וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגיע לעולם לעשות טוב": הצעיר שטבע, וריאתו נתרמה לנחמה ריבלין

11.3.2019 / 15:00

יאיר יחזקאל חלבלי אהב לצלול, ומצא את מותו בחוף אלמוג, שם ככל הנראה עבר אירוע מתחת למים. איבריו הושתלו בגופם של חולים רבים הממתינים להצלת חייהם, בהם רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין. "אנחנו במשפחה מאמינים שיאיר נתן אור, וזה חלק מהאור שלו", אמרה אחותו

צילום: לע"מ

יאיר יחזקאל חלבלי, צעיר בן 19 מרמת גן, מת ביום שישי האחרון לאחר שטבע בחוף אלמוג שבאילת. הוא הובהל לבית החולים יוספטל בעיר כשמצבו אנוש, ומשם הועבר לבית החולים סורוקה בבאר שבע - שם נקבע מותו. בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, הושתלה היום (שני) בגופה של רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין אחת מריאותיו של יאיר.

"הוא הלך לצלול באילת, הוא מאוד אהב לצלול", סיפרה לוואלה! NEWS אחותו עמית. לדבריה, יאיר יצא לצלילה וככל הנראה עבר אירוע מתחת למים. "שוחח איתנו אדם שעוד הספיק לראות אותו מתחת למים ואחי עוד הספיק לנופף לו לשלום", הוסיפה.

"מרגש מאוד שהריאה של אחי הושתלה בגופה של אשת נשיא המדינה. מאחלים לה רפואה שלמה", מסרה האחות. "נשמח לפגוש את אשת הנשיא ואת נשיא המדינה לאחר שהיא תתאושש מהניתוח". איברים נוספים מגופו של הצעיר יושתלו בימים הקרובים בחולים נוספים הממתינים להצלת חייהם. "אנחנו במשפחה מאמינים שיאיר הגיע לעולם כדי לעשות טוב ולתת אור, זה חלק מהאור שלו", סיפרה.

עוד בוואלה! NEWS
5.8 מיליון בעלי זכות בחירה, 16% מתוכם ערבים: כל הנתונים
יממה אחרי ההתרסקות: נמצאו הקופסאות השחורות של המטוס האתיופי
הרמטכ"ל ברקע תחקיר האסון: אם הופרו פקודות, נרים דגל אדום

יאיר יחזקאל טבע באילת , מרץ 2019. באדיבות המשפחה
מאוד אהב לצלול. יאיר יחזקאל חלבלי/באדיבות המשפחה

פרופ' מרדכי קרמר, מומחה למחלות ריאה בבית החולים בילינסון, ומי שביצע את השתלת הריאה אמר: " אני מטפל בנחמה ריבלין בתשע השנים האחרונות, יש לה מחלה לא שכיחה שקוראים לה פיברוזיס ריאתית. המחלה שלה גורמת להצטלקות של הריאות והתהליך הולך ומתקדם עד שמגיע השלב שבו קשה לחמצן לחדור לתוך הדם ואז יש צורך בעזרה בחמצן. כפי שכולם ראו אותה בשנים האחרונות היא הייתה צמודה לבלון חמצן ובשנה האחרונה מצבה הלך והחמיר".

פרופ' דן עבות, מומחה לכירורגיית חזה ולב, גם הוא מצוות המנתחים, אמר כי "השתלת הריאה של נחמה עברה בשלום. ניתוח שהיה מאוד מורכב אבל עבר בהצלחה. הריאה מתפקדת היטב, נחמה נמצא בטיפול נמרץ, יציבה, והיא קיבלה צ'אנס לחיים". פרוף' עבות הוסיף, "הדרך עוד ארוכה, היא צריכה להיגמל ממכונת ההנשמה ולאחר מכן להתמודד עם דחיות וזיהומים אנחנו מקווים להמשך הצלחה עם אופטימיות זעירה".

בתוך כך, במרכז הרפואי שיבא הושתל הלילה ליבו של יחזקאל במטופלת צעירה בת 27 תושבת שפרעם. אמאל אזעיר הגיעה לשיבא לאחר שעברה דום לב והחיאה מוצלחת. היתה מאושפזת למעלה מחודש וחייה היו בסכנה מיידית. הלילה התקבלה הבשורה כי נמצאה תרומת לב עבורה. אמאל נותחה על ידי פרופ' יעקב (ג'יי) לביא וד"ר יגאל כסיף. היא מתאוששת מהניתוח ביחידה לטיפול נמרץ ניתוחי לב.

עוד באותו נושא

תרומת איברים מבן 19 שטבע באילת: נחמה ריבלין עברה השתלת ריאה

לכתבה המלאה
יאיר יחזקאל טבע באילת , מרץ 2019. באדיבות המשפחה
"חלק מהאור שלו". יאיר יחזקאל חלבלי/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully