וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופה שרופה בהוסטל: מיסיונר בריטי שנלחם בהרס האמזונס בפרו נמצא מת

3.4.2019 / 12:58

פול מקאולי הגיע למדינה בשנת 2000 כדי לסייע לשבטים ילידיים במאבק נגד חברות הנפט והגז, וניצח את הממשלה כשזו ניסתה לגרש אותו בתחילת העשור. המשטרה עצרה שישה צעירים הגרים בהוסטל שייסד בשכונת עוני

איקיטוס, על האמזונס, פרו, דרום אמריקה. ShutterStock
המיסיונר פעל במשך שנים למען קהילות הילידים הנאבקות בהרס הסביבתי בפרו/ShutterStock

מיסיונר קתולי ופעיל זכויות סביבה בריטי נמצא הלילה (רביעי) מת בהוסטל לצעירים שהקים ביער האמזונס בפרו, שם פעל במשך שנים למען קהילות הילידים הנאבקות בהרס הסביבתי ובניצול המשאבים שלו. פול מקאולי, בן 71, פעל לחיזוק השבטים במלחמתם בתאגידי הנפט והכרייה החזקים, וב-2010 ניסתה הממשלה המקומית לגרש אותו מהמדינה בטענה שהוא מתסיס את השטח.

לפי אחוות "האחים הנוצרים של לה סאלה", הוא נשרף למוות. הרשויות מתחקרות שישה צעירים שחיו בהוסטל, הנמצא בשכונת עוני בעיר איקוויטוס. המניע למעשה עדיין לא ידוע.

מקאולי הגיע לראשונה ליערות האמזונס בפרו בשנת 2000 כדי לתמוך בפעילים מקומיים. אחרי שהממשלה בלימה ניסתה לגרשו, מאות הפגינו בעדו ובסופו של דבר הוא ניצח בתום מאבק משפטי ממושך. בשנת 2010 הוא אמר לרשת BBC כי הוא מקווה ללמד את המקומיים על הסביבה וזכויות האדם שלהם.
"לעתים החינוך מואשם בהסתת אנשים להבנת זכויותיהם ולהיות מסוגלים להתארגן בעצמם כדי להגן על זכויותיהם", אמר מקאולי. "אם זהו פשע, אז אני אשם, כן. בתור חבר במסדר קתולי, הקדשתי את חיי לחינוך הומני ונוצרי".

עוד חדשות מהעולם בוואלה! NEWS:
אחרי שביקר ביד ושם, נשיא ברזיל עיוות את ההיסטוריה: הנאצים - שמאלנים
"לא יאה לבהות בנשים בזנות": אמסטרדם מגבילה את הסיורים בחלונות האדומים
עם דרכון מזויף ותוכנת ריגול: אזרחית סינית חדרה למתחם הנופש של טראמפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully