וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעלם מהמכ"ם אחרי 28 דקות: חמקן יפני מדגם F-35 התרסק בטיסת אימונים

10.4.2019 / 10:41

הרשויות איתרו את שרידי המטוס המתקדם, אך אלו של הטייס טרם נמצאו. זאת הפעם השנייה בלבד שהחמקן מתרסק, אחרי שבספטמבר נרשמה תאונת אימונים בארה"ב שגרמה לקרקועו. הפנטגון: עוקבים אחרי המצב

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מטוס קרב יפני מדגם F-35 התרסק אתמול באוקיינוס השקט, אולם שרידי הטייס עדיין חסרים - כך אמרו היום (רביעי) הרשויות במדינה. המטוס, בן פחות משנה, היה ה-F-35 הראשון שהורכב ביפן. לפי גורם במשרד ההגנה, הוא היה באוויר רק 28 דקות כשנעלם מהמכ"ם במרחק של 135 ק"מ ממזרח לבסיס האווירי מיסוואה.

שר ההגנה, טקשי איוואיה, אמר כי מטוס החמקן היה בחזית של ארבעה מטוסים שהיו בטיסת אימונים כשהוא שלח אות מצוקה ואז נעלם מהרדאר. הוא הוסיף כי יפן צפויה לשתף פעולה עם ארצות הברית וקביעת סיבת התאונה נמצאת בעדיפות עליונה.

ליפן יש בסך הכול 13 מטוסי F-35, כולל זה שהתרסק. זה היה המטוס החמישי שסופק לצבא היפני, אבל הוא הורכב על ידי תעשיות מיצובישי. הגורם במשרד ההגנה אמר כי ארבעת המטוסים הקודמים עברו אימונים בארצות הברית בטרם הובאו ליפן. נציג מטעם תעשיות מיצובישי אמר כי לחברה אין תגובה. לטייס היו 3,200 שעות זמן טיסה, עם 60 טיסות על F-35. המטוס התרסק בעומק של 1,500 מטר, מה שהקשה על מציאת השרידים.

עוד סיפורים מהעולם בוואלה! NEWS:
מצב חירום בניו יורק בשל התפרצות חצבת בשכונה יהודית בברוקלין
כ-50 הרוגים ואלפי עקורים: הקרבות על טריפולי מחריפים
המאבק הנחוש של טראמפ באיראן עלול לחזק את משמרות המהפכה

מטוס וכלי שיט מחפשים אחרי F-35 בצפון יפן, 10 באפריל. רויטרס
קביעת סיבת התאונה נמצאת בעדיפות עליונה/רויטרס

חברת לוקהיד מרטין האמריקנית, יצרנית החמקן מהדור החמישי, אמרה כי היא תמשיך לתמוך בכוחות ההגנה של יפן כנדרש. הפנטגון אמר כי הוא עוקב אחרי המצב. זאת הפעם הראשונה שבה F-35 מגרסה A מתרסק, ובסך הכול הפעם השנייה שבה החמקן המתקדם מתרסק מאז החל לטוס לפני כשני עשורים.

בספטמבר התרסק F-35B של חיל האוויר האמריקני בטיסת אימונים, מה שגרם לקרקוע זמני של החמקנים שעוצבו כדי לחמוק ממכ"מים של האויב. יפן מתכננת לרכוש 87 חמקנים נוספים על מנת לשדרג את חיל האוויר שלה אל מול האיום הסיני הגובר, 18 מהם מגרסת B שמסוגלת להמריא ולנחות בצורה אנכית. לוקהיד מפתחת גם גרסת C של החמקנים, שיוכלו להמריא מנושאות מטוסים.

עוד באותו נושא

ההתרסקות באתיופיה: הטייסים פעלו כשורה - אך לא הצליחו לשלוט על המטוס

לכתבה המלאה
חמקן F-35 של חיל האוויר של יפן, יוני 2017. רויטרס
זאת בסך הכול הפעם השנייה שבה החמקן המתקדם מתרסק מאז החל לטוס לפני כשני עשורים/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • יפן
  • F-35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully