וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומכיה של אילהאן עומאר הפגינו נגד טראמפ: "היא אמריקנית גאה"

16.4.2019 / 11:37

אחרי שנשיא ארה"ב האשים אותה באנטישמיות, כ-200 איש התאספו מחוץ לאירוע שבו התארח במינסוטה, אותה מייצגת חברת הקונגרס המוסלמית. יו"ר בית הנבחרים דחקה בטראמפ: "אל תשתמש בפיגועי 11 בספטמבר ככלי פוליטי"

עריכה: תומר לוי

תומכיה של חברת הקונגרס אילהאן עומאר הפגינו הלילה (שלישי) נגד הנשיא דונלד טראמפ בעת שביקר במינסוטה, שאותה מייצגת המחוקקת המוסלמית, וקראו לדמוקרטים לעמוד לצדה מול מתקפותיו של הנשיא נגדה.

"חלק מדבריה הוצאו מהקשרם, אני יודע שהיא מצייתת לחוקה, שהיא אמריקנית גאה. ייתכן שיש לה דעות מסוימות, אבל זה לא אומר שצריך לתקוף אותה", אמר עבדוללהי פראח, אמריקני ממוצא סומלי שהשתתף בהפגנה בברנסוויל, 24 ק"מ מדרום למיניאפוליס. עומאר, שהיגרה לארצות הברית מסומליה, נבחרה לבית הנבחרים בנובמבר. היא מייצגת את המחוז החמישי של מינסוטה, שחלקו סמוך לאזור שבו ביקר אתמול טראמפ.

כ-200 איש השתתפו בעצרת התמיכה בעומאר, שאורגנה על ידי המועצה ליחסים אמריקניים-אסלאמיים, ומולם היו כ-200 מתומכיו של הנשיא, שנופפו בדגלי ארצות הברית. "הדמוקרטים יכלו לעזור יותר, אבל אני חושב שהם דואגים יותר לתדמית שלהם", אמר עבד רחמן עבדוללהי.

לקריאה נוספת:
"אשים לה כדור בגולגולת": תושב ניו יורק איים לרצוח חברת קונגרס מוסלמית
חברת הקונגרס המוסלמית נגד נתניהו: "שלושה כתבי אישום, הלאה!"
בגלל מחלוקות פנימיות: נמנע גינוי דמוקרטי לחברת הקונגרס המוסלמית

הפגנת תמיכה בחברת הקונגרס אילהן עומאר בעת ביקור של נשיא ארה"ב טראמפ במינסוטה, 15 באפריל 2019. רויטרס
רוצים שהדמוקרטים יעשו יותר. הפגנת תמיכה בעומאר, אתמול/רויטרס

הסערה האחרונה של עומאר, שכבר התבטאה בצורה ספק אנטישמית בחודשים האחרונים, קשורה לנאום שנשאה על אפליית מוסלמים בארצות הברית. בו היא אמרה כי "אנשים מסוימים עשו משהו", ביחס לפיגועים ב-11 בספטמבר. טראמפ ורפובליקנים אחרים רבים תקפו אותה על כך בחריפות וטענו כי היא מזלזלת במתקפת הטרור הקטלנית בהיסטוריה של ארצות הברית.

אתמול הנשיא תקף אותה שוב, וכן את יו"ר בית הנבחרים הדמוקרטית ננסי פלוסי, שהגנה עליה. במהלך האירוע במינסוטה, שעסק ברפורמת המס, השתלח טראמפ במערכת ההגירה ואמר כי יש בה "חורים מטופשים ונוראיים".

פלוסי, שנמצאת במשלחת באירופה, אמרה כי הנשיא לא צריך להשתמש בפיגועי 11 בספטמבר ככלי פוליטי. "אני חושבת שזה שגוי, אני חושבת שזה לא מכבודו של התפקיד, ואני לא חושבת שזה משחק כל כך טוב, אני מקווה שלא", אמרה.

עוד באותו נושא

"משהו שמישהו עשה": סערת 11 בספטמבר של חברת הקונגרס המוסלמית

לכתבה המלאה
חברת הקונגרס אילהאן עומאר, 10 באפריל 2019. רויטרס
האיומים על חייה התגברו. עומאר, בשבוע שעבר/רויטרס

ביום ראשון אמרה יו"ר בית הנבחרים כי היא ביקשה מהקונגרס להבטיח שמשטרת הקפיטול תבחן את מערך האבטחה כדי להבטיח את שלומה של עומאר, שחוותה, לדבריה, איומים רבים בימים האחרונים. בבית הלבן אמרו כי טראמפ לא מעוניין שיאונה לה כל רע, אחרי שמבקריו האשימו אותו בהסתה נגדה ונגד מוסלמים בשל התבטאויותיו האחרונות. הנשיא נעץ בחשבונו סרטון ששילב את נאומה השנוי במחלוקת של המחוקקת, לצד תיעוד מהפיגועים, כשכתב: "לעולם לא נשכח".

בחודש שעבר אישר בית הנבחרים הצעה נרחבת שמגנה אנטישמיות וקיצוניות בעקבות דבריה של עומאר.

טראמפ: "עומאר שולטת בננסי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully