וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר השתלת הריאה: נחמה ריבלין שבה להכרה - ומתקשרת עם משפחתה

אשת הנשיא מחלימה מניתוח השתלת הריאה שעברה אתמול, בשל מחלת פיברוזיס ריאתי ממנה סבלה בשנים האחרונות. מבית החולים נמסר כי היא ערה ומתקשרת עם הצוות הרפואי ועם משפחתה. רופאיה: "אלה עדיין ימים קריטיים"

צילום: לע"מ

נחמה ריבלין, אשת נשיא המדינה ראובן ריבלין, נותקה הבוקר (שלישי) ממכונות ההנשמה, לאחר שאתמול עברה ניתוח להשתלת ריאה. מבית החולים בילינסון, שם עברה את הניתוח\ נמסר כי היא ערה ומתקשרת עם הצוות הרפואי ועם בני משפחתה.

רופאיה בבית החולים בילינסון מציינים כי אלה עדיין ימים המוגדרים קריטיים, לאחר ניתוח ההשתלה ועם זאת הם מרוצים מאוד מההתקדמות. כמו כן ציינו כי לגברת ריבלין צפויה עוד דרך ארוכה אל ההחלמה.

ריבלין נזקקה לניתוח בשל מחלת פיברוזיס ריאתי ממנה סבלה בשנים האחרונות. היא מורדמת ומונשמת בבית החולים בילינסון, עד שתשוב לנשום בכוחות עצמה. התורם הוא צעיר בן 19 שטבע באילת. "מרגש שהריאה של אחי הושתלה בגופה של רעיית הנשיא, מאחלים לה רפואה שלמה", אמרה האחות

נחמה ריבלין, במהלך הפגנה נגד רצח נשים 4 בדצמבר 2018. דוברות בית הנשיא, מערכת וואלה
ערה ומתקשרת עם משפחתה. נחמה ריבלין/מערכת וואלה, דוברות בית הנשיא

הניתוח המורכב ארך כמה שעות והובל על ידי פרופסור דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב-חזה בבית החולים בילינסון ולווה על ידי רופאה האישי של ריבלין, פרופסור מרדכי קרמר, מנהל מערך ריאות בבית החולים. השתלת ריאות נחשבת למצילת חיים ומאפשרת לחולים במחלת ריאות סופנית לשוב לשגרת חיים מלאה ללא תלות באספקת חמצן חיצונית.

הריאה שהושתלה בגופה של ריבלין נתרמה מגופתו של יאיר יחזקאל חלבלי, צעיר בן 19 שטבע בשבוע שעבר באילת. הוא הובהל לבית החולים יוספטל בעיר ומשם לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נקבע מותו. איברים נוספים מגופו הושתלו גם הם בחולים הממתינים להצלת חייהם.

"מרגש מאוד שהריאה של אחי הושתלה בגופה של אשת נשיא המדינה, מאחלים לה רפואה שלמה", אמרה לוואלה! NEWS אחותו עמית. "נשמח לפגוש את אשת הנשיא ואת נשיא המדינה לאחר שהיא תתאושש מהניתוח. אנחנו במשפחה מאמינים שיאיר הגיע לעולם כדי לעשות טוב ולתת אור, זה חלק מהאור שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully