וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הידרדרות במצב רעייתו: ריבלין קיצר את ביקורו בקנדה

נחמה, שעברה לאחרונה השתלת ריאה בשל מצבה הרפואי, מורדמת ומונשמת בעקבות קוצר נשימה חריף. בעקבות זאת הודיע הנשיא על קיצור ביקורו הממלכתי בקנדה וחזרתו לישראל. נתניהו: "מאחלת רפואה שלמה יחד עם כל אזרחי ישראל"

צילום: לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע אמש כי הוא מקצר את ביקורו הממלכתי בקנדה ושב הבוקר (רביעי) לישראל לאחר הידרדרות פתאומית במצבה הבריאותי של רעייתו נחמה. בשעות האחרונות היא מורדמת ומונשמת בעקבות קוצר נשימה חריף על רקע לבבי. לפני כשבועיים עברה נחמה השתלת ריאה מורכבת בשל מחלתה, ומאז היא נמצאת בתהליך התאוששות. הבוקר נמסר מבית החולים בילינסון כי מצבה מוגדר יציב. היא מונשמת ומורדמת במחלקת טיפול נמרץ חזה-לב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "מאחל רפואה שלמה יחד עם כל אזרחי ישראל לרעיית הנשיא נחמה ריבלין".

בשבוע שעבר עברה רעיית הנשיא הליך כירורגי נוסף בהמשך להשתלת הריאה שבוצעה בה שבוע לפני כן. מבית הנשיא נמסר אז כי מצבה יציב וכי לא נשקפת סכנה לחייה. "הפעולה הסתיימה בהצלחה ובשעה זו היא עדיין נזקקת לסיוע נשימתי כמקובל לאחר הליך שכזה", הוסיפו בבית הנשיא. בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה הבהירו כי "הפעולה הסתיימה בהצלחה".

לקריאה נוספת בנושא
לאחר השתלת הריאה: נחמה ריבלין שבה להכרה - ומתקשרת עם משפחתה
"הגיע לעולם לעשות טוב": הצעיר שטבע, וריאתו נתרמה לנחמה ריבלין
תרומת איברים מבן 19 שטבע באילת: נחמה ריבלין עברה השתלת ריאה

נחמה ורובי ריבלין. פייסבוק, צילום מסך
ראובן ונחמה ריבלין/צילום מסך, פייסבוק

לפני כשבועיים הושתלה בריבלין ריאה בניתוח מורכב שארך כמה שעות והובל על ידי פרופסור דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב-חזה בבית החולים בילינסון ולווה על ידי רופאה האישי של ריבלין, פרופסור מרדכי קרמר, מנהל מערך ריאות בבית החולים. למחרת היא נותקה ממכונות ההנשמה ותקשרה עם הצוות הרפואי ובני משפחתה.

ריבלין נזקקה לניתוח בשל מחלת פיברוזיס ריאתי ממנה סבלה בשנים האחרונות. היא מורדמת ומונשמת בבית החולים בילינסון, עד שתשוב לנשום בכוחות עצמה. התורם הוא יאיר יחזקאל חלבלי, צעיר בן 19 שטבע באילת שבוע לפני כן. איברים נוספים מגופו הושתלו גם הם בחולים שהמתינו להשתלה.

עמית חלבלי, אחותו, התייחסה להידרדרות במצבה של ריבלין, ומסרה כי היא "מאחלת לה בריאות טובה, שתצליח להתגבר על ההידרדרות במצבה לאחר ההשתלה, שתאושש ותצא מחוזקת. מאחלת לה שהחיות והכוח שאפיינו את אחי יאיר ועכשיו חלק מגופה תיתן לה כוח".

(עדכון ראשון: 22:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully