וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך להסכם רגיעה? צה"ל החל בדילול כוחותיו באוגדת עזה

4.4.2019 / 18:15

לאור מאמצי התיווך המצרי והודעת חמאס והג'יהאד האסלאמי על הפסקת האלימות, צה"ל מצמצם את כוחותיו בגבול עזה. לוחמי גדוד 890 של הצנחנים סיימו את שלב התגבור ועברו לבסיס בית ליד. גורם בצה"ל: "על רקע השקט היחסי והערכת מצב הוחלט לשחרר חלק מהכוחות"

צילום: רויטרס: עריכה: ניב מעוז

צה"ל החל לדלל כוחות באוגדת עזה - כך הותר היום (חמישי) לפרסום. גורם בצה"ל מסר אתמול כי "על רקע השקט היחסי והערכת מצב הוחלט לשחרר חלק מהכוחות". לוחמי גדוד 890 של הצנחנים סיימו את שלב התגבור ועברו לבית ליד.

במקביל, בחמאס והג'יהאד האסלאמי הורו לאנשיהם לעצור את האלימות על הגדר ברצועת עזה. מקורות בארגונים אמרו אתמול לעיתון "אל-קודס" היוצא לאור בירושלים כי הם הורו גם על הפסקת פעילות יחידת הבלבול הלילית ועל שיגור בלוני התבערה ועפיפוני הנפץ, על רקע מאמצי ההסדרה בתיווך מצרים.

הגורמים בשני הארגונים אמרו כי ההחלטה התקבלה לאור ההתקדמות בשיחות להקלת המצור, שאינן נתקלות בבעיות בשלב זה. בכיר בחמאס מסר לעיתון "פלסטין" כי ההבנות שהוסכמו בין הפלגים וישראל כוללות את המעברים, הדיג, תעסוקה, בריאות, תכניות בנייה ופרויקטים גדולים ברצועת עזה. ישראל החלה ליישם כמה מהדרישות, בהן פתיחת המעברים לסחורות והרחבת תחום הדיג ל-28 קילומטרים.

עם זאת, עבד א-לטיף קאונע, דובר חמאס, טען בציוץ שפרסם כי תהלוכות השיבה נמשכות, וכי "ההבנות לשבירת הכתר" מתנהלות לפי לוח הזמנים וללא מחיר מדיני. הוא מנה את מה שנעשה עד כה כמו הרחבת תחום הדיג, מענקים למשפחות נזקקות ועוד.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: חמאס והג'יהאד האסלאמי הורו להפסיק את האלימות בגבול עזה
דיווח: הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס צפוי לכלול עסקת שבויים
כוכבי סייר בגבול, המצרים נפגשו עם מארגני ההפגנות ברצועת עזה

צעדות השיבה בגבול רצעות עזה, 30 מרץ 2019. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
כוחות צה"ל ברצועת עזה, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

לאור הדריכות בגבול רצועת עזה בשבוע שעבר וההכנות להפגנות יום האדמה, מפקדת אוגדה, שלוש חטיבות וכוח ארטילריה הגיעו לפיקוד הדרום. בצה"ל פתחו בהיערכות מבצעית, במסגרתה קיים הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי סדרת דיונים שכללו הערכת מצב, דיוני תרחישים ואישור פקודות אופרטיביות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה בשבוע שעבר לעבות כוחות ולהוסיף כלים כהיערכות למערכה רחבה. "אנחנו מהדקים את טבעת הביטחון סביב רצועת עזה. ידעו כל אזרחי ישראל שאם נידרש למערכה רחבה נכנס אליה חזקים ובטוחים, ולאחר שמיצינו את כל האפשרויות האחרות", אמר נתניהו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
דייגי עזה מציגים את סחורתם, 2 באפריל 2019. רויטרס
מרחב הדיג הורחב. דייגים בעזה/רויטרס
הרמטכ"ל אביב כוכבי בסיור בגבול עזה לקראת צעדות השיבה - 29 מרץ 2019. דובר צה"ל
הרמטכ"ל כוכבי בתדרוך מפקדים ברצועת עזה, בשבוע שעבר/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully