וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוסטל לעברייני המין שמסעיר את טירת הכרמל: "לשרוף את המקום"

14.3.2019 / 11:00

ראש העיר אריה טל הוציא צו סגירה להוסטל המיועד לעברייני מין בעלי מוגבלויות, שנפתח סמוך לשני בתי ספר. "לא על הגב של הילדים שלנו", אמרו התושבים שפתחו במחאה. משרד הרווחה טען כי לא תהיה השפעה על החיים בעיר: "המסגרת סגורה לחלוטין"

צילום: יואב איתיאל, וואלה!NEWS, עריכה: יאיר דניאל

ראש עיריית טירת הכרמל אריה טל הוציא צו סגירה להוסטל לעברייני מין "שיבולים", של חברת "אשל פרויקטים שיקומיים". המקום, שנפתח במרכז לבריאות הנפש בעיר, מוגדר כ"מסגרת חוץ-ביתית ייעודית לטיפול בעברייני מין בעלי מוגבלויות".

בעיר סוערות הרוחות מאז גילו התושבים במפתיע על המסגרת החדשה, והם חוששים לביטחונם של ילדיהם בקרבת פדופילים ועברייני מין אחרים. ההוסטל, ככל הידוע, ישוכן במבנה נפרד שנשכר על ידי חברה פרטית, זכיינית של משרד הרווחה, במתחם בית החולים הפסיכיאטרי - סמוך מאוד לשני בתי ספר.

עוד בוואלה! NEWS:
שמאלנית שנטשה את לפיד ורב שנבעט מש"ס: האנשים שנשבו בקסם של פייגלין
ברקע המתיחות בהר הבית: פעילי המקדש עורכים הבוקר ביקור מחאה
המתיחות בדרום: חמישה חשודים חצו את הגדר בדרום הרצועה ונעצרו

הוסטל עברייני מין בטירת כרמל. אתר רשמי
"לא החצר האחורית". ראש העיר עם התושבים המוחים נגד הקמת ההוסטל/אתר רשמי

בתוך זמן קצר נאספו חתימותיהם של כאלף מתנגדים המתכוונים שלא לאפשר את הפעלתו בכל מחיר. "הדבר היחיד שניתן לעשות זה לשרוף את המקום על יושביו", כתב אחד המתנגדים בפייסבוק. "שישימו אותם במתקן חולות עם הסודנים, שם הכי יתאים להם", הייתה הצעה אחרת שלו. אחת התושבות כתבה "רוצה אותם מתים", ותושב אחר הרגיע: "אני כבר מאתמול על המשמר. תהיי בטוחה שאם רק אראה יצור כזה בסביבה ליד הילדים ברחוב שלי יעצרו אותי על תקיפה חמורה".

לוזנה בן אבו, אימא לשלושה ילדים, שתי בנות בבית הספר וילד בגן, אמרה לוואלה!NEWS כי "המקום של אנשים כאלה הוא בבית הסוהר. ברור שיש חשש שיסתובבו בינינו, שחס וחלילה יפגעו בילדים שלנו. זה טבעי. ילדים פה לא יוכלו ללכת לבית ספר או לגן שעשועים בלי שפדופילים מסתכלים עליהם".

"ראש העיר הוא בעל הבית של העיר והוא אומר שלא ידע על זה בכלל", הוסיפה בן אבו. "זה לא נראה לי הגיוני אבל הוא הבטיח שידאג לנו. בוא נראה את ההבטחות מתורגמות למעשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

התושבים הפגינו מול העירייה

אתמול אחר הצהריים התקיימה הפגנה נגד ההוסטל ברחבת עיריית טירת הכרמל. "שראש העיר יבין שזה לא נגדו", אמרה בן אבו. "אנחנו לא רוצים שזה יהיה על גב הילדים שלנו. אני מאמינה שכל עיר שפויה לא הייתה רוצה משהו כזה אצלה".

לקמיל ביטון יש שני ילדים, בני שנתיים ושש. "גם אם לא היו לי ילדים הייתי רוצה להיות מעורבת במאבק הזה", טענה. "טירת כרמל זו עיר קטנה וצפופה עם אוכלוסייה צעירה ויש מלא ילדים בכל מקום. זו בעיה אמיתית. לדעתי האישית לפדופילים מגיע גזר דין מוות. עם או בלי השגחה, לא נראה לי הגיוני לשים אותם כמה מטרים מתלמידות יסודי. זה ממש מטורף".

הוסטל עברייני מין בטירת כרמל. אתר רשמי
המחאה נגד הקמת ההוסטל/אתר רשמי
הוסטל עברייני מין בטירת כרמל. אתר רשמי
המחאה נגד הקמת ההוסטל/אתר רשמי

ביטון הוסיפה כי "הם צריכים להיות במתקן כליאה בנגב, לא בשכונה עם ילדים. חשבו לשים את זה בטבעון או בעתלית, אמרו להם לא אז דחפו את זה אלינו. גם אם היו מביאים נרקומנים משוקמים עדיין לא הייתה סכנה ממשית כל כך כמו עם האוכלוסייה הזו, שבהגדרתה נטפלת לילדים ותוקפת אותם מינית. עצוב לדבר על זה ומצמרר שבחסות העיריה שבטוח ידעה, מכניסים אותם לכאן".

ראש העיר אמר לוואלה!NEWS שהוא עצמו מתנגד להקמת ההוסטל ועודד את תושביו להשתתף בהפגנה, שאליה הגיע בעצמו. "ראש העיר מבקש מכל יושבי ראש וועדי ההורים ומחברי המועצה להירתם ולחזק ידיו במאבק החשוב הזה למען כולנו", נמסר מטעמו.

"לפני יומיים נודע לראש העיר על הפעלת הוסטל לעברייני מין במתחם המרכז לבריאות הנפש", מסרו מעיריית טירת כרמל. "עם היוודע העניין זימן ראש העיר בדחיפות את מנכ"לית המרכז, הגברת דלית כץ סולברג, והביע בפניה את מורת רוחו מפתיחת ההוסטל ומעצם הסתרת פתיחתו מעיריית טירת כרמל. כמו כן, דאג לסגירה מידית של דרך הגישה להוסטל, לרבות פירוק המדרגות והשביל, הלחמת השער וסגירת הגדר ההיקפית של המתחם".

צו הסיגרה שהוגש נגד הוסטל עברייני מין בטירת כרמל. אתר רשמי
צו הסגירה שהוציא ראש העיר/אתר רשמי

בעירייה ביקשו להדגיש כי "ראש העיר אריה טל מגלה אפס סובלנות למקרים חמורים כאלו ויפעל בכל כוחו ובכל המשאבים העומדים לרשותו לסגירת ההוסטל לצמיתות. ראש העיר קורא לתושבים היקרים להצטרף היום בשעה 16:00 להפגנה שנקבעה מול בניין העיריה בכדי להבהיר הן למשרד הבריאות, הן למשרד הרווחה והן למרכז לבריאות הנפש שטירת כרמל אינה החצר האחורית של מדינת ישראל. לא ניתן לשום גוף או ארגון שמסכן את תושבינו וילדינו להתקיים כאן בקרבנו, בשטח שיפוטה של עירנו היקרה טירת כרמל".

משרד העבודה והרווחה מסר בתגובה כי "מדובר במסגרת סגורה, בתוך בית החולים הפסיכיאטרי. המסגרת מיועדת לטיפול באנשים עם מוגבלויות, שבמקביל יש להם גם רקע של פגיעות מיניות. מדובר באנשים שבשלב זה אינם יכולים לשהות במאסר, המסגרת מותאמת לצרכיהם הטיפוליים".

לדברי המשרד, "המסגרת סגורה לחלוטין. המטופלים שוהים בה 24 שעות ביממה ואינם יכולים לצאת ממנה ללא ליווי ועל פי תנאים שהוחלטו על ידי בית המשפט אין כל קשר בין המטופלים לבין השכונה". עוד הדגישו כי "מדובר בבית חולים פסיכיאטרי, שבו שוהים אנשים עם סוגים שונים של בעיות וקשיים במישור ההתנהגותי והנפשי. הקבוצה הספציפית הזו אינה שונה מכל קבוצה אחרת של מטופלים בבית החולים, ואין לה כל השפעה על חיי התושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully