ארצות הברית לקובה דרך מפרץ החזירים, שנה אחרי שפידל קסטרו עלה לשלטון. ההגבלות החדשות על קובה, שמנוגדות למדיניות הפיוס שהוביל הנשיא הקודם ברק אובמה, נראות כמאמץ לפגוע באי בשל תמיכתו בנשיא ונצואלה ניקולס מדורו.

בולטון אמר בפני משתתפי אותה פלישה כי השינויים שהעביר ממשל טראמפ "יוקירו את האומץ שלכם ואת זיכרונם של אלו שנפלו" אחרי "הנזקים" שעשה ממשל אובמה. "הממשל הזה לא זורק חבלי הצלה לדיקטטורים, הוא לוקח אותם", אמר בולטון. החוק המאפשר לתבוע חברות זרות הפועלות בנכסים שהוחרמו בקובה עבר בקונגרס ב-1996, אך הוקפא על ידי שלושה נשיאי עבר.

נשיא קובה מיגל דיאס-קאנל הגיב בחריפות, וזכה גם לגיבוי מצד רוסיה, בעלת ברית חשובה של הוואנה. "אף אחד לא יקרע (את המולדת) מאיתנו, לא בפיתויים ולא בכוח", כתב בטוויטר. "אנחנו הקובנים לא נכנעים". וושינגטון מאשימה את הוואנה בשליחת אלפי חיילים להגנה על מדורו, טענות ששתי המדינות מכחישות.

לקריאה נוספת:
בלי נייר אין עיתון: קובה סובלת ממשבר דפוס חמור
"היחידים שמוכנים למות למענו": נשיא ונצואלה נשען על הגנת קובה
המחלה המסתורית שבה לתקוף: קנדה מקצצת במספר נציגיה בקובה

היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון במהלך פגישה עם  מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג, בבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב 2 באפריל 2019. רויטרס
"לא זורקים חבלי הצלה לדיקטטורים". בולטון, אתמול/רויטרס

בולטון אמר כי כל מי שסחר בנכסים ש"נגנבו" מאמריקנים לא יקבל אשרת כניסה לארצות הברית. עם זאת, מבקרי צעדי הענישה החדשים אומרים כי אותם נכסים, הכוללים בתי חוף, נמלים ועסקים נוספים הקשורים למגזר התיירות, החליפו בעלות פעמים רבות מאז שהולאמו לראשונה לפני שישה עשורים.

בנאומו הכריז בולטון על סנקציות נוספות על הבנק המרכזי של ונצואלה, על בנק "בנקרופ" של ניקרגואה ועל לוראנו אורטגה, בנו של השליט דניאל אורטגה. בשנה שעברה הוא כינה את שלוש המדינות - ונצואלה, קובה וניקרגואה - כ"שלישיה של רודנות" והבטיח כי ממשל טראמפ יפעל נגד ממשלות השמאל באמריקה הלטינית.

הוא הזהיר כי על "הכוחות החיצוניים, כולל קובה", לא לעשות פרובוקציות בתמיכתן במדורו, אחרי שרוסיה שלחה בתקופה האחרונה חיילים לוונצואלה. בנוסף לכך, גם יוגבלו נסיעות לקובה של מי שאינו מבקר בן משפחה, ויוטלו מגבלות על תשלומים המועברים לקובה.

על אף ההקלות שהעביר אובמה, האמברגו שהטילה ארצות הברית על קובה אחרי המהפכה הקומוניסטית נותר על כנו בשל התנגדות הקונגרס, שרק הוא יכול להסירו.

עוד באותו נושא

"היחידים שמוכנים למות למענו": נשיא ונצואלה נשען על הגנת קובה

לכתבה המלאה
נשיא קובה, מיגל דיאס-קאנל במהלך הצהרה לתקשורת בהוואנה 14 בדצמבר 2018. רויטרס
זוכה לתמיכת רוסיה. נשיא קובה בהוואנה, ראשון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully