וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם דרכון מזויף ותוכנת ריגול: אזרחית סינית חדרה למתחם הנופש של טראמפ

3.4.2019 / 1:54

יוג'ינג זאנג, בת 32, אמרה לסוכן פדרלי במאר א-לאגו כי היא חברה במועדון ורוצה להיכנס לשחות בבריכה. הסוכן התיר לה להיכנס - אך כשהתברר ששיקרה לפקידת הקבלה על אירוע שאמור להיערך במקום, היא נעצרה, וכעת היא ממתינה לשימוע. היא לא הייתה קרובה לנשיא בשום שלב

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בית משפט פדרלי בארצות הברית דן בתביעה נגד אישה סינית, שהצליחה להיכנס בסוף השבוע האחרון למתחם הנופש של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ - מאר-א-לאגו שבפלורידה - בעת שביקרה במדינה, כשהיא נושאת עליה שני דרכונים סיניים ומכשיר המכיל תוכנות ריגול.

נגד יוג'ינג זאנג, בת 32, נטען כי ניגשה בשבת האחרונה לסוכן השירות החשאי שהיה במחסום שמחוץ למועדון בפאלם ביץ', ואמרה כי היא חברה במועדון וכי היא מעוניינת להשתמש בבריכה. זאנג אף הציגה את דרכונה לזיהוי. הסוכנים השיבו לה כי היא לא נמצאת ברשימת החברים, אך מנהל המועדון חשב כי היא בתו של חבר שלו. כששאלו הסוכנים את זאנג אם אביה חבר במועדון, היא לא ענתה בהחלטיות, אך לאחר שחשבו כי מדובר במחסום שפתי, הכניסו אותה.

בתוך המועדון, סיפרה זאנג לפקידת קבלה שהיא באה לקחת חלק באירוע האסיפה הסינית-אמריקנית של האו"ם, אך משום שלא נקבע כלל אירוע שכזה, הוזעקו סוכני השירות החשאי וזאנג נעצרה. הסוכן סמואל איבנוביץ' טען בבית המשפט כי זאנג אמרה בחקירתה שהגיעה למועדון לאירוע סיני-אמריקני, ושבאה מוקדם יותר כדי לצלם את המקום - בכך בעצם סתרה את מה שאמרה לסוכנים במחסום. הוא הוסיף כי היא הציגה לו הזמנה בסינית, אותה לא ידע לקרוא.

לקריאה נוספת
טראמפ דוחה את העלאת המכסים על סין: "התקדמות משמעותית בשיחות"
בשל מדיניות טראמפ: סין ואיראן הגבירו את מתקפות הסייבר

דונלד טראמפ מועדון פלורידה מר א לאגו. GettyImages
טראמפ ליד הבריכה במאר א-לאגו/GettyImages

בחקירה התברר כי זאנג מדברת וקוראת אנגלית היטב. היא סיפרה לחוקרים שבאה משנגחאי כדי להשתתף באירוע - שהתברר כמומצא - בעזרת הזמנה של מכר בשם צ'ארלס, אותו הכירה באפליקציית היכרויות סינית. איבנוביץ' הוסיף כי בחקירתה הכחישה זאנג שאמרה לסוכנים במחסום על חברותה במועדון ועל רצונה לשחות בבריכה.

זאנג נשאה עליה ארבעה מכשירים סלולריים, מחשב נייד, כונן קשיח ודיסק-און-קי שהכיל את התוכנות הזדוניות. כמו כן, לא היה ברשותה בגד ים. זאנג מואשמת בהצהרות שווא לסוכנים פדרליים וחדירה לא חוקית לאזור מוגבל. היא נותרה במעצר וממתינה לשימוע שלה שייערך בשבוע הבא. סנגורה מטעם המדינה, רוברט אדלר, סירב להגיב.

מהחקירה עולה כי זאנג מעולם לא הייתה בקרבת הנשיא טראמפ, וכי כלל אין אינדיקציה שהיא קשורה ללי יאנג, תורמת רפובליקנית ממוצא סיני, שלאחרונה נודע כי הבטיחה לאנשי עסקים סיניים שתשיג עבורם גישה למועדון מאר-א-לאגו, שם יוכלו להיפגש עם הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully