וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות משבוע לבחירות: נתניהו ייפגש עם פוטין ביום חמישי במוסקבה

2.4.2019 / 10:52

שני המנהיגים צפויים להיפגש ברקע התקיפה המיוחסת לישראל, חמישה ימים לפני הבחירות. אתמול שוחחו השניים בטלפון ועסקו בסוגיות אזוריות בשיחה שיזם משרד ראש הממשלה לטענת הרוסים

עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביום חמישי הקרוב במוסקבה ברוסיה. פגישתם של השניים, חמישה ימים לפני הבחירות, מתרחשת בסמוך לתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה בשבוע שעבר. אתמול שוחחו השניים בטלפון לראשונה לאחר התקיפה, ודנו בסוגיות אזוריות. לפי מוסקבה, השיחה התקיימה ביוזמת ישראל.

בשבוע שעבר, ברקע ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן, דיווחו כלי תקשורת בסוריה כי ישראל תקפה מחסני נשק איראניים באזור נמל התעופה בחאלב שבצפון-מערב וכי בתקרית נהרגו לפחות שבעה בני אדם.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווחים בסוריה: ישראל תקפה יעדים איראניים בנמל התעופה בחאלב
הריסות באזור חאלב: תיעוד מתוצאות התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה
נתניהו במוסקבה: "הוצאת האיראנים מסוריה - יעד מוצהר של רוסיה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין במוסקבה 27 בפברואר 2019. חיים צח / לע"מ, אתר רשמי
נתניהו ופוטין בפגישתם בפברואר/אתר רשמי, חיים צח / לע"מ

פגישתם האחרונה של שני המנהיגים נערכה בסוף חודש פברואר כאשר נתניהו החליט לקצרה ביממה בשל הגשת כתב החשדות נגדו בגין שוחד בתיק 4000 על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

בפגישתם של השניים נכחו ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, ראש אגף המודיעין אלוף תמיר היימן ומזכירו הצבאי תת-אלוף אבי אהרון בלוט. במהלך הפגישה שארכה שעתיים הציג ראש אמ"ן מפות ועזרי מודיעין על תהליך ההתבססות של איראן בסוריה והפעילות הישראלית. לאחר מכן התקיימה ארוחת צהריים משותפת לשני הצדדים.

אותה פגישת עבודה התקיימה לראשונה אחרי האירוע שבו הופל מטוס רוסי בשמי סוריה לאחר תקיפה אווירית של צה"ל.

נתניהו אמר אז כי עיקר השיחה עסקה בהתבססות האיראנית בסוריה והוסיף, "דנו בה בפירוט רב, הבאנו חומרים מודיעיניים. הבאנו דוגמאות להתבססות וצעדים שאנשינו מבצעים. פוטין גילה הבנה לצורכי הביטחון של ישראל, זה היה מפגש מאוד מועיל". נתניהו חזר ואמר כי היעד של ישראל להוציא את כל האיראנים מסוריה, "זה לא רק יעד שלנו אלא יעד מוצהר רוסי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully