וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבור המתגייסים החרדים - חייל שחיסל מחבל: "תפרתי אותו ביריות"

2.4.2019 / 10:25

כחלק מהניסיון לשכנע צעירים חרדים להתגייס לשירות קרבי, א' מחטיבת גבעתי מספר לבוגרי ישיבות כיצד חיסל מחבל בניסיון דקירה בחברון. "כשראיתי את החבר במצוקה ישר חתרתי למגע", העיד. בארגון שח"ר מקווים ש"הפעילות לעידוד השירות תביא לכך שזאת תהיה האלטרנטיבה הראשונה"

חיילים בחברון, ביום שאחרי פיגוע הירי. טלי מאייר
חיסל מחבל שהגיע לדקור חיילים. כוחות צה"ל בחברון/טלי מאייר

יעדי גיוס החרדים ליחידות קרביות בצה"ל אינם בשיא, ובצה"ל מנסים למצוא פתרונות איך לשכנע צעירים חרדים להתגייס לשירות קרבי. כעת, הם מגייסים את א' - לוחם חרדי מפלוגת תומר בחטיבת גבעתי, שחיסל בחודש האחרון מחבל שהגיע לדקור חיילים בבית השלום בחברון.

ארגון שח"ר, שמלווה צעירים חרדים לשירות בצה"ל, ערך בחודש מרץ סדנת הכנה לגיוס לטובת עשרות צעירים חרדים. בסדנה, כמו גם בפעמים הקודמות, השתתפו הצעירים, חלקם בוגרי ישיבות, בפעילויות גופניות ושיחות עם גורמים בצה"ל לטובת גיוסם העתידי. חלק מהסדנה הוקדש לטובת היכרות עם יחידות קרביות שנפתחו בשנים האחרונות לטובת חרדים בצה"ל.

השיא בסדנה האחרונה שנערכה בשיתוף עם צה"ל היה כשא' הופיע בפני הצעירים, והעיד על חיסול המחבל שהגיע לדקור חיילים בחברון בחודש האחרון. "עמדנו במשימת אבטחה בכניסה לבית האדום", שחזר. "המחבל עבר במקום ולא עורר חשד, פתאום הוא זינק לעבר החייל שהיה איתי במשימה, שלף סכין וניסה לדקור אותו. החבר התעמת איתו ובעט בו, דרכתי את הנשק ותפרתי אותו בשש יריות".

עוד בוואלה! NEWS:
בין ביבי ובני: הדרמה הגדולה של הבחירות היא בעצם כחלון
דיווח: הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס צפוי לכלול עסקת שבויים
סוד הצוללות של נתניהו: הדרך לשליטה בלעדית במבצע נגד איראן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החבר התעמת ובעט בו, דרכתי את הנשק". א' מרצה בפני צעירים חרדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא סיפר לצעירים החרדים על ההווי בפלוגה החרדית וציין בפני המשתתפים, חלקם מנותקי קשר עם המשפחה בעקבות החלטתם להתגייס כי השירות בה הוא כמו משפחה. "תאמינו לי, כל זה בזכות המקצועיות והמשפחתיות שהנחילו לנו בפלוגה. כשאני רואה את החבר במצוקה אין חשבונות, ישר אני חותר למגע ופועל בקור רוח ובמקצועיות, זה הסוד, מקצועיות ומשפחתיות, האווירה היא כמו משפחה אחת שפועלת למען עם ישראל באש ובמים מתוך סייעתא דשמיא גדולה".

א' עורר עניין, והפך גיבור בפני הצעירים החרדים. "זה העלה את האדרנלין בחדר", אמר גורם בארגון שח"ר. "הצעירים לא הפסיקו לשאול אותו שאלות על האופן בו חיסל את המחבל. זה דברים שהם אוהבים לשמוע. לכאורה אנחנו נמשיך בשיטה הזו, עלינו על קונספט שצעירים חרדים אוהבים לראות".

לדברי הגורם בארגון, "נדרשת מאיתנו יצירתיות רבה, אנחנו צריכים להמציא את הגלגל מדי מחזור גיוס ולהביא עשרות צעירים חרדים לשערי הבקו"ם. קיימים פערים אבל המשך פעילות אקטיבית לעידוד השירות תביא בעתיד לכך שהשירות בצה"ל יהיה האלטרנטיבה הראשונה של צעירים חרדים שעזבו את עולם הישיבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully