וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתעללות בתינוקות בחיפה: שתי המטפלות שוחררו למעצר בית

5.4.2019 / 15:04

המשטרה עצרה בשנית את שתי המטפלות בעקבות התפתחות בחקירה שהחלה לאחר שאביה של תינוקת הבחין כי פניה חבולות. עולה החשד כי השתיים היו מעורבות בכמה תקריות דומות במעון ובמועדים שונים. בית המשפט שחרר לעשרה ימי מאסר בית את שתי החשודות

מטפלת בת 27 שוחררה למעצר בית; עו"ד: "המשטרה מייצרת יש מאין"/צילום: יואב איתיאל

בית משפט השלום בחיפה שחרר היום (שישי) למעצר בית של עשרה ימים את שתי המטפלות החשודות בהתעללות בפעוטות במעון בעיר. זאת לאחר שהשתיים - בנות 44 ו-27 נעצרו מוקדם יותר השבוע, שוחררו ושוב נעצרו הלילה. "אין להקל ראש במעשים המדוברים, אך יחד עם זאת התנאים שנקבעו מסירים כליל כל אפשרות לשיבוש", קבע השופט אברהים בולוס ודחה ערר שהגישה המשטרה על שיחרורה של בת ה-27. מיד אחר כך, באולם המעצרים של בית משפט השלום, ביקשה המשטרה לתקן את בקשת הארכת המעצר שהגישה גם כנגד בת ה-44, וסגנית הנשיא השופטת פנינה ארגמן ששיחררה את הצעירה, שיחררה גם אותה.

שתי המטפלות נטולות ההרשעות נעצרו לראשונה בליל שני האחרון בחשד שהתעללו בתינוק כבת חצי שנה, עקב תלונה שהתקבלה בתחנת המשטרה בחיפה מתושב העיר על כך שבעת שאסף את בתו בת החצי שנה מהמעון הבחין כי פניה חבולות. הנהלת גן הילדים צפתה במצלמות האבטחה והגישה תלונה במשטרה שפתחה בחקירה. אלא שלמחרת בבית משפט השלום בעיר דחה ביהמ"ש את הקשת המשטרה להאריך את מעצרן ושלח אותן למעצר בית. בתנאים מגבילים נוספים ובכלל זה ערבויות כספיות, הרחקה ממקום העבודה וכל אדם הקשור לחקירה. המשטרה לא ערערה.

עוד בוואלה! NEWS
נגד פעילות עם בנות, ברכת המזון בסוף הארוחה: המדריך לחייל הדתי
מבקר המדינה ליועמ"ש: בדוק חשד לפלילים בדיווחים שהעביר נתניהו
"לא נסכים שימכרו אותנו": תושבי עוטף עזה הקימו מאהל מחאה בת"א

התינוקת שהגננות במעון התעללו בה בחיפה, 1 באפריל 2019. יואב איתיאל
חבלה על פניה של התינוקת/יואב איתיאל

למטפלת בת 44 ייחסה המשטרה "נדנוד חזק של שתי פעוטות בסל-קל הגובל בטלטול", ולבת ה-27 מייחסת המשטרה "אירוע אחד של דחיפת מוצץ בכוח לפיה של בת השנה וחצי, אשר הותיר סימן חבלה בשפתה התחתונה, ואירוע נוסף של הנחת תינוקת אחרת בתוך הסל-קל באופן חריג אלא שבינתיים המשיכה המשטרה לצפות בסרטונים והחליטה באופן חריג לפתוח בהליך חדש, עצרה את השתיים אמש בחצות הלילה.

עו"ד שאדי סרוג'י ‏ממשרד עו"ד תמי אולמן, המייצג את המטפלת בת 27, אמר כי "המשטרה מתעקשת לייצר יש מאין ולהוסיף לכך דרמה מיותרת של מעצר לילי. על כל זה מביאה אותה שוב לבית משפט והפעם בפתחו של סוף שבוע, כדי לבקש הארכת מעצר שכלל אינה נדרשת, שהרי היא שיתפה פעולה עם החוקרים באופן מלא וענתה על כל שאלותיהם. מזכיר שמדובר באישה צעירה ונורמטיבית, שירתה שירות מלא בצה"ל ובעצמה אימא לתינוקת".

עוד באותו נושא

האב הבחין בחבלות בפני התינוקת: שתי מטפלות בגן בחיפה נעצרו

לכתבה המלאה
עו״ד אסף כהן ייצג את החשודות בהתעללות במעון בחיפה. יואב איתיאל
עו״ד אסף כהן/יואב איתיאל

עו"ד אסף כהן המייצג את המטפלת האחרת, בת ה-44, אמר אחרי הדיון כי "מבלי להמעיט בערכן של התמונות, משטרת ישראל נחפזה לעצור אותה הלילה בפעם השניה ולטעמנו ללא שום עילת מעצר. בקשת משטרת ישראל היתה מופרכת". הוא חוזה כי "התיק ייסתיים בקול ענות חלושה". הוא ביקש להדגיש כי הוא והמטפלת, "לא מקלים ראש כלל. כואבים את כאבם של ההורים", אבל הוסיף, "אין לעשות לה כעת משפט שדה ולתלות אותה בכיכר העיר".

(עדכון ראשון: 08:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully