וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב נגד "האויב הנעלם": הציידים החדשים של משגרי הרקטות של חיזבאללה

3.4.2019 / 11:03

פרסום ראשון: צה"ל משדרג את יכולות התקיפה נגד חוליות טרור מצומצמות הפרוסות בשטח, ורכש טכנולוגיות מתקדמות לפלוגות הסיור של חיל השריון. במסגרת הרצון לשפר את כשירות הלוחמים, הוחלט לאחר את מסלול הכשרתם עם גדודי הסיור של חטיבות גולני וגבעתי

גבול רמת הגולן/צילום: אמיר בוחבוט, עריכה: תומר לוי

צה"ל נערך להגביר את איכות התקיפה נגד איום חוליות הנ"ט ומשגרי הרקטות במערכה הבאה בלבנון וברצועת עזה. לשם כך התקיימה עבודת מטה בזרוע היבשה שנועדה לבחון את המענה גם בחיל השריון. לוואלה! NEWS נודע כי בתום עבודת המטה הוחלט לסגור את בתי הספר להכשרת סיירות בחיל השריון ולאחד אותם עם גדודי הסיור של חטיבות גולני וגבעתי.

הייעוד של פלוגות הסיור בחטיבות השריון כלל איסוף באמצעות משקפות וסיור אך לאחרונה הוחלט על שינוי המשימה במצב מלחמה לאיסוף ותקיפה. לשם כך הוחלט על רכש של אמצעים טכנולוגיים מסווגים המאפשרים איסוף ורכישת מטרות בשטחים מורכבים ותנאי מזג אוויר שונים בלילה וביום. תהליך דומה במשימה עברו גדודי הסיור של חטיבות החי"ר בצה"ל במטרה להתמודד עם "האויב הנעלם".

פעילי טרור שמופיעים לפרקי זמן קצרים מתוך מבנים או מנהרות, וכדי לאתר ולתקוף אותם נדרשים יכולות איסוף מדויקות בזמן אמת עם חיבור לטנקים.

עוד בוואלה! NEWS:
מהפכת הסיירות שמסעירה את צה"ל: איחוד יחידות בגדודי הסיור
גיבור המתגייסים החרדים - חייל שחיסל מחבל: "תפרתי אותו ביריות"

פלס"ר שריון. דובר צה"ל
איתור מטרות בתנאי שטח קשים. לוחמי סיירת השריון האימון/דובר צה"ל
"מדובר במעבר ממשקפות לטכנולוגיה מאוד מתקדמת, מדויקת ומהירה"

בשלב הראשון יתגייסו הלוחמים לחיל השריון, יעברו גיבוש ומיון ולאחר מכן יעברו טירונות ומסלול הכשרה עד לרמת רובאי 07 בגדוד הסיור של חטיבת גבעתי ולאחר מכן ישובצו בפלוגת הסיור (פלס"ר) של חטיבה 401. במחזור הגיוס יולי 2019 יעברו המתגייסים תהליך דומה אך ישובצו בגדוד הסיור של חטיבת גולני ולאחר מכן ישובצו בפלס"ר חטיבה 7.

לדברי קצין בכיר בחיל השריון, "בוצעה עבודת מטה ותהליך חשיבה עם קצין חי"ר וצנחנים ראשי. יש יותר יתרונות מחסרונות בהחלטה הזו. ברגע שהמשימה של גדוד הסיור בחטיבות החי"ר תואמת את פלס"ר השריון נכון שילמדו באותו בית הספר".

עוד אמר הקצין הבכיר כי המטרה היא לשדרג את יכולות הניווט, ניתוח קרקע והאיכון של המטרות כמו חוליות נ"ט ומשגרי רקטות וטילים בצורה מהירה יותר. מדובר במעבר ממשקפות לטכנולוגיה מאוד מתקדמת, מדויקת ומהירה". השוני העיקרי בין פלס"רי השריון לפלוגות הסיור בחי"ר הוא הפעילות בסביבה רווית טנקים וחיבור לטנקים בעלי עוצמת האש במטרה לתקוף בצורה מהירה ותכליתית.

עוד באותו נושא

"רות, בוצע": הרגעים הדרמטיים של חשיפת מנהרת חיזבאללה

לכתבה המלאה
פלס"ר שריון. דובר צה"ל
יכול הניווט של הלוחמים ישודרגו. לוחמי פלס"ר שריון/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully