וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי כיפת ברזל ופטריוט: צה"ל ביצע "אימון חריג בקנה מידה עולמי"

17.4.2019 / 18:00

צה"ל השלים אימון של שתי המערכות, במהלכו בוצע יירוט מטרות בגבהים ובטווחים משתנים. במסגרת האימון ביקרו משלחות מצבאות ארה"ב ויוון שאף ייקחו חלק בהפקת הלקחים. קצין בכיר בחיל האוויר: "אימון חריג בשל המתארים המפתיעים וריבוי הזירות". צפו בתיעוד

צילום: דו"צ, עריכה: ליר שפיגלר

אימון ייחודי בחיל האוויר - כל הפרטים:

  • צה"ל השלים אימון משולב של מערכות הפטריוט וכיפת ברזל
  • בוצעו יירוטים נגד מטרות בגבהים וטווחים משתנים
  • משלחות מצבאות ארה"ב ויוון צפו בתרגיל וישתתפו בהפקת הלקחים
  • קצין בכיר בחיל האוויר: "אימון חריג בקנה מידה עולמי בשל היקפו"

צה"ל השלים אמש (שלישי) אימון משולב של מערכות פטריוט (יהלום) וכיפת ברזל. לוחמי ההגנה האווירית של חיל האוויר ביצעו יירוטים של מטרות בגבהים וטווחים משתנים. האימון נערך בבסיס במרכז הארץ, וכלל מתארים ותרחישים שמטרתם כשירות לוחמי וטכנאי ההגנה האווירית של חיל האוויר ומערכותיהם. מצה"ל נמסר כי הניסוי התקיים כחלק מתוכנית האימונים השנתית.

קצין בכיר בחיל האוויר ציין כי במהלך האימון הייחודי נורו כמה טילים ואף בוצע שילוב של רחפנים וכלי טיס לא מאוישים. "זה היה אימון מוצלח מאוד", אמר הקצין. במסגרת האימון ביקרו שתי משלחות מצבאות ארצות הברית ויוון כדי לצפות בניסוי ולהפיק לקחים מתוצאותיו. בהמשך, המשלחות צפויות לקחת חלק בפאנל שידון בתכנים מקצועיים ובשיתוף הפעולה בין הצבאות. "הדיון יעסוק בתורות הלחימה המתחדשות שלנו והיירוט המשולב", הסביר הבכיר.

לקריאה נוספת:
ליירט את האיומים בחלל: כשטילים בליסטיים ישוגרו לעבר ישראל
לראשונה: צבא ארה"ב ירכוש מערכות כיפת ברזל ממשרד הביטחון
בצל המתיחות בדרום: הושלמה סדרת ניסויים בשדרוג "כיפת ברזל"

תיעוד: לוחמי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר ביצעו אימון כשירות. אתר רשמי
מתוך האימון/אתר רשמי

מערך ההגנה האווירית הוא הגוף האחראי על הגנת המרחב האווירי של מדינת ישראל באמצעות כוחות קרקעיים לצד כלי הטיס של צה"ל. המערך מהווה את קו ההגנה האחרון מפני איומים אוויריים הכוללים כלי טיס, וקו ההגנה הראשון נגד איומים אוויריים הכוללים טילי קרקע-קרקע, טילים בליסטיים ורקטות.

לדברי הקצין הבכיר, האימון הייחודי התבסס על לקחים ומסקנות מאימונים שונים בשנה האחרונה. ניתן להעריך כי ירי הרקטה ליישובי השרון ואירועים נוספים נכללו באימון הזה. "מדובר באימון חריג ביותר בקנה מידה עולמי בגלל ההיקף שלו על פני לילה אחד", הדגיש הקצין. "המתארים היו מפתיעים, בתנאי מזג אוויר מאתגרים, והזירות היו גם מדרום וגם מצפון".

תיעוד: לוחמי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר ביצעו אימון כשירות. אתר רשמי
תרגיל חריג בהיקפו/אתר רשמי

חיל האוויר מסכם בהצלחה תקופת אימונים וניסויים, במקביל לכוננות מבצעית ודריכות גבוהה בהגנה ארצית על שמי ישראל. הבכיר בחיל האוויר ציין כי בשנים האחרונות בוצעו שדרוגים במערכת הפטריוט, בהם המיירט, גרסת התוכנה ולאחרונה גם ביכולת הגילוי. למרות שמדובר במערכת לכאורה ישנה היא יירטה בשנים האחרונות בהצלחה מטוס מסוג סוחוי 27 וכלי טיס לא מאויישים.

תיעוד: לוחמי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר ביצעו אימון כשירות. דובר צה"ל
קו הגנה אחרון מפני איומים. מתוך האימון המשולב/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully