וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אשים לה כדור בגולגולת": תושב ניו יורק איים לרצוח חברת קונגרס מוסלמית

פטריק קרלינאו ג'וניור, שסיפר כי הוא "אוהב" את טראמפ, התקשר ללשכתה של אילהאן עומאר ואמר כי היא "טרוריסטית". שעות לאחר מכן, תקף אותה הנשיא: "היא לא אוהבת את ישראל"

עריכה: ניב מעוז

אזרח ניו יורק הואשם באיומים לרצוח את חברת הקונגרס המוסלמית אילהאן עומאר, שאותה כינה "טרוריסטית" כשהתקשר ללשכתה - כך מסרו אתמול (שבת) הרשויות הפדרליות בעיר.

"האם את עובדת עבור 'האחים המוסלמים?' למה אתם עובדים עבורה, היא טרוריסטית?", אמר הנאשם, שזוהה כפטריק קרלינאו ג'וניור, בשיחה ללשכתה של עומאר בת ה-37. "אני אשים כדור בגולגולת שלה". לפי האישומים נגדו, שהוגשו על ידי לשכת התביעה הפדרלית במחוז המערבי של ניו יורק, הוא אמר לחוקרי ה-FBI כי הוא "אוהב את הנשיא" דונלד טראמפ ושונא את "המוסלמים הקיצוניים בממשלה שלנו".

חברת הקונגרס אילהאן עומאר ארה"ב פברואר 2019. GettyImages
מואשמת באנטישמיות. אילהאן עומאר/GettyImages

שעות אחרי ההודעה על כתב האישום, תקף אתמול טראמפ את עומאר ואמר כי היא "לא אוהבת את ישראל". בנאום שנשא בפני תורמים רפובליקנים יהודים בלאס וגאס, אמר "תודה מיוחדת לחברת בית הנבחרים עומאר ממינסוטה - אה, שכחתי. היא לא אוהבת את ישראל. שכחתי, אני מצטער".

עומאר נאלצה להתנצל מוקדם יותר השנה אחרי שהתבטאה נגד השדולה הפרו-יהודית איפא"ק, בהערות שנתפסו כאנטישמיות. בתגובה על המתקפה האחרונה של הנשיא נגדה, כתבה המחוקקת - הראשונה ממוצא סומלי והראשונה שנולדה באפריקה המכהנת כחברת קונגרס - "אלי, סלח לעמי על כך שהם לא יודעים".

טראמפ דיבר ארוכות באירוע על התמיכה שלו בישראל ותקף את הדמוקרטים, והוא זכה לגינוי של המועצה היהודית הדמוקרטית של אמריקה. "המדיניות והרטוריקה שלו הן אנטיתזה לערכי היהודית", תקפה אותו מנכ"ילת המועצה, היילי סופר. "האנטישמיות התגברה לממדים חסרי תקדים בשל דבריו הפלגניים של טראמפ, המדיניות שלו והעקשנות העיוורת שלו. מה שהיה בלאס וגאס זאת תצוגה מבישה של שקרים ושחצנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully