וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג צפון קוריאה: "נכה את הכוחות העוינים שמטילים עלינו סנקציות"

11.4.2019 / 11:46

בדברים שנרמזו לארה"ב, הבטיח קים להמשיך בפיתוח הכלכלה למרות הניסיונות "להוריד אותנו על הברכיים". אלו היו דבריו הראשונים מאז קריסת השיחות עם טראמפ בפברואר, שהותירו את המגעים עם וושינגטון במבוי סתום

עריכה: שניר דבוש

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און אמר הלילה (חמישי) כי ארצו צריכה להנחית "מכה כואבת" על מי שכופה עליה סנקציות באמצעות הפיכת כלכלתה לכזו המסוגלת לספק את צרכיה לבדה. זאת הפעם הראשונה שבה הרודן הביע את עמדתו על הפסגה עם ארצות הברית שקרסה בחודש פברואר ואותת כי הוא ימשיך להתמקד בפיתוח הכלכלי של המדינה, בהתאם להנחייתו מאפריל שעבר על שינוי.

קים אמר כי הוא יגביר את המאמצים ליצור כלכלה המסוגלת לספק את עצמה, "כדי להנחית מכה ניצחת על הכוחות העוינים שטועים לחשוב שהסנקציות יכולות להוריד אותנו", אמר מנהיג קוריאה הצפונית, שדבריו צוטטו על ידי סוכנות הידיעות המרכזית של ארצו. על אף שלא ציין במפורשות מי אלו אותם כוחות, ההערכות הן שהוא רמז לארצות הברית בטון תקיף יותר כלפיה ממה שהופגן בתקשורת הרשמית של המשטר בחודשים האחרונים.

בתקשורת הרשמית פורסמו תמונות ודיווחים מסיוריו של קים במפעלים הכלכליים במשך חמישה ימים בשבוע האחרון, בניסיון להראות כי יש התקדמות בנושא על אף שהסנקציות נותרו במקומן. עד השנה שעברה, הגישה שהוביל קים הייתה של פיתוח כלכלי לצד תכנית הגרעין. פיונגיאנג עצרה את הניסויים והשיגורים בשנה וחצי האחרונה, אולם בכירי המשטר הזהירו לאחרונה כי זה עשוי להשתנות.

לקריאה נוספת בנושא
בפיסת נייר: ההצעה שהגיש טראמפ לקים ופוצצה את הפסגה
ברקע כישלון הפסגה: קוריאה הצפונית עזבה את משרד הקישור עם הדרום
צפון קוריאה מאיימת: נשוב לערוך ניסויים ללא ויתורים מצד ארה"ב

מנהיג צפון קוראיה, קים ג'ונג-און במהלך כינוס ועידה בפיונגיאנג 11 באפריל 2019. רויטרס
לא הזכיר את הגרעין. קים בכינוס המפלגה, היום/רויטרס

המגעים בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית נקלעו למבוי סתום מאז קריסת הפסגה השנייה בין קים לנשיא דונלד טראמפ בהאנוי, בעיקר סביב סוגיית הסרת הסנקציות שהטילה ארצות הברית, בגיבוי האו"ם, על פיונגיאנג בשל תכנית הגרעין שלה.

דבריו של קים נאמרו לפני פגישתו של טראמפ עם נשיא קוריאה הדרומית מון-ג'ה אין בהמשך היום בוושינגטון, שבה ידונו השניים בין היתר גם על השכנה מצפון. מון הציע הקלה בסנקציות שיאפשרו לשיתוף פעולה כלכלי בין השכנות, בתמורה לוויתורים של פיונגיאנג, אבל עד כה וושינגטון התנגדה לכך. היא דורשת התפרקות מלאה של המשטר הקומוניסטי בטרם יוסר חלק הארי של העיצומים, אם כי אתמול אמר שר החוץ מייק פומפאו בשימוע בקונגרס כי הממשל עשוי להותיר "פתח קטן" להקלה אם תירשם התקדמות "משמעותיות" בשיחות.

בהמשך היום צפויה פיונגיאנג לכנס את אסיפת העם העליונה, הפרלמנט המשמש חותמת גומי של קים, אחרי שאתמול קודם צ'ו סון הוי, אחד מראשי צוות המשא ומתן עם ארצות הברית, לחבר הוועד המרכזי של המפלגה השלטת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully