וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות בדרום: הושלמה סדרת ניסויים בשדרוג "כיפת ברזל"

5.7.2018 / 19:20

במנהלת חומה האחראית על פיתוח מערך ההגנה הרב-שכבתי הודיעו על השלמת סדרת ניסויי פיתוח במערכת. המועד לקיום סדרת הניסויים נקבע מראש, כחלק מתכנית הפיתוח של המערכת

צילום: יניב כליף

(בווידאו: כיפת ברזל בפעולה, מאי 2018)

במערכת הביטחון השלימו היום (חמישי) בהצלחה סדרת ניסויי פיתוח של מערכת כיפת ברזל. מנהלת חומה במפא"ת במשרד הביטחון, האחראית על פיתוח מערך ההגנה הרב שכבתית הודיעה בשיתוף עם חברת רפאל המשמשת כקבלן ראשי בפרויקט על השלמת סדרת הניסויים, שהתקיימו בימים האחרונים כחלק מתכנית הפיתוח של המערכת.

בתוך כך, בתחילת השבוע החליטו בצה"ל שלא לקחת סיכונים ולתגבר את אזור הנגב המערבי במערכות מכ"ם מתקדמות של מערכת כיפת ברזל לאיתור איום תלול מסלול מגוון לעבר עורף מדינת ישראל, זאת על רקע המתיחות בגבול רצועת עזה. גורמים במערכת הביטחון הזהירו בשבוע האחרון כי למרות המהלכים המתקיימים מאחורי הקלעים לפתרון חלק מהבעיות ברצועה, המתח בגבול עלול להוביל לפיצוץ בין צה"ל לבין חמאס.

מערכת כיפת ברזל. משרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
הניסוי במערכת כיפת ברזל, היום/מערכת וואלה! NEWS, משרד הביטחון

אחד התרחישים האפשריים הוא שאחד מהצדדים לא יבין את המציאות ויפעל באופן חסר פרופורציה, שייצור תגובת שרשרת ויסתיים במבצע צבאי. אפשרות נוספת כוללת תרחיש שבו החיכוך יגבר כתוצאה מיציאת התלמידים הפלסטינים לחופש וסיום תקופת המבחנים של הסטודנטים בעזה. לגורמים אלה מצטרף גם הצמצום בהיקף משחקי המונדיאל, המרתקים למסכים חלק גדול מהציבור הפלסטיני.

תרחיש אפשרי נוסף מתייחס למוכנותו של צה"ל והיערכותו ל"יום שאחרי" הצגת המתווה האמריקני לתהליך מדיני בין ישראל לבין הפלסטיני. חמאס או יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עשויים שלא להיות מרוצים, בלשון המעטה, מהמסמך האמריקני שעליו עובדים בממשל טראמפ בימים אלה - ולשבור את הכלים באופן שיצית מחדש את רצועת עזה ויגרור אותה להסלמה מול ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • כיפת ברזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully