וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן על המתיחות בהר הבית: "לא נאפשר הקמת מסגד נוסף"

השר לביטחון פנים התייחס למתיחות בהר הבית בעקבות פתיחת מתחם באב א-רחמה. מוקדם יותר הגיעו פעילי המקדש למקום כדי למנוע השתלטות של הווקף לטענתם כשבמקביל קראו לעברם פעילי שלום עכשיו: "משוגעים, רדו מההר". בתקשורת הפלסטינית קראו "לסכל את ניסיון הכיבוש"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר היום (חמישי) כי "לא נאפשר שום שינוי בהר הבית והקמת מסגד נוסף, לא בשער הרחמים ולא בשום מקום אחר על ההר". בטקס חילופי מפקדי אגף התנועה פנה ארדן למפקד מחוז ירושלים במשטרה, דורון ידיד, והוקיר את עבודתו "הנחושה והרגישה", זאת על רקע המתיחות הנמשכת בימים האחרונים.

פעילי ארגוני המקדש ערכו הבוקר ביקור מחאה במתחם, כשבתגובה לביקור היו גם קריאות של פלסטינים לעלייה המונית למקום. אל המתחם הגיעו עשרות של פעילים בכמה קבוצות, המלווים על ידי המשטרה. בתגובה לתפילת המחאה של פעילי המקדש, פתחו אנשי "שלום עכשיו" במחאה בשער המוגרבים, כשהם אוחזים בשלטים: "משוגעים רדו מההר - אתם מסכנים את כולנו".

עוד בוואלה! NEWS
ארדואן: "נתניהו רוצח ילדים"; רה"מ: "דיקטטור שמשליך מתנגדים לכלא"
אחרי עימותים ומעצרים: הר הבית ייפתח מחר למתפללים ולמבקרים
תפילות הר הבית: עשרות מורחקים התפללו והפגינו בכניסה למתחם

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן במהלך טקס חילופי מפקדים באגף התנועה בבית דגן, 14 במרץ 2019. ראובן קסטרו
"לא נאפשר הקמת מסגד נוסף בהר הבית". ארדן, היום/ראובן קסטרו
הכניסה להר הבית בירושלים - 14/3. שלומי גבאי, שלומי גבאי
הכניסה להר הבית, הבוקר/שלומי גבאי, שלומי גבאי

מתחם הר הבית נפתח אתמול לאחר שנסגר בשלישי האחרון בעקבות בקבוק תבערה שזרק צעיר פלסטיני לעבר נקודת המשטרה במקום, וגרם לשריפה. האירוע גרר עימותים והמשטרה סגרה את כל שערי הבית וחלק משערי העיר העתיקה, ועצרה שני חשודים במעורבות בתקרית.

המתיחות התחילה לפני כחודש, אז פתחו אנשי הווקף את מבנה באב א-רחמה שנסגר על ידי המשטרה ב-2003 בשל קשר של הארגון שפעל במבנה לחמאס. המשטרה סגרה תחילה מחדש את השער למבנה, אולם מאז שנפרץ נותר פתוח, ובבית המשפט התברר כי פג תוקפו של צו הסגירה. בשבוע שעבר ביקשה הפרקליטות בשם המשטרה לחדש את צו הסגירה אך טרם התקבלה הכרעה בנושא. בית משפט השלום בירושלים ביקש הבהרה עד יום ראשון הקרוב בנוגע למגעים המתנהלים בנושא בין ירדן לישראל.

בעקבות פתיחת מבנה באב א-רחמה נמתחה ביקורת על התנהלות המשטרה והממשלה, ועלו טענות לאוזלת יד במתחם, שמנוהל על ידי הווקף. בין היתר, פעילי ארגוני המקדש קראו ל"עליית חירום להר הבית" היום, וזאת לפי ההזמנה "במחאה ותפילה לסיכול הכיבוש במקום מקדשנו", ו"לסלק את הווקף מהר קודשנו". במודעה אחרת שפרסמו תחת הכותרת "כניעה גוררת טרור" בהתייחס לזריקת בקבוק התבערה, נכתב כי "מונעים את ההשתלטות המוסלמית על שער הרחמים".

בתגובה למודעות אלה, פורסמו בתקשורת הפלסטינית גם קריאות מצד מועצת הווקף לעלות היום להר הבית "כדי לסכל את הניסיון של הכיבוש ומתנחליו לבצע את תכניותיהם התוקפניות נגד המסגד". כמו כן, תקפה מועצת הווקף את סגירת הר הבית השבוע, והבהירה כי באב א-רחמה יישאר פתוח וישופץ על ידה באופן מיידי, ללא התערבות ישראל.

(עדכון ראשון: 06:01)

אחת הקריאות להגיע מחר לאל-אקצא בתגובה לקריאות הישראליות, 13 במרץ 2019. צילום מסך
אחת הקריאות הפלסטיניות להגיע מחר לאל-אקצא בתגובה לקריאות הישראליות/צילום מסך
הפגנת פעילי שלום עכשיו בכניסה להר הבית 14 במרץ 2019. שלומי גבאי
פעילי שלום עכשיו עם השלטים "משוגעים רדו מההר", הבוקר/שלומי גבאי
מתפללים בדרכם להר הבית 14 במרץ 2019. שלומי גבאי
מתפללים בדרכם להר הבית, הבוקר/שלומי גבאי
הפגנת פעילי שלום עכשיו בכניסה להר הבית 14 במרץ 2019. שלומי גבאי
פעילי שלום עכשיו במתחם הר הבית/שלומי גבאי
מתפללים בדרכם להר הבית 14 במרץ 2019. שלומי גבאי
הר הבית, הבוקר/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully