וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעוררת השראה": מפעל החיים שהכתיר את רונה רמון ככלת פרס ישראל

2.4.2019 / 22:24

שבוע החלל הישראלי, הקמת מרכזי מדעים בפריפריה ותכנית לפיתוח מנהיגות בקרב צעירים הם רק חלק מהמיזמים שהובילה רמון בשנים האחרונות. בפרויקטים שהובילה פעלה לקידום נוער בסיכון ולשילוב הפריפריה. ועדת הפרס: "מצאה באבלה מנוף לקידום החברה הישראלית ולעיצוב פני הדור"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניב מעוז

"רונה מצאה באבלה וכאבה האישי מנוף לקידום החברה הישראלית ולעיצוב פני הדור", נכתב בנימוקי ועדת פרס ישראל שיוענק ביום העצמאות לרונה רמון על פעילותה החברתית הענפה. בשנים האחרונות, לצד ההתמודדות עם מות בעלה אילן ובנה אסף, היא הוציאה לפועל שורת מיזמים חברתיים וחינוכיים בארץ ופעלה לקידום בני נוער בסיכון. בין המיזמים שייסדה: שבוע החלל הישראלי, תחרויות חלל ואסטרונומיה, מרכזי מדעים וחלל בפריפריה ו"קרן רמון" לחינוך למצוינות וחלל בקרב בני נוער. כחמישה חודשים לאחר שהלכה לעולמה בגיל 54, הודיע היום שר החינוך נפתלי בנט לילדיה - יפתח, נועה וטל - על זכייתה בפרס.

אחת מפעילויותיה של רמון הייתה תכנית "מועדון הטייסת" לפיתוח מנהיגות חברתית-ערכית בקרב צעירי ישראל בליווי טייסי חיל האוויר ובחסות "קרן רמון". הרעיון מאחורי הפרויקט הוא כי הצבת "מבוגר משמעותי", שילווה את החניך בכל מעגלי חייו, יוכל לסייע לו לפתח מסוגלות אישית, הערכה עצמית, אחריות אישית וחברתית וחתירה למצוינות. כיום פועל המיזם בכ-27 מסגרות חינוכיות ברחבי הארץ, רובן בפריפריה החברתית והגיאוגרפית.

לקריאה נוספת בנושא
פרידה אחרונה מרונה רמון: "נכנסה ללב של כולנו, איך אפשר אחרת?"
ילדי הטייסת של רונה רמון: "למדנו לבחור את החלומות שלנו''
הכאב שהפך למפעל חינוכי: "רונה רמון אמרה לי ללכת אחרי החלומות"

רונה רמון עם ילדות קרן רמון. באדיבות קרן רמון, אתר רשמי
רונה וחניכות "קרן רמון"/אתר רשמי, באדיבות קרן רמון

"זהו יום של שמחה וגאווה", אמר מייסד ומנהל "מועדון הטייסת", ראובן צמח. "חבל שלא זכתה לקבל את הפרס בעודה בחיים, אולם יחד עם זאת העובדה שגם אחרי מותה שעדיין אצלי לא ניתפס רונה ממשיכה לעורר השראה ולתת לנו כוח ורוח להגביר את האור. רונה הייתה אישה מעוררת השראה עם גישה ייחודית ולא מתפשרת, אני מודה לה באופן אישי על כך שנתנה לי ולילדי ישראל הזדמנות לחלום להעז ולהגשים מעבר לאופק ולהאמין שגם השמיים אינם הגבול".

פרויקט חינוכי נוסף שהקימה רמון בעזרת "קרן רמון" הוא כנס "רמון לחינוך ולחלל". האירוע נחשב לאחת מגולות הכותרת של שבוע החלל הישראלי, המתקיים מדי שנה סמוך ליום נפילתו של האסטרונאוט הישראלי הראשון, אילן רמון. מטרת הכנס היא לחשוף אנשי חינוך העוסקים בקידום החינוך המדעי והטכנולוגי ולימודי כדור הארץ והיקום למידע מקצועי, לחידושים ולפעולות המתקיימות ברחבי הארץ והעולם בנושא חלל וחינוך.

עוד באותו נושא

פרס ישראל לשנת תשע"ט יוענק לרונה רמון על פעילותה החברתית

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רמון וחניכי "מועדון הטייסת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרוביה של רמון בירכו על ההחלטה להעניק לה את פרס מפעל החיים. איש החינוך חילי טרופר, ידידה הקרוב של רמון ומשפחתה אמר כי "מתוך השבר הגדול, היא הקדישה את חייה למען ילדי ישראל וכדי שתהיה פה חברה טובה יותר. אנחנו עדין באבל על לכתה אבל גם עם רגע מיוחד של גאווה וכבוד". שר החינוך לשעבר שי פירון מסר כי "הפרס הוא בשל מעשיה ולא בגלל נסיבות חייה. הכאב הוא שהיא לא תהיה חלק מהמסיבה". גם מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף (במיל') אליעזר שקדי, בירך: "רונה הייתה אישה מדהימה ועמדה בראש מפעל חיים מדהים, ללא ספק היא יותר מראויה לפרס הזה".

רונה רמון וילדי מכינת בית אסף. באדיבות קרן רמון, אתר רשמי
רונה וילדי מכינת "בית אסף"/אתר רשמי, באדיבות קרן רמון

התמודדותה של רמון עם המשברים שחוותה בחייה, הפכה אותה לדמות מוערכת בציבור בישראל, וכמקור להשראה. היא זכתה לתארי הוקרה שונים ובחגיגות יום העצמאות ה-68 למדינת ישראל, השיאה משואה בטקס השנתי בהר הרצל. את המשואה הדליקה לכבודם של "אילן ואסף שמהווים נר ומגדלור להגשמת חזוני, לכבודם של טייסי חיל האוויר לדורותיהם המגנים עלינו ממעל, לכבודם של אנשי החלל הפורצים גבולות למען האנושות, לכבוד ילדיי וכל הצעירים שגדלים מתוך אמונה באדם, אהבת המדינה ותקווה לשלום ולכבוד המשפחות השכולות, לכבוד העושים למרות הכאב ויוצרים מתוך החושך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully