וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על הבחירות בישראל: "המרוץ צמוד, נתניהו וגנץ אנשים טובים"

7.4.2019 / 1:15

נשיא ארצות הברית התייחס לבחירות בישראל במהלך כנס של תורמים יהודים תומכי המפלגה הרפובליקנית בלאס וגאס. "זה הולך להיות צמוד", המועמדים לראשות הממשלה "הם שני אנשים טובים", אמר. הסנאטור לינדזי גרהאם נאם בכנס: עלינו לערוך הסכם הגנה הדדי עם ישראל

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר אתמול (שבת) כי הבחירות בישראל "צמודות" וכי שני המתמודדים המרכזיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, "הם שני אנשים טובים". טראמפ אמר את הדברים בכנס של קואליציית היהודים במפלגה הרפובליקנית בלאס וגאס והוסיף, "שלא כמו נשיאים אחרים, אני עומד בהבטחותיי", תוך שהוא מכוון להעברת השגרירות האמריקנית בישראל לירושלים וטען כי היא דוגמה "למהלך היסטורי שהמתינו לו לאורך שנים".

במהלך הכנס, שרוב הנוכחים בו היו תורמים למפלגה הרפובליקנית ממוצא יהודי, ולאחר שהעלה הנשיא את סוגיית העברת השגרירות, חלק מהקהל שתומך בהמשך כהונתו לקדנציה נוספת קרא לעבר הנשיא: "עוד ארבע שנים". בעניין השגרירות, טראמפ הזכיר גם את שמו המיליארדר היהודי-אמריקני שלדון אדלסון, שנכח בכנס ונחשב לאחד מהתורמים הגדולים למרוץ טרמאפ לנשיאות ב-2016. העברת השגרירות הייתה "הדבר הכי טוב שקרה להם בחיים", אמר טרמאפ על אדלסון ואשתו מרים שנכחה באולם. בעל עיתון "ישראל היום" מתמודד בימים אלה עם מחלת הסרטן.

לקריאה נוספת בנושא:
צבע אדום בבית הלבן: המציאות שיבשה את ביקור החלומות של נתניהו
ארה"ב: לעולם לא נאפשר לסעודיה נשק גרעיני שיאיים עלינו ועל ישראל
השגריר הסורי לאו"ם על הגולן: "פרויקט קרימינלי של ארה"ב"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בכנס תורמים יהודים בלאס ווגאס, שלדון אדלסון, 7 מרץ 2019. רויטרס
הנשיא טראמפ בכנס בלאס ווגאס, אתמול/רויטרס

הסנאטור לינדזי גרהאם, שנכח באירוע, אמר כי הוא מעוניין שארצות הברית תערוך הסכם הגנה הדדי עם ישראל שמטרתו לומר לעולם: "התקפה על ישראל תחשב להתקפה על ארצות הברית". גרהאם הוסיף כי זה הזמן להצהיר בפני העולם כמה חשובים היחסים בין ירושלים לוושינגטון.

עוד אמר הסנאטור כי אמריקה צריכה להגיד לאויבותיה של ישראל שאם הן מחפשות "להשמיד את המדינה היהודית היחידה, תצטרכו לעבור אותנו כדי להגיע אליה". גרהאם גם הציע שהסנאט האמריקני, הנשלט על ידי הרפובליקנים, יצביע בעוד כחודש על הכרה רשמית בריבונות ישראל על רמת הגולן, ויכריח את הדמוקרטים להתקדם עם המהלך.

עוד באותו נושא

"צעד היסטורי": טראמפ חתם על הצו המכיר בריבונות הישראלית בגולן

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בכנס תורמים יהודים בלאס ווגאס, שלדון אדלסון, 7 מרץ 2019. רויטרס
שלדון ומרים אדלסון, אתמול/רויטרס

בסוף החודש שעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם הנשיא טראמפ בוושינגטון. נתניהו התקבל בשערי הבית הלבן על ידי טראמפ וסגנו מייק פנס. בהצהרה משותפת לשניים, פתח טראמפ בהתחייסות להסלמה הביטחונית, הצהיר על כוונתו להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן ואף חתם על צו בנושא.

בפתח ההצהרות המשותפות טראמפ הכריז כי ארצות הברית עומדת לצד ישראל ומצדדת בזכותה להגן על עצמה. "לכבוד הוא לי לקבל את נתניהו בבית הלבן", אמר טראמפ. "הוא איש אדיר שעושה עבודה טובה. אני שולח תנחומים לחברים בישראל בעקבות ההתקפה הנוראית של חמאס הבוקר. תפילותינו עם חברינו בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully