וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ישראל לשנת תשע"ט יוענק לרונה רמון על פעילותה החברתית

שר החינוך הודיע לילדיה של רמון, שהלכה לעולמה בדצמבר האחרון, על הענקת הפרס על פעילותה החברתית לאורך השנים. בנט: "על אף שאיבדה שניים מהיקרים לה, רונה בחרה בחיים והקדישה את חייה לעשייה למען החברה". משפחת רמון: "אימא לקחה חיים כואבים והפכה אותם למפעל חיים"

נשיא המדינה, ראובן ריבלין מספיד את רונה רמון/אתר רשמי

שר החינוך נפתלי בנט הודיע היום (שלישי) כי פרס ישראל למפעל חיים לשנת תשע"ט יוענק לרונה רמון על פעילותה החברתית לאורך השנים. לאחר מותם של בעלה אילן ובנה אסף, הקימה רמון מפעלים חינוכיים, בהם שבוע החלל הישראלי, תחרויות חלל ואסטרונומיה, מרכזי מדעים וחלל בפריפריה ואת "קרן רמון" לחינוך למצוינות וחלל בקרב בני נוער. הפרס יוענק לילדיה - יפתח, נועה וטל - ביום העצמאות הקרוב.

"רונה רמון היא גיבורת ישראל של נתינה ואור", אמר השר בנט. "כמה אהבה, ציונות, מסירות ותרומה הייתה באישה זו ובמשפחת רמון בכלל. על אף שאיבדה שניים מהיקרים לה, רונה בחרה בחיים והקדישה את חייה לעשייה למען החברה". עוד הוסיף כי "רונה, אילן ואסף רמון ייצרבו בזיכרון הלאומי של האומה כשלושה גיבורים אהובים שנתנו למדינת ישראל את כל אשר היה להם לתת".

ממשפחת רמון נמסר בתגובה כי "אנו מתרגשים מאוד, ומבקשים להודות מקרב לב לשר החינוך ולוועדת הפרס על הבחירה באימא שלנו, מנהיגה אזרחית אמיצה שאהבה את מדינת ישראל, והקדישה את חייה לדור הצעיר. אין בפרס הזה נחמה, אבל יש בו הרבה גאווה. אימא שלנו לקחה חיים כואבים והפכה אותם למפעל חיים שנתן כל כך הרבה לאנשים אחרים. ברוחה הייחודית ובעשייתה היא העניקה לעשרות אלפי בני נוער ומהנדסים השראה וכוח להיות טובים יותר ולהגשים את חלומותיהם".

לקריאה נוספת בנושא
"הסתערת על העולם": הנשיא ריבלין ספד לרונה רמון בטקס האשכבה
"קראתי לה אמא": החייל היתום שמצא משפחה בביתה של רונה רמון
פרידה אחרונה מרונה רמון: "נכנסה ללב של כולנו, איך אפשר אחרת?"

רונה רמון. צילום: תמי בר שי ל-CHICBOX EVERYDAY PHOTOGRAPHY, אתר רשמי
כלת פרס ישראל. רונה רמון/אתר רשמי, צילום: תמי בר שי ל-CHICBOX EVERYDAY PHOTOGRAPHY

בחודש דצמבר האחרון רמון הלכה לעולמה בגיל 54 לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. היא הייתה אלמנתו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון, שנספה באסון מעבורת החלל קולומביה, ואמו של אסף, שהמשיך בדרכו של אביו בחיל האוויר ונהרג בתאונת אימונים. היא הותירה אחריה שלושה ילדים.

בשנים האחרונות, לצד ההתמודדות עם מות בעלה ובנה, עסקה רמון בפעילות ציבורית חינוכית. בין השאר, היא הקימה את "קרן רמון" השואפת להקנות לצעירים "מצוינות אקדמית, מנהיגות חברתית ותעוזה פורצת דרך". היא נולדה ב-1964 בקריית אונו, ואת בעלה אילן הכירה במסיבת יום הולדת של חברה. השניים נישאו ב-1986 ונולדו להם ארבעה ילדים. בשנת 1998 עברה המשפחה ליוסטון, כחלק מההכנות לטיסת מעבורת החלל קולומביה, בה נספה בעלה.

התמודדותה של רמון עם המשברים שחוותה בחייה, הפכה אותה לדמות מוערכת בציבור בישראל, וכמקור להשראה. היא זכתה לתארי הוקרה שונים ובחגיגות יום העצמאות ה-68 למדינת ישראל, השיאה רמון משואה בטקס השנתי בהר הרצל.

עוד באותו נושא

רונה רמון הלכה לעולמה בגיל 54 לאחר מאבק במחלה קשה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ילדיה של רמון ובנט, היום/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
בנט מודיע לילדיה של רמון על זכייתה בפרס ישראל, היום/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully