וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים השפיל אותו, אך נשיא דרום קוריאה לא מוותר על מדיניות הפיוס

15.4.2019 / 14:06

מון רוצה לקדם פסגה רביעית עם רודן הצפון בהקדם האפשרי, על אף כישלון שיחות הגרעין עם טראמפ והביקורת שהשמיע קים על הנשיא. נשיא הדרום שיבח את "מחויבותו הבלתי-מתפשרת" לפירוז חצי האי מגרעין

רויטרס

נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין אמר היום (שני) כי הוא יקדם פסגה נוספת עם מנהיג הצפון קים ג'ונג און על אף הביקורת שלו על תפקידה של סיאול כמתווכת בשיחות התקועות עם ארצות הברית.

מון מנסה לחדש את המומנטום בשיחות שקרסו אחרי הפסגה בווייטנאם בפברואר, בין קים לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בשל חוסר הסכמה על סוגיית הסנקציות. ביום שישי הציב מנהיג קוריאה הצפונית לארצות הברית לשנות את הגישה שלה עד לסוף השנה. טראמפ אמר בפגישתו עם מון בסוף השבוע כי הוא מוכן גם למפגש נוסף עם קים, אך הדגיש כי הסנקציות יישארו במקומן עד שפיונגיאנג תנקוט צעדים של ממש בפירוק תכנית הגרעין שלה.

מון נועד עם קים שלוש פעמים בשנה החולפת, וממשלו נחוש לערוך פסגה נוספת, ככל הנראה בתאריך יום השנה לפסגה הראשונה, ב-27 באפריל. לצד השיחות בין הצפון לארצות הברית, הדרום מנסה לשפר את יחסיו עם האויבת הוותיקה, אולם ללא התקדמות בשיחות הגרעין, גם בסוגיה זו לא צפויה התקדמות של ממש.

לקריאה נוספת בנושא:
ברקע כישלון הפסגה: קוריאה הצפונית עזבה את משרד הקישור עם הדרום
ארה"ב ודרום קוריאה יחדלו לקיים תרגילים רחבי היקף משותפים
הרבה הצהרות, מעט מעשים: כל מה שקרה מהוועידה בסינגפור ועד וייטנאם

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ומנהיג קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בשטח המפורז ב-27 באפריל 2018. רויטרס
מנסה לחדש את המומנטום. מון וקים נפגשים לראשונה, באפריל אשתקד/רויטרס

"עכשיו זה הזמן להתחיל בהכנות בהקדם האפשרי", אמר מון במפגש עם בכירי ממשלו, שציין כי הוא מוכן לפגוש את קים בהקדם האפשרי, לא משנה איך והיכן. בתגובה ראשונה לדבריו של מנהיג קוריאה הצפונית בפני מפלתו ביום שישי, אמר מון כי הוא מברך את נאומו, שלדבריו הראה את מחויבותו "הבלתי-מתפשרת" לפירוז גרעיני ולחידוש המשא ומתן.

עם זאת, הוא לא התייחס לביקורת של קים על כך שקוריאה הדרומית יותר מדי "כנועה לשחצנות האנכרוניסטית ולמדיניות העוינת של ארצות הברית", ולכך שצבא הדרום ממשיך "בעוינות המרושעת" שלו כשהוא ממשיך בתרגילים שלו עם הכוחות האמריקניים. עוד אמר הרודן הצפון קוריאני כי על הדרום "שלא להתחזות ל'מתווכים' חטטניים" בין הצפון לארצות הברית. עם זאת, הוא אמר כי הוא נותר מחויב לשיפור היחסים עם סיאול "אם זו תראה את נכונותה כך במעשים, ולא במילים".

ביום שבת ביקרה התקשורת הרשמית בקוריאה צפונית את העסקה של הדרום עם ארצות הברית, שכללה רכישת חמקני F-35A מארצות הברית, וכינתה זו "פרובוקציה חמורה ומסוכנת" שיכולה להחריף את המתיחות בחצי האי הקוריאני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully