וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן נעלם החתול קאט-סטרו? מייסד ויקיליקס נעצר, הרשת דואגת

החתול שגדל בשגרירות אקוודור זכה לעוקבים רבים ברשתות החברתיות. מאז מעצרו של הבעלים, ג'וליאן אסאנג', רבים תהו מה עלה בגורל חיית המחמד שלו. עיתונים ברחבי העולם העלו טענה כי הוא נמסר כבר לפני כמה חודשים ובינתיים, השגירות מסרבת להתייחס לנושא

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

מעצרו של מייסד אתר ההדלפות "ויקיליקס", ג'וליאן אסאנג', בלונדון גרם לרבים ברשתות החברתיות לתהות מה עלה בגורל החתול של אסאנג', אותו גידל בשגרירות אקוודור בה קיבל מקלט מדיני.

חיית המחמד שלו שקיבלה את הכינוי "חתול השגרירות", זכה לחשבונות פעילים במדיה החברתית ועוקבים רבים בטוויטר ובאינסטגרם. בתיעודים הרבים שלו נצפה החתול זוחל על כתפיו של אסאנג' בפגישותיו עם המבקרים בשגרירות.

לקריאה נוספת בנושא:
דיווח: מייסד ויקליקס יגורש ממקלטו המדיני בשגרירות אקוודור בלונדון
סירבה להעיד: צ'לסי מנינג, שהורשעה בהדלפה לוויקיליקס, הוחזרה לכלא
הפרקליט לשעבר של טראמפ בקונגרס: הוא רמאי, ידע על ההדלפות נגד קלינטון

החתול של מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' - לונדון - 14 בנובמבר 2016. AP
החתול קאט-סטרו/AP

מעט מאוד ידוע על גורלו של החתול, או אם חשבונות המדיה החברתית שלו ימשיכו לפעול. שגרירות אקוודור בלונדון סירבה לענות על שאלות בנושא, אולם כמה פרסומים בחודשים האחרונים הציעו כי החתול עזב את השגרירות מזמן.

עיתון איטלקי דיווח בנובמבר כי אסאנג' מסר את החתול כדי "לחסוך ממנו את הבידוד שנגזר עליו ולאפשר לו חיים טובים יותר". עיתון רוסי פרסם ביום חמישי ידיעה לפיה החתול נלקח על ידי שותפו של אסאנג' ומאז ספטמבר אינו בשגרירות. "הוא לא כאן", ציטט העיתון נציג מהשגרירות. "אנחנו לא חנות חיות מחמד, אז אנחנו לא מחזיקים כאן חיות מחמד", נכתב.

עוד באותו נושא

אחרי 7 שנים שהתבצר בשגרירות: מייסד ויקיליקס נעצר בלונדון

לכתבה המלאה
החתול של ג'וליאן אסאנג' בשגרירות אקוודור בלונדון. רויטרס
החתול מציץ מחלון השגרירות/רויטרס

בשנה שעברה ממשלת אקוודור העבירה לאסאנג' כללים חדשים, בין היתר ביקשה שישמור טוב יותר על החתול שלו, תוך איום לשלוח אותו למקלט בעלי חיים אם הבקשה לא תיושם.

אסאנג' שהתראיין בעבר לניו יורקר סיפר כי אימץ את החתול ואף העניק לו שם, מיצ'י או קאט-סטרו. מאז הפוסט הראשון על החתול בשנת 2016 זכו משחקי המילים על החתול לפופולריות. כך למשל החתול איחל לעוקביו "מאו נינג" (Meow-ning) ושתה "מאו-לק" ("Meow-lk") ועוד. חשבון האינסטגרם לא התעדכן החל בחודש מרץ 2017, וחשבון הטוויטר הפסיק לפעול לפני כשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully