וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: "נתניהו רוצח ילדים"; רה"מ: "דיקטטור שמשליך מתנגדים לכלא"

נשיא טורקיה תקף את ראש הממשלה, שאותו כינה "שודד שעומד למשפט". לדבריו, "נמשיך במאבק למען ירושלים עד נשימתנו האחרונה". נתניהו אמר בתגובה כי ארדואן "מבצע רצח עם בכורדים וכובש את צפון קפריסין, מטיף לי, למדינת ישראל ולצה"ל, על דמוקרטיה ומוסר מלחמה. בדיחה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כינה היום (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו "רודן, שודד ורוצח ילדים" על רקע המהומות בהר הבית אתמול. "אתה אכזרי", תקף אותו ארדואן. שני המנהיגים מרבים להשתלח זה בזה, על אף הסכם הפיוס בין המדינות בקיץ 2016. היחסים הוחרפו שוב אחרי ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל.

"החיילים שלכם נכנסים למקום המקודש שלנו במגפיהם", אמר ארדואן על האירועים במסגד אל-אקצא. "אנחנו נבקש מהקהילה הבינלאומית לבוא עמכם בחשבון. כל עוד האומה הזאת עומדת, אף אחד לא יכול לגרום לנו לשכוח את הסוגיה הפלסטינית". לדבריו, "נמשיך במאבק שלנו למען ירושלים עד נשימתנו האחרונה. גם אם כולם יישארו בשקט, אנחנו לא נפסיק לדבר".

עוד על היחסים המתוחים עם טורקיה
נתניהו תוקף את ארדואן: רודן אנטישמי עם אובססיה לישראל
נתניהו: טורקיה מפציצה אזרחים, שלא תטיף לנו; ארדואן: אתה טרוריסט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מפסיקים לריב. נתניהו וארדואן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדבריו של ארדואן ואמר כי "ארדואן הדיקטטור שמשליך עשרות אלפי מתנגדים פוליטיים לכלא, שמבצע רצח עם בכורדים וכובש את צפון קפריסין, מטיף לי, למדינת ישראל ולצה"ל, על דמוקרטיה ומוסר מלחמה. בדיחה".

עוד הוסיף כי "מוטב גם שלא יתעסק עם ירושלים בירתנו מזה 3,000 שנה. ארדואן רק יכול ללמוד מאתנו כיצד לכבד את כל הדתות ולשמור על זכויות האדם."

עוד באותו נושא

כולם רוצים שקט - אבל נער טיפש אחד כמעט הצית את הר הבית

לכתבה המלאה

ארדואן: "במקום למנוע את דיכוי - נתניהו תוקף אותי לקראת הבחירות"

ארדואן, שנשא דברים בעצרת בחירות באנקרה, לקראת הבחירות המקומיות בסוף החודש, הוסיף: "במקום למנוע את דיכוי המוסלמים, ראש ממשלת ישראל תוקף אותי לקראת הבחירות (בישראל). אנחנו לא נגיב לדברים האלו ברשתות החברתיות".

נתניהו תקף אתמול בערב את נשיא טורקיה, אחרי שיועצו של ארדואן אמר כי הוא המתבטא בגזענות נגד ערבים ומוסלמים כשענה לדבריה של המגישה רותם סלע. "הרודן הטורקי ארדואן תוקף את הדמוקרטיה הישראלית בזמן שעיתונאים טורקים ושופטים ממלאים את בתי הסוהר שלו. איזו בדיחה", כתב בטוויטר.

העימותים אתמול החלו אחרי השלכת בקבוק תבערה לעבר עמדת משטרה בהר הבית. שוטר אחד נפגע משאיפת עשן, והמתחם נסגר כולו בעקבות התקרית. לפחות עשרה חשודים נעצרו על ידי המשטרה, שהחליטה לפתוח את ההר הבוקר בתום הערכת מצב.

כוחות משטרה ברחבת הר הבית 12 במרץ 2019. דוברות המשטרה, אתר רשמי
כוחות משטרה בהר הבית, אתמול/אתר רשמי, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully