וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל הורה חושש": הרוצח מסתובב חופשי - ותושבי השכונה בי-ם לא שקטים

בית המשפט הורה לשחרר את החשוד שנעצר בחשד לרצח בני הזוג כדורי בשכונת ארמון הנציב, ותעלומת הרצח רחוקה מקו הסיום. בין יוזמות ללימוד הגנה עצמית והקמת משמר אזרחי, התושבים מחפשים להשיב את תחושת הביטחון. "זה מפחיד שמי שעשה את זה לא נתפס עדיין"

רוני כנפו עריכה: ירדנה עבודי פוקס

כמעט ארבעה שבועות אחרי רצח בני הזוג כדורי בארמון הנציב בירושלים, והחשוד היחיד שנעצר שוחרר היום (חמישי) בתנאים מגבילים. כעת, נראה כי המשטרה נמצאת במבוי סתום, ובשכונה תושבים מביעים חשש מהרוצח שעדיין מסתובב חופשי ומתארים ניסיון לחזור לשגרה.

"תושבים פוחדים עדיין, חלק לא נותנים לילדים ללכת לבד לאוטובוס לבית ספר. גם ילדים פוחדים להיכנס לבניינים לבד וההורים לעתים מסתכלים מהמרפסת", אומרת תושבת השכונה, מירב בצלאל, שבתה נדקרה באותו הרחוב שבו נרצחו תמר ויהודה כדורי, והתוקף טרם נתפס. היא מוסיפה כי גם המבוגרים חוששים. "את אחת השכנות שהולכת כל בוקר לעבודה מלווה בעלה לאוטו. הוא ממש יורד איתה למדרגות כי כל הזמן יש מחשבות כאלה, כי הרגו אותם בבית שלהם", מתארת בצלאל. לדבריה, הנושא עולה לא פעם בקרב השכנים. "כולם מדברים שזה מוזר שאין עדיין שום התפתחות, ולא יודעים עדיין כלום. זה מפחיד שמי שעשה את זה מסתובב חופשי".

עוד בנושא:
"תפענחו את התיק ותנו להם לנוח בשלום": הנרצחים מירושלים נטמנו
הבת נדקרה ברחוב שבו נמצאו הגופות בי-ם: "רוצח מסתובב חופשי"

תמר ויהודה כדורי, שנרצח בדירתם בירושלים. מרדכי אסרף, אתר רשמי
התוקף טרפ נתפס. תמר ויהודה כדורי/אתר רשמי, מרדכי אסרף

מנגד ויקה אלקין, אם לשלושה שמתגוררת בשכונה מזה 11 שנה, מתארת התחלה של חזרה לשגרה של שכונת תפר. "ברור שהתחושות בתחילת הפרשה היו מאוד מעורבות. בהתחלה זה כן ערער שוב את תחושת הביטחון. אבל יחד עם זאת, זה קורה בדיוק ליום-יומיים, ואז אנחנו שוב נכנסים לפרופורציה של שכונת תפר", אומרת אלקין, ומתארת יוזמות של תושבים להגברת תחושת הביטחון, כמו סדנאות של הגנה עצמית, משמר אזרחי וסדנאות מיוחדות להורים כדי להתמודד עם הסיטואציה.

"ישנן יוזמות של תושבים ומעורבות של תושבים להפוך את המצב הזה למצב שכן אפשר לחיות איתו", היא מסבירה. לדבריה, שחרור החשוד מעורר סימני שאלה. "אבל זה שמתקינים עוד מצלמות ויש נוכחות מוגברת של כוחות הביטחון, זה מרגיע, ואני מאמינה שהדברים ילכו וירגעו. סומכת על זה שימצאו את הבן אדם הזה ויענישו אותו".

עוד באותו נושא

החשוד היחיד השתחרר, הרוצח עדיין חופשי: תעלומת רצח הזוג בי-ם

לכתבה המלאה
סריקות המשטרה ברחוב מרדכי אלקחי כעת לחיפוש אחר הזירה המדויקת בה נדקרה הנערה. אביב הרץ/TPS, תצפית TPS
ניידות בארמון הנציב לאחר דקירת הנערה, בחודש שעבר/תצפית TPS, אביב הרץ/TPS

חבר מועצת עיריית ירושלים, יהודה בן יוסף, שמתגורר בשכונה הוסיף כי "יש יותר חשש בשכונה, אני בטוח שכל אבא שהילד שלו בערב צריך לצאת מהבית חשוב לו להסתכל פעמיים ולראות מה קורה. אבל מאמין שהחשש יירד ככל שתהיה יותר נוכחות משטרתית ברחובות השכונה. מקווה שהגברת הנוכחות לא תהיה זמנית כדי להחזיר את השלווה". לדבריו, היתה ישיבה מאוד סוערת לאחרונה במינהל הקהילתי בנושא הביטחון, שבעקבותיה הוחלט לתגבר את הכוחות בשכונה והוחלט להתקין מצלמות אבטחה באזורים שבהם אין, כמו ברחוב שבו נרצחו בני הזוג כדורי. "מה שחשוב כרגע מעבר לפענוח הרצח, זה נוכחות של ניידות בזמן שילדים הולכים לבית הספר וחוזרים, ובאזורים שהילדים משחקים אחר הצהריים".

בני הזוג תמר ויהודה כדורי נמצאו מתים בדירתם ברחוב אלקחי בשכונה ב-13 בינואר. כיומיים אחרי נעצר עובד שעבר בניקיון באזור במשך כ-20 שנה, אך היום החליט בית משפט השלום בירושלים לשחררו. המשטרה ערערה לבית המשפט המחוזי, אך הערר נדחה. עורך דינו ניג'ם חלדון טען כי הוא נעצר "רק על סמך כך שהוא העובד היחיד הערבי שעובד באזור, ולא היה למשטרה שום ראיה שקושרת אותו לרצח. רק לעניין זהותו, זו הסיבה היחידה למעצרו". עוד הוסיף כי הוא הושאר במעצר "כבן ערובה", מפני שחשבו שהוא מסתיר משהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully