וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא הבנתי למה": החשוד ברצח בירושלים שנעצר ושוחרר מדבר לראשונה

ע', תושב מזרח ירושלים נעצר לכמעט חודש בחשד שרצח את בני הזוג כדורי בדירתם בירושלים. בריאיון ראשון לוואלה! NEWS סיפר על החקירות: "שאלו אותי למה אני לא רועד, אמרתי שאני בטוח בעצמי, לא עשיתי כלום". לאחר שחרורו הוא אומר כי ימשיך בשגרת חייו, "אין בי כעס"

רוני כנפו עריכה: ירדנה עבודי פוקס

חודש אחרי רצח בני הזוג כדורי בשכונת ארמון הנציב בירושלים, למשטרה אין כעת חשודים במעשה. זאת, לאחר שבשבוע שעבר החליט בית המשפט לשחרר את החשוד היחיד שנעצר יום אחרי מציאת גופות יהודה ותמי בדירתם. עורך דינו טען לאורך כל הדרך כי תושב מזרח ירושלים, שעבד בניקיון בסביבת הבניין, נעצר ללא ראיות שקושרות אותו למעשה. בשיחה ראשונה עם וואלה! NEWS אמר החשוד ששוחרר לאחר כחודש במעצר כי "אלו ימים שלא אשכח לעולם".

ע', נשוי ואב לבת, שהה במעצר במשך שלושה שבועות וחצי, ובמשך חמישה ימים נוספים היה במעצר בית. "אני לא אשכח את 25 הימים אלה. לא נתנו לי להתקשר לאף אחד. הייתי מנותק לגמרי. הייתי מנותק מכל מה שקורה בעולם", הוא אומר ומתאר את היום בו עצרו אותו. "הלכתי ביום שני ב-14 בינואר לעבוד כרגיל, בשעה 10:30 התקשרו ומהמשטרה ואמרו שתבוא מכונית וישאלו כמה שאלות, ואז הגיעו ואמרו לי לבוא איתם למגרש הרוסים".

עוד בנושא:
"אטימות של הרשויות": ילדי הזוג שנרצח בי-ם מחו על כיוון החקירה
"כל הורה חושש": הרוצח מסתובב חופשי - ותושבי השכונה בי-ם לא שקטים

החשוד ברצח הזוג כדורי בארמון הנציב ירושלים, 15 בינואר 2019. אתר רשמי
"התקשרו ומהמשטרה ואמרו שתבוא ותשאל כמה שאלות". ע'/אתר רשמי
"שאלו אותי אם ראיתי משהו, אם שמעתי, אם אני חושד במישהו"

גם כשהגיע למתקן המעצר בבירה, לא נאמר לו לדבריו על מה הוא נחקר, והוא נשאל מה עשה במשך חמישה ימים. בחקירתו הראשונית נתן את גרסתו, ולאחר מכן הבין שהוא חשוד ברצח כפול. "שאלתי למה אני חשוד, אז אמרו לי שאולי עצבנו אותי. אבל כששאלתי למה אני עצור - אמרו לי שעצרו אותי כי הם עצבנו אותי".

ע', עבר חקירות של שעות בכל יום, נלקח ממנו דנ"א והוא עבר בדיקות פוליגרף. "לא הבנתי על מה חוקרים אותי. שאלו אותי אם ראיתי משהו, אם שמעתי, אם אני חושד במישהו, שאלו אותי כל מיני שאלות". הוא סיפר שביום שישי האחרון לפני מציאת בני הזוג, לא ראה דבר חריג. "לא היה שום דבר מוזר, הכול היה לפי השגרה של החיים שהכרתי כל הזמן".

עוד באותו נושא

החשוד היחיד השתחרר, הרוצח עדיין חופשי: תעלומת רצח הזוג בי-ם

לכתבה המלאה
תמר ויהודה כדורי, שנרצח בדירתם בירושלים. מרדכי אסרף, אתר רשמי
"לא היה שום דבר מוזר". בני הזוג כדורי/אתר רשמי, מרדכי אסרף

על אף המעצר הממושך הוא אומר כי אינו כועס ומקווה כעת להמשיך בשגרת חייו. המעצר, מבחינתו לא היה מפתיע, שכן זו השגרה עבורו במזרח העיר. "איפה שאני גר, זה לא משהו מפתיע שכל אחד שעובר ברחוב בגלל מוצאו לעצור אותו. זה לא יכול להיות מפתיע", הוא אומר ומוסיף: "שאלו אותי למה אני לא רועד בחקירה, אמרתי למה אני צריך לרעוד, אמרתי שאני בטוח בעצמי, לא עשיתי משהו. ואז שאלו למה אני לא צריך עורך דין, אמרתי שאני לא מסתיר שום דבר".

חקירת מותם של בני הזוג כדורי נמשכת על ידי ימ"ר ירושלים וישנו צו איסור פרסום על פרטיה. לפני כשבועיים ערכו בניהם של הזוג מסיבת עיתונאים בה מתחו ביקורת על הרשויות. "אנחנו עוברים התמודדות לא פשוטה חוץ מהאסון הנורא הזה, של אטימות מוחלטת מצד הרשויות", אמר ניתאי כדורי, בנם של בני הזוג.

חשד לרצח והתאבדות של זוג בני 70 בשכונת ארמון הנציב בירושלים, 13 בינואר 2019. רוני כנפו
זירת הרצח בארמון הנציב/רוני כנפו

"זה כולל לקיחה לחדרי חקירה. כמה דקות שאף אחד אפילו לא טרח להסביר לך שההורים שלך לא בעולם". גם נתן אחיו מתח ביקורת על המשטרה ואמר כי "לא מסוגלים לעכל את הרצח המתועב הזה. אין לנו לא אבא ולא אימא ביום אחד בהיר. אנחנו מבינים שהמשטרה מתאמצת ולא נחה מיום הרצח, אבל אנחנו חושבים שזה לא מספיק בכיוון הנכון. חושבים שצריכים להפעיל את כל הכוחות והיכולות כדי למצוא את הרוצח. זה לא יחזור לנו אותם אבל זו נחמה שהוא לא יסתובב באופן חופשי".

ממשטרת ישראל נמסר: המשטרה מנהלת את חקירת הרצח ביסודיות ובמקצועיות, ומבצעת את כל פעולות החקירה הנדרשות תוך בדיקת כלל כיווני החקירה. מטבע הדברים אנו מנועים מלפרט אודות מהלכי החקירה וממצאיה עד כה, שעה שהיא עודנה מתנהלת תחת צו איסור פרסום. מדובר בתיק רצח מורכב, וחקירתו מתבצעת תוך שימוש בכלל המשאבים והאמצעים הנדרשים במטרה לפענחו. מעצר חשוד בתיק זה ובכלל, מתבצע רק בהסתמך חומר הראיות הקיים, החל מהמישור המודיעיני ועד ראיות פורנזיות ואחרות, זאת אל מול החשדות הקיימים באותה עת. הארכת מעצרו של חשוד מתבצעת בהתאם להתקדמות החקירה והוראות החוק, בפרט כל זמן שקיימת עילת מסוכנות ו/או חשד לשיבוש מהלכי חקירה ובכפוף לאישור בית המשפט".

(עדכון ראשון: 17:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully