וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: צבא ארה"ב ירכוש מערכות כיפת ברזל ממשרד הביטחון

6.2.2019 / 16:42

במסגרת הסכם בין משרד הביטחון הישראלי למשרד ההגנה האמריקני, הודיע הצבא האמריקני על כי ירכוש את מערכת יירוט הטילים הישראלית עבור צורך מידי. נתניהו: "ביטוי נוסף להידוק הברית האיתנה שלנו עם ארצות הברית, וביטוי למעמדה העולה של ישראל בעולם"

צילום: דוברות משרד הבטחון, עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: תיעוד מניסוי מערכת כיפת ברזל בארה"ב ביולי 2017)

צבא ארצות הברית הודיע למנהלת "חומה" במשרד הביטחון על החלטתו לרכוש מערכות כיפת ברזל עבור צורך מידי של צבא היבשה האמריקני. זאת, במסגרת הסכם בין משרד הביטחון הישראלי למשרד ההגנה האמריקני.

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו אמר בתגובה כי זהו "הישג גדול לישראל. זה ביטוי נוסף להידוק הברית האיתנה שלנו עם ארצות הברית, וביטוי למעמדה העולה של ישראל בעולם. לישראל יש כיפת ברזל ואגרוף ברזל. המערכות שלנו יודעות להתמודד עם כל איום, גם בהגנה וגם בהתקפה. לא הייתי ממליץ לאויבינו לנסות אותנו".

עוד בוואלה! NEWS:
מתקרבים לסיום הספירה: קרב צמוד על המקום הראשון ברשימת הליכוד
לאחר יותר מ-25 שנה: המשטרה עצרה חשוד ברצח ואונס באזור ירושלים
הקמת מוזיאון בתוך מסגד: הסערה הבאה שמתכנן ראש עיריית טבריה

כיפת ברזל בגוש דן 25/1. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
כיפת ברזל בגוש דן/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

מערכת כיפת ברזל נמצאת בשירות מבצעי בחיל האוויר משנת 2011, וביצעה מאז כ-2,000 יירוטים מבצעיים נגד איומים על מדינת ישראל. המערכת היא תוצרת כחול לבן של חברת "רפאל", ואחוזי הצלחתה עומדים על 90%.

מנהלת "חומה" במנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) שבמשרד הביטחון, ממונה על הובלת פיתוח מערך ההגנה הרב-שכבתית של ישראל, המבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות: מערכת כיפת ברזל, מערכת "שביט קסמים" ומערכות "חץ 2" ו"חץ 3".

יירוט באמצע הטיול
מבלים באתר החרמון תיעדו יירוט של מערכת 
כיפת ברזל לשיגור שבוצע מכיוון סוריה. אתר רשמי
יירוט מערכת כיפת ברזל לשיגור מעל שמי החרמון, בחודש שעבר/אתר רשמי

בחודש שעבר מערכת כיפת ברזל יירטה שיגור שנצפה בשמי החרמון ברמת הגולן. במהלך התקרית לא הופעלה אזעקה. לדברי גורמים בצה"ל, מדובר בירי תלול מסלול שנועד לפגוע בישראל, ושוגר על ידי כוח קודס האיראני. זאת, בהמשך לסיכול תקיפה אווירית בדרום המדינה שאותה ייחסו בכלי תקשורת זרים לישראל.

(עדכון ראשון: 16:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully