וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבי סייר בגבול, המצרים נפגשו עם מארגני ההפגנות ברצועת עזה

יפעת רוזנברג, אמיר בוחבוט, יניר יגנה, אבי יששכרוף וגיא אלסטר

29.3.2019 / 17:51

כוכבי שוחח עם מפקדים בשטח לקראת האירועים בגבול, תוך בחינת מוכנות צה"ל לתרחישים שונים. חברי המשלחת המצרית הגיעו ללשכת סינוואר ונפגשו עם מארגני צעדות השיבה. הנייה: "הפלגים מנסים לסיים את המצור על הרצועה בסיוע המשלחת המצרית". הפלסטינים: 7 פצועים מירי בגבול

צילום: שי מכלוף, דו"צ

דריכות בגבול עזה - כל העדכונים:

- הרמטכ"ל סייר בגבול הרצועה
- המשלחת המצרית נפגשה עם מארגני ההפגנות
- דיווח: חמאס מתנגד להפסקת צעדות השיבה
- צה"ל סיים את ההיערכות המבצעית בגבול עזה
- הנייה: "נמצאים בפני צומת דרכים"

הרמטכ"ל אביב כוכבי אישר היום (שישי) את תכנית ההיערכות לאירועי סוף השבוע במרחב אוגדת עזה. כוכבי בחן את המוכנות במרחב אוגדת עזה, לאורך גדר הגבול ובמוקדי הפרות סדר המרכזיים הצפויים באזור. מדובר צה"ל נמסר כי הכוחות "ממשיכים בהכנה להסלמה במנעד רחב של תכניות מבצעיות ונמצאים במוכנות גבוהה לקראת האירועים".

במקביל, המשלחת ההמצרית נועדת בשעה זו עם מארגני צעדות השיבה ברצועת עזה. על פי דיווחים פלסטיניים, הפגישה מתקיימת בלשכתו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, בניסיון להגיע להבנות לקראת מחר.


לקריאה נוספת בנושא
מבלימת מתפרעים ועד תמרון בשטח הרצועה: צה"ל במתיחות שיא מול חמאס
בצל המתיחות, משפחות בעוטף מתרחקות למרכז: "חוסר הביטחון מחלחל"
נתניהו: נכנס למערכה רחבה רק לאחר שמיצינו את כל האפשרויות האחרות

הרמטכ"ל אביב כוכבי בסיור בגבול עזה לקראת צעדות השיבה - 29 מרץ 2019. דובר צה"ל
כוכבי בסיור בשטח, היום/דובר צה"ל

מוקדם יותר היום, ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה אמר כי "אנחנו נמצאים בצומת דרכים, השעות הקרובות יכריעו את המשך דרכנו". בצה"ל ובחמאס נערכים לעימותים ברקע אירוע צעדת השיבה המתוכננים להיום ולמחר, וכוחות חי"ר ושריון התרכזו בסמוך לגבול כחלק מהיערכות למגוון אפשרויות, ומשרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי שבעה בני אדם נפצעו מירי סמוך לגדר.

הנייה הוסיף כי "אנחנו פועלים עם מצרים דרך המשלחת המצרית הנמצאת כעת בעזה לפתרון המשבר ההומניטרי בעזה באופן שיכלול את סיום סבלם של תושבינו באמצעות הגעה להבנות רציניות שיכובדו על ידי האויב. הצורך בהפסקת אש והתוקפנות, הכנסת סיוע הומניטרי, ביצוע פרוייקטים, פתיחת המעברים והדיג, תוכניות תעסוקה וטיפול בנושאים כמו חשמל, וזאת בדרך סיום הכתר על רצועת עזה". הוא ציין כי "נמשיך את השיחות המרתוניות הנמשכות עם המצרים ובהשתתפות הפלגים כדי להשיג את המטרה".

הרמטכ"ל אביב כוכבי בסיור בגבול עזה לקראת צעדות השיבה - 29 מרץ 2019. דובר צה"ל
הרמטכ"ל כוכבי בסיור היערכות בגבול, היום/דובר צה"ל
מהומות בגבול רצועת עזה 22 במרץ 2019. רויטרס, רויטרס
מתנגדים להפסקת צעדות השיבה, עזה/רויטרס, רויטרס

ראש הלכה המדינית של חמאס אמר כי "אנחנו בישורת האחרונה שלתוצאות שלה תהיה השפעה רבה על החלטת חמאס והפלגים וכל האפשרויות מוצעות. אנחנו מוכנים לכל התסריטים וכל החלופות ולא נהסס לקבל החלטה שמשרתת את האינטרסים של עמנו. השיחות הנוכחיות מתרכזות גם בנושא האסירים וההתפתחויות האחרונות בבתי הכלא ובייחוד המתרחש בכלא קציעות, סוגיית ירושלים ובאב א-רחמה".

.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה מחוץ למשרדו שהופגז על - ידי חיל האוויר 27 במרץ 2019. רויטרס
הנייה בסמוך ללשכתו שהופצצה, השבוע/רויטרס

בתוך כך, ברשת אל-מיאדין דווח כי חמאס הודיע למשלחת התיווך המצרית שהגיעה מתל אביב על התנגדותו הנחרצת להפסקת צעדות השיבה, אולם הסכים לחדול את הפרות הסדר הליליות בגבול רצועת עזה. לפי הדיווח, חמאס נענה לכל הדרישות הישראליות, בהן הפסקת הפרחת בלוני התבערה ופעילויות היחידה הלילית. ברשת "סקיי ניוז" בערבית דווח כי בארגון הסכימו להתרחק 700 מטרים מגדר הגבול בזמן תהלוכות השיבה.

המשלחת המצרית העבירה לישראל את התנאים שביקשו הפלסטינים, הכוללים יישום צעדים מעשיים להקלה על הכתר ברצועת עזה. חמאס מצדו דורש יישום תוכניות תשתית, קליטה של 40 אלף איש בפרויקט תעסוקה זמני של האו"ם, הגדלת האישורים לסוחרים, הגדלת מספר המשאיות שנכנסות לרצועת עזה, הרחבת שטח הדיג, פיתוח קווי חשמל חדשים, הקמת מאגרי דלק חדשים להפעלת גנרטורים, מתן הקלות בייבוא וייצוא והכנסת הכסף הקטארי. כעת ממתינה המשלחת לתשובת ישראל

היערכות צה"ל בגבול רצועת עזה, 29 במרץ 2019. רויטרס
היערכות כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, היום/רויטרס

הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר לפני הבוקר באוגדת עזה, ונפגש עם מפקדים ולוחמים. כוכבי קיבל סקירה על המוכנות הצבאית לקראת ההפגנות האלימות שצפויות מחר על גבול הרצועה, לאחר שבצה"ל השלימו את ההיערכות המבצעית לקראת יום האדמה.

מפקדת אוגדה, שלוש חטיבות וכוח ארטילריה הגיעו לפיקוד הדרום במסגרת הדריכות למהומות סמוך לגדר המערכת בימים הקרובים. במקביל, משרד הבריאות הפלסטיני דיווח אמש על חמישה פצועים בעימותים עם כוחות צה"ל בהפרות סדר בגבול הרצועה.

היערכות לקראת הפגנות ברצועת עזה 29 במרץ 2019. ראובן קסטרו
היערכות ברצועת עזה, היום/ראובן קסטרו
היערכות צה"ל בגבול רצועת עזה, 29 במרץ 2019. רויטרס
היערכות כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, היום/רויטרס

עם סיום ההיערכות המבצעית קיים הרמטכ"ל סדרת דיונים שכללו הערכת מצב, דיוני תרחישים ואישור פקודות אופרטיביות, וכן הוחלט על עוצר יציאות מלא של כלל הכוחות הלוחמים המוקצים לפיקוד הדרום. לפי דובר צה"ל, "הכוחות מבצעים תדריכים, מסדרי מוכנות ואימונים לתרחישים אפשריים".

"בימים האחרונים הנחיתי לעבות כוחות ולהוסיף כלים כדי להיות מוכנים למערכה רחבה", אמר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום פגישה עם מפקדים בגבול עזה. "אנחנו מהדקים את טבעת הביטחון סביב רצועת עזה. ידעו כל אזרחי ישראל שאם נידרש למערכה רחבה נכנס אליה חזקים ובטוחים, ולאחר שמיצינו את כל האפשרויות האחרות".

(עדכון ראשון: 10:24)

היערכות לקראת הפגנות ברצועת עזה 29 במרץ 2019. ראובן קסטרו
צה"ל נערך להפגנות, היום/ראובן קסטרו
כיפת ברזל עוטף עזה, 29 מרץ 2019. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
סוללת כיפת ברזל ברצועת עזה, היום/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבי רוזנפלד מח"ט צפון הרצועה ודן גולדפוס מח"ט הנח"ל, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
היערכות לקראת הפגנות ברצועת עזה 29 במרץ 2019. ראובן קסטרו
היערכות לקראת ההפגנות, היום/ראובן קסטרו
היערכות צה"ל בגבול רצועת עזה, 29 במרץ 2019. רויטרס
היערכות כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, היום/רויטרס
היערכות צה"ל בגבול רצועת עזה, 29 במרץ 2019. רויטרס
היערכות כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully