וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יאה לבהות בנשים בזנות": אמסטרדם מגבילה את הסיורים בחלונות האדומים

העירייה בבירת הולנד נאבקת בתיירות היתר ומנסה לשנות את תדמיתה של העיר, ובחודשים הקרובים יצומצמו מספר התיירים ברובע עד איסור מוחלט בשנה הבאה. לא כולן מרוצות מהמהלך. "אף אחד לא יסביר להם כיצד להתנהג"

רובע החלונות האדומים באמסטרדם, הולנד. Peter Dejong, AP
מאות חלונות נסגרו בשנים האחרונות. רובע החלונות האדומים באמסטרדם/AP, Peter Dejong

אמסטרדם תאסור על כל הסיורים המודרכים ברובע החלונות האדומים החל מהשנה הבאה. בירת הולנד גם תגביל את מספר האנשים בסיורים מודרכים ברובע העתיק בעיר ל-15 בכל קבוצה. החל מאתמול (שלישי), לא יתקיימו סיורים אחרי השעה 19:00.

"אנחנו לא סבורים שזה יאה לבהות בעובדות מין", אמר סגן ראש העיר אודו קוק. "אנחנו אוסרים על הסיורים שלוקחים את התיירים לאורך החלונות, לא רק כי אנחנו רוצים למנוע צפיפות יתר ברובע החלונות האדומים, אבל גם מאחר שזה לא מכבד את עובדות המין". לדבריו, זה לא מתאים עוד "להתייחס לעובדות מין כאל אטרקציה תיירותית".

יותר מאלף סיורים מאורגנים מתקיימים בממוצע ברובע מדי שבוע, עם 28 סיורים בשעה בתחילת כל ערב. ארבע מכל חמש נשים בזנות ברובע אמרו כי הסיורים המודרכים הבלתי-פוסקים פוגעים להן בתעסוקה. לפי גורמים בעיריית אמסטרדם, המדריכים מחוץ לרובע יידרשו להחזיק מעתה ברישיון. הצעדים הללו הם חלק משינוי נרחב יותר שעושה העיר כדי להתנתק מתדמית הסקס, הסמים והשתייה שהייתה מזוהה עמה ולהילחם בתיירות היתר.

כיכר דאם אמסטרדם. ShutterStock
העיר מתאמצת להיאבק בתופעת תיירות היתר/ShutterStock

עם זאת, חלק מהנשים העובדות ברובע התרעמו על כך. האיגוד "גאות" אמר כי לא ברור אם הצעדים הללו אכן יצמצמו את מספר התיירים וטען כי המדריכים מחנכים את המבקרים ומעודדים אותם להתנהג בכבוד רב יותר כלפי הנשים. מרכז המידע על זנות של אמסטרדם, שנמצא באותו המבנה של האיגוד, מציע סיורים משלו בחלונות האדומים.

"ייתכן שללא סיורים, אנשים פשוט יסתובבו באזור לבדם ויבהו בנשים מאחורי הווילונות ויצלמו אותן, מאחר שאף אחד לא יסביר להם כיצד להתנהג או מהם כללי המשחק באזור הזה", אמרה אחת הנשים העובדות ברובע, שהזדהתה רק בשם וולווט. וולווט, העובדת באיגוד, לא חשפה את שמה האמיתי בשל הסטיגמה נגד נשים בזנות, לדבריה.

גורמים בתעשיית הזנות באמסטרדם תוהים גם אם אכן יש עלייה של תיירים ברובע החלונות האדומים בשנים האחרונות, או שמדובר במספרים דומים המתקבצים בשטח קטן יותר אחרי סגירת מאות חלונות, כחלק מהמאמץ של הרשויות לגוון את רחובותיה הצרים של העיר.

בוביין ואן אלסט מאיגוד התיירות "גיידור" יצאה נגד המהלך להגבלת הסיורים המודרכים גם בחלקים היסטוריים אחרים בעיר. היא אמרה כי זה אומר שהמדריכים לא יכולים להסביר לתיירים היכן רמברנדט צייר את אחד מציוריו המפורסמים ביותר או היכן אשתו קבורה. "זה כמו שלא תוכל לעשות סיורים בשער הניצחון או במגדל אייפל בפריז", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully