וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שביקר ביד ושם, נשיא ברזיל עיוות את ההיסטוריה: הנאצים - שמאלנים

בולסונארו נשאל אם הוא מסכים עם דבריו של שר החוץ שלו, שלפיהם המפלגה הנאצית הייתה מהשמאל והשיב בחיוב: "זו המפלגה הנציונל-סוציאליסטית". בניגוד לטענות הנשיא הימני קיצוני, הנאצים רדפו אחרי אנשי שמאל וצמחו משורות הימין הקיצוני גזעני בגרמניה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו אמר אתמול (שלישי) כי "אין לו ספק" שהנאצים היו שמאלנים לאחר ביקורו במוזיאון "יד ושם" בירושלים. בכלי תקשורת בברזיל דווח כי הוא אמר זאת אחרי שנשאל אם הוא מסכים עם דבריו של שר החוץ שלו. "יש ספק? זו המפלגה הנציונל-סוציאליסטית של גרמניה", ציין הנשיא הימני קיצוני את שמה הרשמי של המפלגה הנאצית.

דבריו של בולסונארו, שלא מסתיר את אהדתו למשטר הצבאי הימני-קיצוני ששלט בברזיל במאה שעברה, נהדפו במהרה על ידי היסטוריונים. המפלגה הנאצית צמחה משורות הימין הקיצוני אחרי מלחמת העולם הראשונה, וגיבשה אידיאולוגיה גזענית פסבדו-מדעית. הנאצים רדפו גם אחרי תומכי הקומוניסטים, הסוציאליסטים והסוציאל-דמוקרטים, שלחו אותם למחנות ריכוז והרגו אותם.

לקריאה נוספת בנושא
ברזיל תפתח לשכת סחר בירושלים, הפלסטינים זועמים

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו במוזיאון יד ושם, 2 באפריל 2019. רויטרס
תומך בדברי שר החוץ שלו. בולסונארו ביד ושם, אתמול/רויטרס

גם באתר של "יד ושם" נכתב כי המפלגה הנאצית הייתה חלק "מקבוצות ימין קיצוני" שצמחו בגרמניה דרך אזהרות מפני הקומוניזם. "תחושת התסכול, אי-ההשלמה עם המצב והחשש מפני התגברות סכנת הקומוניזם וחוסר היציבות הכלכלית שפקדו את גרמניה וטלטלו אותה בתום המלחמה יצרו קרקע פורייה לצמיחת קבוצות ימניות רדיקליות ובכללן המפלגה הנאצית", נכתב באתר.

בריאיון שהעניק שגריר גרמניה בברזיל בספטמבר האחרון הוא התייחס לנושא, ואמר כי אלו "שטויות מוחלטות" לטעון שהפשיזם והנאציזם היו תנועות שמאל. "זה חסר ביסוס, זאת טעות, זה בולשיט", אמר ג'ורג' וויטשל לעיתון או גלובו.

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, הגיבה היום על דבריו של נשיא ברזיל, ואמרה כי "ברגעים אלה ממש החבר של ביבי מסית נגד השמאל באמצעות הכחשת שואה על אדמת יד ושם". לדבריה, "החיבוק של ביבי לגרועים שבמנהיגים עולה לנו בקודש הקודשים של העם היהודי ואם נתניהו לא מסלק אותו מיידית מישראל משתמע שהוא מסכים לדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully