וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסור לתת למציאות הזו להימשך": מכת הפשיעה האנטישמית בניו יורק

3.4.2019 / 22:38

קונסול ישראל בניו יורק, דני דיין, השתתף בכנס של משטרת ניו יורק והקהילה היהודית, שהתמקד בעלייה בפשעים האנטישמיים בניו יורק ובהיערכות המשטרה המקומית לקראת חג הפסח. בכנס נחשפה הסטטיסטיקה המדאיגה, והצביעה על עלייה חדה של פי 2 יותר תרחישים מהשנה שעברה

הרב הראשי של ארגנטינה הותקף באכזריות בביתו - ונפצע קשה/עריכה: שניר דבוש

דני דיין, קונסול ישראל בניו יורק, השתתף הבוקר (רביעי) בכנס השנתי של משטרת ניו יורק (NYPD), שנערך במנהטן לקראת חג הפסח בהשתתפות בכירי הקהילות היהודיות בניו יורק. בכנס נפגשו מאות מבכירי המשטרה המקומית עם מפכ"ל המשטרה בניו יורק, ג'יימס פטריק אוניל ועם הקונסול דיין, ועסקו בעלייה המדאיגה של פשעי השנאה האנטישמיים בניו יורק ובהיערכות אבטחת הקהילות היהודיות לקראת חג הפסח.

הכנס אפשר מפגש בלתי אמצעי ושיח פתוח של בכירי המשטרה המקומית עם נציגי הקהילות היהודיות בו השמיעו את חששם ובקשותיהם. המשתתפים תודרכו לגבי סביבת האיום הנוכחית, מאמצי הלחימה החדשים והמעקב אחר ההתקפות האנטישמיות ברחבי העולם, והשפעתן על פעילות המשטרה. משטרת ניו יורק הינה מחלקת המשטרה הגדולה בארצות הברית, ומופעלת בה מחלקה לפשעי שנאה.

לקריאה נוספת:
"נאמנים למדינה אחרת": חברת הקונגרס המוסלמית במתקפה נוספת על איפא"ק
פשע שנאה בארה"ב: 11 נרצחו בבית כנסת בפיטסבורג; היורה נעצר
האנטישמיות בצרפת: 80 מצבות הושחתו בבית קברות יהודי

דני דיין בכנס השנתי של ה-NYPD: אסור לתת למציאות הזו להימשך. אתר רשמי
הקונסול דני דיין ומפכ"ל משטרת ניו יורק ג'יימס פטריק אוניל, בכנס במנהטן/אתר רשמי

לדברי המשטרה המקומית, על רקע האירועים האנטישמיים האחרונים, הם נערכים להגדלת אבטחת הקהילות היהודיות בחג הפסח: ה-NYPD יערכו סיורים ותגבורי כוחות ביניהם נוכחות מוגברת של יחידת פשעי השנאה בקהילות היהודיות, בבתי הכנסת ובמקומות נוספים בעלי רגישות ביטחונית.

הקונסול דיין אמר לנוכחים בכנס כי "אתם בחזית המלחמה כנגד האנטישמיות, אסור לתת למציאות הזו להימשך. אין לנהוג במוסר כפול כלפי אנטישמיות - עליה לקבל תהודה ציבורית ויחס כמו כל שנאה אחרת, אל לנו להתרגל למציאות הנוכחית". דיין הוסיף כי "רק אתמול רוססו ברחובות ברוקלין שני צלבי קרס. כשהציבו אותי כקונסול הכללי בניו יורק לא דמיינתי שהמציאות תנסה להרגיל אותי ללכת על מדרכות צבועות צלב קרס כאן בניו יורק. העובדות האלו צריכות להדיר שינה מעיניי כולנו".

עוד באותו נושא

ארגנטינה, ארה"ב, צרפת: השבוע שבו האנטישמיות חזרה להרים ראש

לכתבה המלאה

הכתובות האנטישמיות שהתגלו בקווינס

דיין אמר כי "השנה, כנס ה-NYPD שונה מבשנים קודמות - האנטישמיות ברחבי העולם גואה, וישנו זינוק בתקריות ובהתבטאויות האנטישמיות. אני כאן היום כדי לחזק את ידיהם של הקהילות היהודיות ולהבטיח להם שמדינת ישראל תעשה הכול כדי להילחם באנטישמיות, בשורשיה ובתוצאותיה ההרסניות. הכנס הזה מבטא את שיתוף הפעולה ההדוק של הקונסוליה הישראלית עם רשויות אכיפת החוק במאמץ המשותף לעצור את פשעי השנאה".

עוד הוסיף כי "העובדות שיהודים נרצחו בבית הכנסת בתפילת השבת כאן בארה"ב, שנוף העיר נצבע כמידי שבוע בצלבי קרס, שיהודים מותקפים בקהילותיהם בעיר, העובדות הללו צריכות להדיר שינה מעיניי כולנו. ההבדל בין אירופה שלפני מלחמת העולם השנייה לניו יורק של היום היא אתם".

צלב קרס באמסטרדם, אוהדי דן האג חשודים שריססו אותו לפני המשחק מול אייאקס. AP
צלב קרס באמסטרדם בפברואר האחרון/AP

מפכ"ל המשטרה אוניל התייחס לנתונים ואמר כי הם "מטרידים מאוד והם מבהירים שעלינו להילחם באיום האנטישמי בכל דרך. כל מקרה ייחקר לעומקו וכל דיווח וחשד יבדקו, על הציבור להיות עירני. האיום משתנה והפסח הזה שונה מקודמו, תפקידהו לדאוג שהתושבים יהיו בטוחים ויותר מזה - ירגישו בטוחים".

דיין סיים את הכנס ושיבח את היערכות ה-NYPD לפסח, "ההיערכות המבצעית שלכם מאפשרת לי להגיד שבפסח הקרוב אף יהודי לא צריך לפחד להתפלל בבית הכנסת שלו".

קברים שהושחתו בבית קברות יהודי באזור שטרסבורג, צרפת, 19 בפברואר 2019. רויטרס
קברים יהודיים שהושחתו בפברואר האחרון, שטרסבורג, צרפת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully