וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח יסמין רז: החשוד נכשל בבדיקת הפוליגרף - ויישאר במעצר

4.4.2019 / 15:15

בית המשפט החליט להאריך את מעצרו של החשוד במעורבות ברצח של שותפתו לדירה שנפלה אל מותה מהקומה השישית בדירתה בחולון בחמישה ימים. "נעתרתי לבקשה בשל דוח סודי שהוגש", נימק השופט את החלטתו

צילום: אבי כהן, עריכה: תומר לוי

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (חמישי) בחמישה ימים את מעצרו של החשוד בן ה-48 במעורבות ברצח יסמין רז, שנפלה אל מותה מחלון ביתה בקומה השישית בחולון. בנימוקים להחלטה אמר השופט עלאא מסארווה כי "לנוכח הרגישות הרבה של תיק זה, אינני יכול להרחיב מעבר לנאמר בישיבה הקודמת, אך אני נעתר לבקשה בגלל דוח סודי שהוגש".

תחילה הודיעה המשטרה שבכוונתה לשחרר למעצר בית את החשוד ברצח, אך לאחר מכן המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשבעה ימים בשל כך שנכשל בבדיקת פוליגרף.

נציג צוות החקירה המיוחד במרחב איילון במשטרה, נתנאל הושיר, הודה כי החשוד נלקח הבוקר לבדיקת פוליגרף וסירב להגיד מה העלו הממצאים. "היתה מחשבה בבוקר לשחרר את החשוד למעצר בית אבל היא שונתה משיקולי חקירה", אמר. "הצגתי לבית המשפט מה גרם לשינוי". בהמשך הודה נציג המשטרה כי לחשוד לא הוצגה בחקירה הראיה שעומדת נגדו.

לקריאה נוספת בנושא
אביה של יסמין רז: "הייתי רוצה שיזרקו גם את הרוצח מקומה שישית"
התפתחות בחקירת תעלומת מותה של יסמין רז בחולון: חשוד נעצר

יסמין רז. אתר רשמי
נהרגה מנפילה מחלון ביתה בקומה השישית. יסמין רז/אתר רשמי

סנגורו של החשוד מהסנגוריה הציבורית, עו"ד ניר אלפסה, אמר כי "למרשי נערכה בדיקה ראשונית באברבנאל וקשה לקבל את הקביעה שלחשוד אין עבר פסיכיאטרי. יחד עם זה שיש בעברו מהחודשים האחרונים שתי חוות דעת שמדברות על אינדיקציות נפשיות. אני לא מקבל את ההנחה שרצף המחשבה שלו הגיונית והוא כשיר לעמוד למשפט. בעקבות הדברים האלה המשטרה עשתה בדיקת פוליגרף שזאת פעולה שאינה רשמית וחסרת ערך".

"ראיתי את גרסת החשוד בחוות דעת הראשונית, התיק מוכר למשטרה מזה חודשיים וחצי, התיאוריה המקורית דברה על התאבדות ולא רצח או מוות לא טבעי", טען הסנגור. "אם מרשי רצה לשבש את החקירה הוא היה עושה את זה כבר ב-20 בינואר".

עוד באותו נושא

מותה של יסמין רז: הוארך מעצר החשוד - "קיימת ראיה חשובה"

לכתבה המלאה
החשוד ברצח יסמין רז, 1 באפריל 2019. אבי כהן
הארכת מעצר החשוד, השבוע/אבי כהן

בסוף החודש שעבר נעצר חשוד בן 48, תושב חולון שהיה שותפה לדירה של רז, יותר משלושה חודשים אחרי תחילת החקירה בצוות המיוחד של משטרת מרחב איילון. רז, בת 28, נפלה מוקדם יותר באותו החודש מחלון הדירה בקומה השישית של בניין ברחוב רבינוביץ' 47 בעיר. מאז, זימן הצוות כמה דמויות למסור עדות בפרשה בטרם נעצר לבסוף החשוד.

בית משפט השלום האריך ביום שני את מעצרו של החשוד בארבעה ימים. בנימוק להארכת המעצר קבע השופט עלאא מסארווה כי "קיימת ראיה משמעותית נוספת, ראיה חשובה אין צורך להרחיב על המסוכנות של החשוד וגם השיבוש לא נפקד ממקומו, חרף נתוניו האישיים הלא פשוטים ולפיכך מתחייב במצער ובנסיבות".

אבנר אביה של יסמין, אמר אחרי מעצר החשוד כי "אנחנו יודעים שמתנהלת חקירה של המשטרה שמנסה לפענח מה הוביל למותה של יסמין, ואנחנו מקווים שהאמת תצא לאור. זה לא משמח אותי לדעת שצדקתי כי צריך לראות מה יקרה ומה המשטרה חושדת שקרה. אצלנו אין דין תורה, אבל אם היה - הייתי רוצה שיזרקו את הרוצח של הבת שלי גם מקומה שישית כמו שהוא עשה ליסמין".

(עדכון ראשון: 11:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully