וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מייסד ויקליקס יגורש ממקלטו המדיני בשגרירות אקוודור בלונדון

בהודעה שהתפרסמה בחשבון הטוויטר של "ויקיליקס" נכתב כי גורם בכיר בממשלת אקוודור אמר ש ג'וליאן אסאנג' יגורש בתוך "שעות עד ימים" ממקלטו, בו הוא שוהה מאז שנת 2012. עוד עולה מהדיווח שבריטניה כבר סיכמה עם השגרירות שתעצור את המייסד

מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' בהצהרה שהעניק במרפסת של שגרירות אקוודור בלונדון, פברואר 2016. רויטרס
ג'וליאן אסאנג' בהצהרה שהעניק במרפסת של שגרירות אקוודור בלונדון, פברואר 2016/רויטרס

מייסד אתר ההדלפות "ויקיליקס", ג'וליאן אסאנג', יגורש בתוך "שעות עד ימים" מהמקלט המדיני שלו, הממוקם בשגרירות אקוודור בלונדון, בו שוהה מאז שנת 2012 - כך נכתב (שישי) בחשבון הטוויטר של ויקיליקס.

לפי הדיווח, שנמסר לטענתם מפי גורם בכיר באקוודור, הגירוש הצפוי נובע מכך שוויקיליקס דיווחו על קיומם של מסמכים המעידים על פרשת שחיתות בה מעורב נשיא אקוודור לנין מורנו. עוד נמסר כי לבריטניה יש כבר הסכם עם השגרירות לעצירתו של המייסד.

אסאנג', בן 45, חי בשגרירות אקוודור בלונדון מאז 20 ביוני 2012 כדי להימנע ממעצר על ידי הרשויות בבריטניה, הדורשות להעמידו לדין על כך שלא התייצב למשפט.

לקריאה נוספת
סירבה להעיד: צ'לסי מנינג, שהורשעה בהדלפה לוויקיליקס, הוחזרה לכלא
מייסד ויקיליקס: "מוכן לחזור לארה"ב אם יובטח לי משפט הוגן"

בחודש ספטמבר האחרון דווח כי אקוודור ורוסיה ניסו להבריח את אסאנג' מבריטניה לרוסיה בשנת 2017 לפי מסמך ממשלתי אקוודורי שהגיע לידי רויטרס, המדינה הדרום-אמריקנית נתנה בשנה שעברה לאסאנג' תפקיד דיפלומטי במוסקבה, אך ביטלה זאת מאחר שלונדון סירבה להעניק לו חסינות דיפלומטית. עם זאת, משרד החוץ של בריטניה סירב להכיר במעמד הדיפלומטי שהעניק נשיא אקוודור, לנין מורנו, לאסאנג'. בעקבות זאת, לפי המכתב, חזרה בה אקוודור מהחלטתה זמן קצר לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully