וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרומת איברים מבן 19 שטבע באילת: נחמה ריבלין עברה השתלת ריאה

ריבלין נזקקה לניתוח בשל מחלת פיברוזיס ריאתי ממנה סבלה בשנים האחרונות. היא מורדמת ומונשמת בבית החולים בילינסון, עד שתשוב לנשום בכוחות עצמה. התורם הוא צעיר בן 19 שטבע באילת. "מרגש שהריאה של אחי הושתלה בגופה של רעיית הנשיא, מאחלים לה רפואה שלמה", אמרה האחות

צילום: לע"מ

רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין עברה היום (שבת) השתלת ריאה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. ריבלין, בת ה-73, נזקקה לניתוח בשל מחלת פיברוזיס ריאתי ממנה סבלה בשנים האחרונות, וההשתלה נערכה בתום תקופת המתנה ארוכה. מדוברות בית הנשיא נמסר כי היא מורדמת ומונשמת עד שתתחזק ותשוב לנשום בכוחות עצמה. מצבה יציבה והיא מוקפת בבני משפחתה הקרובה.

הניתוח המורכב ארך כמה שעות והובל על ידי פרופסור דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב-חזה בבית החולים בילינסון ולווה על ידי רופאה האישי של ריבלין, פרופסור מרדכי קרמר, מנהל מערך ריאות בבית החולים. השתלת ריאות נחשבת למצילת חיים ומאפשרת לחולים במחלת ריאות סופנית לשוב לשגרת חיים מלאה ללא תלות באספקת חמצן חיצונית.

עוד בוואלה! NEWS
חיפושי הגופות נמשכים; אותרה הקופסה השחורה מהתרסקות המטוס
נתניהו: "אם הליכוד ירכיב את הממשלה - תיק החינוך יישאר בידינו"
חיפושי הגופות נמשכים; אותרה הקופסה השחורה מהתרסקות המטוס

נחמה ריבלין, במהלך הפגנה נגד רצח נשים 4 בדצמבר 2018. דוברות בית הנשיא, מערכת וואלה
מצבה יציב. נחמה ריבלין/מערכת וואלה, דוברות בית הנשיא

הריאה שהושתלה בגופה של ריבלין נתרמה מגופתו של יאיר יחזקאל חלבלי, צעיר בן 19 שטבע בשבוע שעבר באילת. הוא הובהל לבית החולים יוספטל בעיר ומשם לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נקבע מותו. איברים נוספים מגופו הושתלו גם הם בחולים הממתינים להצלת חייהם.

"מרגש מאוד שהריאה של אחי הושתלה בגופה של אשת נשיא המדינה, מאחלים לה רפואה שלמה", אמרה לוואלה! NEWS אחותו עמית. "נשמח לפגוש את אשת הנשיא ואת נשיא המדינה לאחר שהיא תתאושש מהניתוח. אנחנו במשפחה מאמינים שיאיר הגיע לעולם כדי לעשות טוב ולתת אור, זה חלק מהאור שלו".

לדבריה של עמית, אחיה יצאה לצלילה וככל הנראה עבר אירוע מתחת למים. "הוא הלך לצלול באילת, הוא מאוד אהב לצלול, שוחח איתנו אחרי המקרה אדם שעוד הספיק לראות אותו מתחת למים ואחי עוד הספיק לנופף לו לשלום".

מטעם הנשיא ראובן ריבלין נמסר כי הוא ובני משפחתו מבקשים להודות לצוות הרפואי המסור על הטיפול המקצועי והחם לאורך הדרך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר "בשם כל אזרחי ישראל אני מאחל בריאות טובה ואריכות ימים לרעיית הנשיא נחמה ריבלין. רפואה שלמה".

(עדכון ראשון: 12:55)

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
יאיר יחזקאל טבע באילת , מרץ 2019. באדיבות המשפחה
ריאתו הושלתה בגופה של ריבלין. יאיר יחזקאל חלבלי/באדיבות המשפחה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully