וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עשו לי פיגוע בעיר": עשרות הפגינו בטירת כרמל נגד ההוסטל לעברייני מין

17.4.2019 / 8:09

התושבים הפגינו בעת ביקורו במקום של השופט שדן בצו סגירת ההוסטל השנוי במחלוקת. "אל תשגעו אותנו. הכל ספגנו, אבל את זה לא. הילדים לא יפחדו ללכת פה ברחוב, אנחנו במלחמה", אמר תושב במהלך המחאה

צילום: יואב איתיאל, וואלה!NEWS, עריכה: תומר לוי

עשרות תושבי טירת כרמל הפגינו אתמול (שלישי) מול בית החולים הפסיכיאטרי "מעלה כרמל" בעיר בעת סיור שקיים השופט ד"ר זאיד פלאח, כדי להתרשם באופן בלתי אמצעי מהוסטל "שיבולים" לעברייני מין שנפתח במקום ומסעיר את התושבים.

הביקור התקיים במסגרת הליך משפטי בו זכיינית משרד הרווחה, חברת "של - פרויקטים שיקומיים", בעלת ההוסטל, עותרת בבית המשפט מול צו סגירה שהוצא נגדו. את הצו הוציאה לה העירייה. תושבי טירת הכרמל לא מוכנים לקבל את ההוסטל הזה בשטח העיר. הם מתנגדים להפעלת המוסד בשכונת מגורים, בסמיכות לבתי ספר ולטענתם אף בניגוד לתנאי המכרז להפעלתו. "על גופותינו", קראו התושבים מול הפמליה הנכבדה שערכה את דיון בית המשפט מול עיניהם, ברחוב.

"עשו לי פיגוע בעיר שלי", אמר לוואלה! NEWS ראש העיר אריה טל, במהלך הסיור. "איש לא אמר לי, אבל ברגע שנודע לנו, נכנסנו לטיפול בשלוש דרכים. הדרך הראשונה היא דרך הקהל, השנייה היא הדרך המשפטית והדרך השלישית היא הפעלת הגורמים הפוליטיים בנושא".

לקריאה נוספת
הזינוק העולמי - והחשש לקראת פסח: החצבת ממשיכה להתפשט | מדריך
ראש הממשלה הפלסטיני החדש: תכנית השלום של טראמפ "נולדה מתה"

הפגנות נגד בניית הוסטל לעברייני מין טירת הכרמל 16 באפריל 2019. יואב איתיאל
תושבים מפגינים ליד ההוסטל, אתמול/יואב איתיאל

כמה שעות לפני סגירת הקלפיות ביום הבחירות לכנסת, הופץ בין התושבים סרטון בו ראש הממשלה בנימין נתניהו מבטיח להם את שהם רוצים: "אני מבין שיש משהו שמאוד מטריד אתכם. אני אפתור לכם את הבעיה, אבל לכו והצביעו ליכוד". כמה ימים קודם לכן, כבר הודיע שר העבודה והרווחה חיים כץ לראש העיר טל וממלא מקומו מוריס אסייג, "על הקמת צוות מקצועי במטרה לגבש תכנית שתעניק פתרון הולם ומהיר להוצאת ההוסטל מתחום שיפוטה של טירת כרמל". זה היה מיד אחרי ששר האוצר, משה כחלון, חזר מכנס בחירות בטירת כרמל, ושיגר מכתב לכץ בו הבטיח שמשרדו יישא בעלות העתקת ההוסטל אל מחוץ לישוב.

נראה כי המסר עבר. 53% מתושבי טירת כרמל שיצאו להצביע נתנו את קולם לליכוד. "זה בידיך ביבי נתניהו", קרא בהפגנה עובדיה שמחוני, אחד ממובילי המאבק. אחרי הכל, תהו המפגינים, מדוע מתייצבת הפרקליטות בשם משרד הרווחה, וטוענת נגד חוקיות צו הסגירה על רקע רישוי עסקים, באם השר מתכוון להעתיק את ההוסטל אל מחוץ לישוב. האווירה הייתה מתוחה בדיון אתמול שנערך בשטח, כולו בעמידה, ובנקודות שונות לאורך מסלול הסיור.

עוד באותו נושא

ההוסטל לעברייני המין שמסעיר את טירת הכרמל: "לשרוף את המקום"

לכתבה המלאה
הפגנות נגד בניית הוסטל לעברייני מין טירת הכרמל 16 באפריל 2019. יואב איתיאל
השופט ד״ר זאיד פלאח, מקיים דיון בשטח, אתמול/יואב איתיאל

התושבים סביב המשיכו בקריאות נגד ההוסטל, וגם בין הצדדים המתדיינים התלהטו הרוחות. בעלי ההוסטל טוענים כי ההבטחות השלטוניות לא היו, והתושבים התעמתו איתם. השופט פלאח נאלץ לקרוא את הצדדים לסדר ולבקש מהם להימנע מצעקות, פעם אחר פעם. בשלב אחד נמנע עימות פיזי. בתום הסיור, השופט פלאח הורה לצדדים להגיש את סיכומיהם וקבע דיון לעוד כשבועיים.

"לא אפרט, אבל יש לי דרכים להוציא אותם", אמר ראש העיר במענה לשאלה מה יקרה אם בית המשפט, ראש הממשלה והשרים יאכזבו את התושבים. "תתעוררו, יהיה פה אסון", הזהיר אלי ספן, תושב טירת הכרמל ואחד הפעילים הדומיננטיים במאבק נגד ההוסטל. "אל תשגעו אותנו. הכל ספגנו, אבל זה לא. הילדים לא יפחדו ללכת פה ברחוב, אנחנו במלחמה". התושבים לא הולכים לישון, וגם בערב אמש הם יצאו להפגין, בהובלת ראש ועד ההורים היישובי, דניאל בן עשור.

הפגנות נגד בניית הוסטל לעברייני מין טירת הכרמל 16 באפריל 2019. יואב איתיאל
תושבים מפגינים/יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully