וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין חשודים, אין קצה חוט: תעלומת הרצח של הזוג כדורי בירושלים

מאז שאירע רצח הזוג מירושלים בינואר, המשטרה עצרה אדם אחד ובני משפחה, אך שחררה אותם. "אנחנו כולנו עם דאגה ומועקה, אי אפשר לחזור לשגרה. מצד אחד אני בוטחת במשטרה, מצד שני אני לא רואה שדברים זזים", אמרה בת משפחה

עריכה: שניר דבוש

שלושה חודשים עברו מאז הרצח של הזוג תמר ויהודה כדורי בירושלים, ולמשטרה עדיין אין חשודים ונראה כי אין גם קצה חוט. בני משפחת הזוג אומרים כי אינם מקבלים עדכונים מהמשטרה, אך סבורים כי פועלים שם לפענוח הרצח במהרה.

גופותיהם של הזוג כדורי נמצאו בדירתם בשכונת ארמון הנציב ב-13 בינואר. יום לאחר מכן, נעצר עובד ניקיון באזור בחשד למעורבות ברצח. אולם, בתום שלושה שבועות, בית המשפט שחרר אותו מאחר שלא היו למשטרה ראיות נגדו. זמן קצר לאחר מכן, בני משפחה של הזוג נעצרו בחשד למעורבות ברצח, זאת לאחר שנמצאו סתירות בעדויותיהם, אך גם הם שוחררו לבסוף לאחר שלא היו למשטרה ראיות. מאז, לא היו עצורים חדשים, וצו האיסור על פרטי הרצח מוארך מעת לעת.

לקריאה נוספת
הרצח בארמון הנציב: החשודה במעורבות במעשה תשוחרר למעצר בית
הרצח הכפול בי-ם: הוארך מעצר בעל ואישה, קרובי משפחת הקורבנות
התפתחות בחקירת הרצח בארמון הנציב: בעלי היכרות מוקדמת עם הזוג נחקרו

תמר ויהודה כדורי, שנרצח בדירתם בירושלים. מרדכי אסרף, אתר רשמי
תמר ויהודה כדורי/אתר רשמי, מרדכי אסרף

במשטרה מבהירים כי הם ממשיכים לפעול בכל האמצעים שברשותם כדי למצוא את הרוצח. אך עד כה גם הטכנולוגיה המתקדמת שאפשרה לפענח את הרצח של ורדית בקרקנוט לאחר 23 שנה, וכן של נעה אייל לאחר 16 שנה, אינה מסייעת. זאת, משום שמי שביצע את הרצח ככל הנראה לא השאיר כל ראיות אחריו, ועולה החשש שייקח שנים עד שהתיק יפוענח, אם בכלל.

עורך דין ירון לונדון, ששירת 23 שנה באגף החקירות והמודיעין במשטרה וכן בלהב 433 ולא מעורב בחקירת הרצח, אמר כי "הטכנולוגיה טובה רק אם מוצאים משהו". לדבריו, העובדה שעוד לא נמצא הרוצח, אינה מעידה בהכרח שמדובר במקצוען. "30 שנה במקצוע, ואני יכול להגיד שאין כללים. הכל יכול לקרות". לדבריו, "יכול להיות שגם פה ימצאו בסוף משהו. אבל קודם כל צריך גם מזל".

עוד באותו נושא

מבוי סתום: החשוד המרכזי ברצח בארמון הנציב ישוחרר בתנאים מגבילים

לכתבה המלאה
חשד לרצח והתאבדות של זוג בני 70 בשכונת ארמון הנציב בירושלים, 13 בינואר 2019. רוני כנפו
המשטרה בפתח בית המשפחה בחודש ינואר/רוני כנפו

בני משפחת הזוג סיפרו כי הם מנסים להתאושש ומקווים להבין את שאירע. "אנחנו מנסים להרים את הראש, אבל זה לא בדיוק הולך", אמרה רחל לוי, אחותו של יהודה. "בטח תיפתח בסוף תיבת פנדורה, אבל בינתיים לא שמעתי שום דבר. הילדים על הפנים, מאוד קשה להם לתקשר איתנו, ואנחנו האחים מתלבטים בינינו אבל זה לא קל. אנחנו לא יודעים מה היה שם. מגיע החג עכשיו והם אינם".

לוי הוסיפה כי "אנחנו כולנו עם דאגה ומועקה. אי אפשר לחזור לשגרה, זה לא נתפס. חשוב לנו מאוד לדעת מה בדיוק היה שם. מצד אחד אני בוטחת במשטרה, אך מצד שני אני לא רואה שדברים זזים", אמרה לוי.

גם אחיה של תמר, אריה רונה, תאר את הקושי, במיוחד לאור כך שבני המשפחה לא מקבלים עדכונים. "מאוד לא נעים שאף אחד מהחוקרים לא מעדכן דבר ולא נותנים לנו תמונת מצב, אבל אנחנו מחכים". "לפני כחודש וחצי הייתה פה מישהי מטעם משרד המסייע לנפגעי עבירה. אני מניח שהם עושים הכי טוב שהם יודעים, אבל אני אומר לאנשים שזה לא המשטרה שרצחה אותם. צריך להיזהר מביקורת".

גבר ואישה בני 70 מצאו מתים בדירתם בירושלים,  13 בינואר 2019. דוברות משטרת ישראל
המשטרה בפתח בית משפחת כדורי בירושלים, בחודש ינואר/דוברות משטרת ישראל

בנוגע למעצר בני המשפחה, אמר רונה כי "התפלאתי מאוד שעצרו אותם. היה נראה לי שבמשטרה עושים טעות, אבל אני לא יוכל להפריע לחקירת המשטרה". אשתו רוני הוסיפה: "שמחנו ששחררו אותם. לא האמנתי שזה יכול להיות הם, אבל אמרנו שאם עוצרים אותם אולי הם יודעים משהו שאנחנו לא". רוני ציינה כי כעת, הם "מחכים בסבלנות שימצאו את הרוצח. כמו כל אחד, מקווה שיהיה פתרון לחידה הזו".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "משטרת ישראל מנהלת את חקירת הרצח ביסודיות ובמקצועיות, ומבצעת את כל פעולות החקירה הנדרשות תוך בדיקת כלל כיווני החקירה. מטבע הדברים, אנו מנועים מלפרט אודות מהלכי החקירה וממצאיה עד כה, שעה שהיא עודנה מתנהלת תחת צו איסור פרסום. המשטרה תמשיך לפעול ולפענח מקרי רצח ופשיעה חמורה בכל הכלים והאמצעים העומדים לרשותה מכוח החוק, במטרה אחת ויחידה: להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully