וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכת הסיירות שמסעירה את צה"ל: איחוד יחידות בגדודי הסיור

18.6.2018 / 12:08

על פי התכנון, פלוגות הנ"ט והחבלה יאוחדו עם הסיירות תחת השם "סיירת". לוחמי הסיירות ובראשם גולני יצאו נגד ההחלטה בטענה כי היא פוגעת בייחודם ובמורשת הקרב, ומתחו ביקורת על התהליך והסברתו. צה"ל: מתבצעת עבודת מטה על התאמת הגדס"ר לאתגרים המבצעים

צילום: דובר צה"ל, עריכת וידאו: יאיר דניאל

(בווידאו: לוחמי גולני בתרגיל באריאל, אפריל 2016)

תיעוד: לוחמי גולני מתרגלים חדירת מחבלים לאוניברסיטת אריאל. דובר צה"ל
פלגות גדודי הסיור יאוחדו. גדס"ר גולני/דובר צה"ל

צה"ל מתכנן להוציא לפועל שינוי ארגוני דרמטי במבנה חטיבות החי"ר. לוואלה! NEWS נודע כי לוחמי סיירות גבעתי וגולני קיבלו מסרים לפיהם בקרוב יאוחדו כלל פלגות גדודי הסיור (גדס"ר).

הסיירות בחטיבות החי"ר מוגדרות כיום כיחידות מובחרות אליהן נבחרים הלוחמים הטובים ביותר. בשלן ייעודן המורכב בלחימה, מקבלים הלוחמים את אמצעי הלחימה המתקדמים ביותר וציוד צבאי מיטבי. מעל כולן בולטות סיירות גולני וצנחנים הוותיקות, שגוררות אחריהן סיפורי מורשת קרב ממלחמות ומבצעים שונים.

בשנת 2001 הוחלט מטעמי התאמה לקרב וחיסכון משאבים לבצע רה-ארגון בקרב חטיבות החי"ר. במסגרת השינויים הוחלט להרכיב גדוד סיור בכלל חטיבות החי"ר שיכלול בראש את הסיירת ככוח קדמי, פלוגת טילים נגד טנקים ופלוגת חבלה. למרות השינוי, הוחלט לשמור את הסיירת כגולת הכותרת של החטיבה. כך, בחלוף השנים, לוחמי הסיירות שמרו על גאוותם וטיפחו מורשת קרב עצמאית.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אימון בבסיס אימוני ח"יר, מחנה צור. מרץ 2016. רויטרס
הלוחמים מחו: "פגיעה במורשת הקרב"/רויטרס

17 שנים אחרי מתחוללת דרמה חדשה בסיירות, וכעת נודע כי הועברו ללוחמים בסיירות גבעתי וגולני בנוגע לאיחוד את כלל פלגות הגדס"ר תחת השם "סיירת". כך למשל, במסגרת התהליך, לא יתקיימו פלגת נ"ט, פלגת חבלה וסיירת באופן נפרד אלא רק: "סיירת גולני". השם "גדוד הסיור של גולני" ימחק לפי התכניות מהרשומות והזהות בלשון המעטה תשתנה.

לוחמים ומפקדים בקרב כוחות היבשה הביעו מרמור על התהליך שכולל לטענתם פגיעה בסמלים ובייחודיות שלהם ויצאו בשיחות סגורות נגד ההחלטה בשם היוקרה של הסיירת, מורשת הקרב שהצטברה לאורך השנים, הכוללת חללים. הם גם התרעמו על חוסר הבהירות של שלבי התהליך בעתיד. גורמי צבא הוסיפו כי "יש תחרות ויריבות ברורה בין היחידות השונות ושלא יתפלאו שיהיו תגובות חריגות וקיצוניות מצד הלוחמים. צריך להיערך לזה ברמה הפיקודית וההסברתית".

קצינים בחטיבת גולני הבהירו ללוחמים בשלב זה כי המהלך נועד לבצע התאמות להיקף הלוחמים בצה"ל, למשאבים שעומדים לרשות הצבא ולהתאים את המענה של חטיבות החי"ר לאתגרי המלחמה העצימה וארגוני הטרור שמצריכים תגובות מהירות וניידות גבוהה מזירה לזירה.

מדובר צה"ל נמסר: "בחיל הרגלים מתנהלת עבודת מטה בנושא התאמת הגדס"ר לאתגרים המבצעיים. העבודה עוסקת בהגדרת הכשירות הנדרשת ובארגון צוותי הקרב המבצעיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully