וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוי סתום: החשוד המרכזי ברצח בארמון הנציב ישוחרר בתנאים מגבילים

לאחר שנעצר קרוב משפחתם של בני הזוג כדורי שנרצחו בדקירות סכין בדירתם, הוא צפוי להשתחרר לביתו בהסכמת המשטרה. בחודש שעבר שוחרר אדם נוסף שנעצר אף הוא בחשד למעורבות ברצח, ושהה במעצר במשך כחודש

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

המשטרה תשחרר היום (שלישי) בתנאים מגבילים את החשוד ברצח בני הזוג יהודה ותמר כדורי משכונת ארמון הנציב בירושלים.

החשוד היחיד, קרוב משפחתם, נעצר לפני כשבועיים עם זוגתו אולם היא שוחררה למעצר בית בהסכמת המשטרה. בהארכת מעצרו נמסר כי נאספו חומרים שמחזקים את החשד נגדו ובית המשפט האריך פעמיים את מעצרו וקבע שהחשד נגדו התחזק. קרוב משפחה נוסף של הזוג כדורי עוכב לחקירה באזהרה. מדובר באחיו של החשוד המרכזי. הוא עוכב בכניסה לבית המשפט כשהגיע לדיון בעניין אחיו.

עוד בנושא:
הרצח הכפול בי-ם: הוארך מעצר בעל ואישה, קרובי משפחת הקורבנות
"לא הבנתי למה": החשוד ברצח בירושלים שנעצר ושוחרר מדבר לראשונה

תמר ויהודה כדורי, שנרצח בדירתם בירושלים. מרדכי אסרף, אתר רשמי
בני הזוג כדורי/אתר רשמי, מרדכי אסרף

עו"ד שי לוי המייצג את החשוד אמר כי "אצבע המעצרים קלה על ההדק וזה צריך להטריד ולהדיר שינה מכל אזרח במדינת ישראל, אנחנו מחכים לשחרורו ולאפשר למשפחה באבל הכבד".

לדבריו, המשטרה לא סיפקה הסברים. "היא לא הסבירה את סיבת המעצר באופן ברור לנו - שיש סיבה למעצר, וגם לא את שחרור. אנחנו חוזרים ואומרים זה צריך להדיר שינה מכל אזרח במדינת ישראל, כמה קל לעצור אדם שאין לו שום מעורבות, שום צל של מניע, כפי שגם אמרו בבית המשפט. אנחנו מבקשים לאפשר למשפחה להתכנס באבל הכבד עכשיו".

עוד אמר כי "אנחנו מחכים לשחרורו של חשוד שמהרגע הראשון אנחנו התרענו בפני היחידה החוקרת ובבית המשפט על העובדה שאין לו שום קשר למעורבות ברצח המזעזע הזה".

לטענתו, "הגענו לרגע שבו המשטרה למעשה מסכימה ומחליטה על שחרורו מתחנת המשטרה, וכשאנחנו באים ואומרים לכם היום באופן ברור שכולם ידעו אותו - המעצר היה מיותר". הוא הסביר כי עורכי הדין מאמינים שהחקירה החלה באופן פגום, "עוול חמור בלתי נסלח נגרם למשפחה האבלה, אנחנו חוזרים ואומרים, זה רגע שחרור אבל אין בנו לא שמחה ולא עצב".

עוד באותו נושא

רצח הזוג כדורי: מעצר החשוד המרכזי הוארך; אחיו עוכב לחקירה

לכתבה המלאה
עורכי דינו של החשוד ברצח הזוג כדורי לאחר דיון הערכת מעצרו, 5 במרץ 2018. ללא, צילום מסך
עורכי דינו של החשוד, היום/צילום מסך, ללא

ב-13 בינואר נמצאו גופותיהם של תמר ויהודה כדורי בדירתם שבארמון הנציב. יום לאחר מכן נעצר עובד ניקיון באזור בחשד למעורבות ברצח, אולם בתום שלושה שבועות בית המשפט שיחרר אותו מאחר שלא היו למשטרה ראיות נגדו. לפני כשלושה שבועות נעצרו שני חשודים נוספים, קרובי משפחה של הזוג כדורי. החשוד וקרובים נוספים לו תושאלו כמה פעמים, בין היתר ביום שבו נמצאו הגופות.

בניהם של הזוג כדורי ערכו בחודש שעבר מסיבת עיתונאים בה התלוננו על התנהלות הרשויות. "אנחנו עוברים התמודדות לא פשוטה חוץ מהאסון הנורא הזה, של אטימות מוחלטת מצד הרשויות", אמר הבן, ניתאי כדורי. "זה כולל לקיחה לחדרי חקירה. כמה דקות שאף אחד אפילו לא טרח להסביר לך שההורים שלך לא בעולם. אף אחד לא טורח להסביר לך מה קורה כאן. היה שיתוף פעולה מלא מצדנו, הגעה למשטרה בכל שעה. אנחנו מחכים יותר מכל אדם שייתפס הרוצח האכזרי שעשה את הטבח הנורא הזה. אנחנו מתפללים שהרשע הזה ייתפס".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "משטרת ישראל מנהלת את חקירת הרצח ביסודיות ובמקצועיות, ומבצעת את כל פעולות החקירה הנדרשות תוך בדיקת כלל כיווני החקירה. מטבע הדברים אנו מנועים מלפרט אודות מהלכי החקירה וממצאיה עד כה, שעה שהיא עודנה מתנהלת תחת צו איסור פרסום".

עוד מסרה המשטרה כי "מדובר בתיק רצח מורכב, וחקירתו מתבצעת תוך שימוש בכלל המשאבים והאמצעים הנדרשים במטרה לפענחו. מעצר חשוד בתיק זה ובכלל, מתבצע רק בהסתמך חומר הראיות הקיים, החל מהמישור המודיעיני ועד ראיות פורנזיות ואחרות, זאת אל מול החשדות הקיימים באותה עת. הארכת מעצרו של חשוד מתבצעת בהתאם להתקדמות החקירה והוראות החוק, בפרט כל זמן שקיימת עילת מסוכנות ו/או חשד לשיבוש מהלכי חקירה ובכפוף לאישור בית המשפט. המשטרה תמשיך לפעול ולפענח מקרי רצח ופשיעה חמורה בכל הכלים והאמצעים העומדים לרשותה מכוח החוק, במטרה אחת ויחידה: להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים".

(עדכון ראשון: 9:30)

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully