וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחלה המסתורית שבה לתקוף: קנדה מקצצת במספר נציגיה בקובה

31.1.2019 / 13:16

אחרי שאדם נוסף שהיה מוצב בהוואנה, 14 במספר, הראה תסמינים לא מוסברים, החליטה אוטווה להותיר רק שמונה נציגים במקום 16 כיום. קובה גינתה והאשימה את ארה"ב

עריכה: אביעד בללי

קנדה הודיעה הלילה (רביעי) כי היא החליטה לקצץ בחצי את מספר הדיפלומטים שלה בקובה - מ-16 לשמונה - אחרי שאדם נוסף חלה באופן מסתורי. בסך הכול, 14 אזרחים קנדים סבלו מתסמינים מסתוריים מאז 2017, כולל סחרחורות, בחילות וכאבי ראש. היא מצטרפת לארצות הברית, שצמצמה את הסגל הדיפלומטי שלה בהוואנה לגודל מקסימלי של 18 נציגים מיותר מ-50, אחרי שכ-25 אנשי סגל חלו במסתוריות.

"מצאנו לנכון שזו התגובה הנכונה", אמר גורם קנדי רשמי אחרי התקרית הנוספת, שקרתה בנובמבר לראשונה אחרי כמה חודשים. קרובי משפחה של הסגל הדיפלומטי הקנדי בקובה עזבו בשנה שעברה.

שגרירת קובה בקנדה, ג'וזפינה וידאל, אמרה כי ההחלטה של אוטווה לא תתרום לפתרון התעלומה ותפגע ביחסים בין שתי המדינות. "ההתנהגות הזו מעדיפה את אלו בארצות הברית שמשתמשים בתקרית הזו כדי להכפיש את ונצואלה", אמרה.

היא הוסיפה כי קובה נותרה מחויבות לשמור על יחסים טובים קנדה למרות החלטתה לדבריה, אין שום ראיות שחושפות נזק מוחי, המסבירות את התסמינים מדווחים, או מצביעות על כך שאותם תסמינים קרו בזמן שהותם של הדיפלומטים שנפגעו.

שגרירות קנדה בבירת קובה, 30 בינואר 2019. רויטרס
שגרירות קנדה בהוואנה, אתמול/רויטרס

קנדה היא מקור התיירות החשוב ביותר עבור קובה בעשורים האחרונים, ויותר ממיליון קנדים ביקרו באי הקריבי בשנה שעברה. קנדה היא אחת מעשר שותפות הסחר המובילות של קובה, שהגיע ל-790 מיליון דולר ב-2017. היא היחידה מבין אותן עשר מדינות שמאזן הסחר שלה עם קובה הוא לטובת הוואנה. זאת בזכות מיזם משותף בין המדינות לייצור ניקל וקולבט. קנדה, בניגוד לארצות הברית, מעולם לא ניתקה את יחסיה עם קובה גם אחרי המהפכה הקומוניסטית ב-1959.

יש ספקולציות רבות לגבי מקור התסמינים. אחת ההערכות הייתה שרוסיה אחראית לכך באמצעות נשק על-קולי מתוחכם, אולם מדענים אמריקנים ובריטנים העלו לאחרונה תיאוריה אחרת - רעש של צרצרים.

  • עוד באותו נושא:
  • קנדה
  • קובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully